spašava u 60 minuta

Prva 'leteća hitna pomoć' registrirana u Hrvatskoj polijeće iz Osijeka

Foto: Marko Mrkonjić/PIXSELL
leteća hitna pomoć,Air Pannonia
Foto: Marko Mrkonjić/PIXSELL
leteća hitna pomoć,Air Pannonia
Foto: Marko Mrkonjić/PIXSELL
leteća hitna pomoć,Air Pannonia
25.08.2014.
u 18:43

HGSS traži i spašava ljude, a oni pacijenta prevoze kući ili u matičnu bolnicu
Pogledaj originalni članak

Leteća hitna pomoć ili zrakoplov za prijevoz pacijenata čeka zeleno svjetlo za prvo polijetanje iz Zračne luke Osijek. Zrakoplovu Beechcraft king air C 90 tu će biti i baza, a pilot će u njega morati sjesti po pozivu u roku od “zlatnog sata”, odnosno 60 minuta.

Priključci za inkubator

Opremljen je lifeportom, uređajem koji imaju i vozila hitne medicinske pomoći. Dežurstvo će pak biti 24-satno. Uz most za uvođenje pacijenata u zrakoplov i ležaj, tu su i boca s kisikom, EKG uređaj, različiti inverteri, ali i priključci za dodatke poput, primjerice, inkubatora za nedonoščad ili hladnjaka za prijevoz ljudskih organa spremnih za transplantaciju. No, ovdje vrijedi zlatno pravilo – u zrakoplov može samo stabilizirani pacijent.

– Vladin helikopter i HGSS s ovim nemaju nikakve veze. Dok je HGSS služba koja traži i spašava ljude, mi dolazimo, da tako kažem, u završnoj fazi, odnosno kad je potreban prijevoz pacijenta kući ili u matičnu bolnicu. Ovisno o pacijentu, u zrakoplov ide i liječnik te medicinski tehničar – objašnjava Domagoj Vlašić iz osječke tvrtke Air Pannonia. Zrakoplova ovakvog tipa, prema saznanjima tih Osječana, nema u Hrvatskoj, a najbliži je tek južnije, u Podgorici, i sjevernije, u Austriji. Ništa slično, istražili su, ne postoji u susjednoj Mađarskoj, Srbiji i BiH. U prilog im ide i dobar geostrateški položaj Osijeka te područje u kojem živi između dva i pet milijuna stanovnika.

– Što se tiče ovog našeg bazena, ambulantnih letova na osječkom aerodromu, primjerice, mjesečno ima jedan do dva, a tome se trebaju pribrojiti gradovi na Jadranu, ali i Beograd sa do jednim takvim letom tjedno. Znači, posla bi trebalo biti – kaže Vlašić.

Što Hrvatska čeka?

Zrakoplov je već registriran u Hrvatskoj, a za prvo polijetanje s pacijentom čeka se još dopuštenje Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo. Osječani očekuju da će uskoro i stići. Do tada planiraju na sastanak u Ministarstvo zdravlja, a s osiguravajućim kućama već su počeli pregovarati.

– Hrvatska je obvezna imati prijevoz bolesnika. Tim bi se poslom, primjerice, mogla baviti Hrvatska vojska, ali treba ispuniti određene uvjete. Piloti moraju imati i civilne dozvole, zrakoplovi trebaju biti upisani u registar civilnih zrakoplova, a moraju biti osigurani jer, u slučaju nezgode i tužbe, tko će snositi troškove? Kad je riječ o tom pitanju, sasvim sigurno nešto trebamo napraviti, ali ne znam zašto Hrvatska još ništa nije poduzela – pita se Vlašić. Avion koji posjeduju vrijedan je oko pola milijuna američkih dolara, a oprema koju su kupili stoji 65.000 američkih dolara.

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

NV
novo vriijeme
10:21 26.08.2014.

Lijepo i OK neka privatnik radi ovo jer je potrebno a HZZO plaća. Ali.... šta je bilo sa onim kreditima Svjetske banke koji se dizao za medicinske helikoptere a nikada ih nismo vidjeli da su došli. Kamo je nestao novac i helikopteri.

OB
Objektivno...
22:00 25.08.2014.

Ajde konačno da Osijek bude prvi i po nečem dobrom...