Poznanovec

Prvi u zemlji prijelaz preko pruge označili treperećim LED-diodama

Foto: Sabina Pušec/VLM
Prvi u zemlji prijelaz preko pruge označili treperećim LED-diodama
08.06.2012.
u 09:05
Probna signalizacija bit će na prijelazu godinu dana, a ako povjerenstvo HŽ-a procijeni da je dobra, moći će se i dalje koristiti
Pogledaj originalni članak

Željezničko-cestovni prijelaz u Poznanovcu, na kojem se prije dvije godine dogodila velika tragedija u kojoj su poginule tri mlade djevojke, do sada opremljen samo znakom “Stop” i Andrijinim križem, konačno je osiguran.

Nova tehnička rješenja

Naime, u rad je puštena pokusna signalizacija na ŽCP-u Poznanovec s novim tehničkim rješenjem za povećanje sigurnosti domaćeg proizvođača Altpro d.o.o., čemu su nazočili pomoćnik ministra prometa Jasmin Krizmanić, zamjenik županice Anđelko Ferek-Jambrek, predstavnici HŽ Infrastrukture, ŽUC-a, izvođači radova i drugi.

– To je inovativni uređaj za osiguranje prijelaza svjetlosnim i zvučnim signalima, a tu su i kamere za nadzor prijelaza, LED svjetla na cesti, pa su tako pojačana upozorenja za vozače i pješake. Senzori pokrivaju strukturu 800 metara prijelaza s obje strane pruge. U rješavanje ovog prijelaza smo s Krapinsko-zagorskom županijom krenuli prije godinu i pol, a u dogovoru s drugim proizvođačima opreme i projektantima odlučili smo donirati opremu. Planiramo instalirati uređaj u desetak zemalja svijeta na probne dionice, a već je dogovorena isporuka tri kompleta u slovačke željeznice – kaže direktor poduzeća Altpro d.o.o. Zvonimir Viduka.

Godinu dana probe

Pokusna dionica bit će na snazi najviše godinu dana nakon puštanja u rad, odnosno to je probni period u kojem se ispituje nova oprema koja još u Hrvatskoj nije atestirana. Povjerenstvo HŽ-a tijekom probnog rada pratit će rad nove opreme, a nakon isteka tog roka, ako zadovoljava, ta će se oprema moći koristiti u javnom prometu. Kako kaže pomoćnik ministra Krizmanić, tržišna vrijednost ove opreme, da nije donirana, bila bi mu nešto više od pola milijuna kuna. Detektori se aktiviraju nailaskom vlaka i daju signal zvonovno-svjetlosnom uređaju, a s prijelazom cjelinu čine i trepereće LED-diode ugrađene u asfalt.

– LED-markeri aktiviraju se samo nailaskom vlaka, što je jedinstveni slučaj u Hrvatskoj. Oni su postavljeni na 150 metara, u tri niza s jedne i druge strane, što izaziva veću pozornost vozača – rekao je pomoćnik ministra Krizmanić.      

Poginulo sedam osoba

U Zlatar Bistrici obilježen je i Međunarodni dan svjesnosti o opasnostima na željezničkim prijelazima. Inače, u Zagorju postoji 113 željezničko-cestovnih prijelaza, a u posljednjih pet godina dogodilo se 27 nesreća u kojima je sedam osoba smrtno stradalo, a troje je teže ozlijeđeno.  

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

BU
BubyZG
13:08 08.06.2012.

Što uz svjetlosno-zvučne signale ovdje radi znak STOP ??? Znaka STOP na reguliranim pružnim prijelazima NEMA, jer je po Zakonu o sigurnosti prometa svjetlosni signal uvijek jače snage od običnog znaka ( na semaforiziranom križanju prolazite na zeleno bez zaustavljanja, iako imate znak STOP !! ). Druga je priča što se na ovaj način HŽ pokušava izvući od prekšajne i/ili kaznene odgovornosti za slučaj da svjetlosni uređaji iz nekog razloga ne rade, što na ovom tipu semafora NE možete vidjeti. Naime nema nikakvog svjetla osim kada nailazi vlak, ali isto tako nema nikakvog svjetla i kada je sustav pokvaren, a vlak nailazi !!! U tom slučaju će vam sudac ( ako preživite ) u presudi reći da ste trebali stati na znak STOP !!!!

BI
bigred1
20:52 08.06.2012.

buby, u članku lijepo piše da je uređaj na probi i da nije atestiran. zar znak STOP može smetati?

BU
BubyZG
13:54 09.06.2012.

Prvo, ima jako puno NEprobnih reguliranih prijelaza na kojima uz rampu ili svjetlosno-zvučnu signalizaciju stoji i znak STOP. Drugo, isprobavanje nečeg neprovjerenog na ŽIVOJ prometnici je izuzetno opasno i baš me zanima, ako dođe do pičvajza, tko će biti odgovoran. Treće, ukoliko je nešto probna instalacija tada to znakovima treba biti ISTAKNUTO da korisnici prometnice ne budu u zabludi o pouzdanosti prometne signalizacije. Četvrto, probne se instalacije u uređenim državama izvode na probnim poligonima i tek nakon potvrde pouzdanosti i ispravnosti se isto ugrađuje na živo mjesto. Zar npr. Mercedes svoje NOVE kočnice isprobava tako da isporuči u prodaju par stotina vozila sa istima, a rezultati će pokazati (NE)uspješnost prototipa ??