Istarki ipsilon

Put do Šijanske 35 nalikuje labirintu – izlaz rijetki nalaze

Foto: Duško Marušić/pixsell
Put do Šijanske 35 nalikuje labirintu – izlaz rijetki nalaze
13.05.2010.
u 22:00
Da bih krenuo prema Rijeci, moram voziti prema Puli i tražiti okretište, objašnjava Zoran Rojnić ljutit zbog takva prometnog rješenja.
Pogledaj originalni članak

Zoran Rojnić iz Pule ljutit je na istarski ipsilon, odnosno prilaz Puli, kojim se odnedavna prometuje po čak četiri vozna traka, po dva u svakome smjeru, a odvojeni su ogradom. Zbog ipsilona mu je, kaže, onemogućen normalan izlaz iz kuće u Šijanskoj 35, gdje osim njega žive i njegov otac i brat, ali i nekoliko susjeda.

Blizu, a tako daleko

– Kad želim u Rijeku, moram krenuti prema Puli i na prvom se primjerenom mjestu okrenuti. Automobilom je to lako zbog obližnjega Mercatorova parkirališta, ali profesionalni sam vozač i često vozim teška vozila, a na Mercatorovu parkiralištu okrenuti se kamionom nije moguće, a i zašto bismo se morali ondje okretati? To je privatno vlasništvo! Stoga ću morati voziti do kružnog toka u Šijani i ondje se okrenuti i tako svaki rutinski put do Marčane ili Loborike produžiti za nekoliko kilometara – kaže Rojnić. Nezgodno je i iz smjera Pule doći do njegove kuće.

– Morate se odvesti do odvojka, a za to vrijeme signalizacija upućuje da se vozite prema Rijeci ili Zagrebu pa oni koji ne znaju gdje mi je kuća doista ne znaju kako me pronaći. Neki su mi rekli da su, kako bi došli do mene, morali kršiti propise, čak ući u zabranjeni smjer. Usto, nepotrebno se produžuje put, što bi u hitnim slučajevima moglo biti opasno. Zamislite da pozovemo hitnu pomoć, a ona zbog toga zakasni – kaže Rojnić.

Na vrijeme upozoravali?

O promjenama ga, tvrdi, nitko nije obavijestio. Kaže i da je izvođača radova Bina Istru njegov otac upozoravao na mogući problem, no tamo tvrde suprotno.

- Tek smo iz vašeg upita doznali za problem stanovnika Šijanske 35. Napominjemo da je riječ o privremenom rješenju, a problem ćemo nastojati što prije riješiti - kaže se u njihovu priopćenju.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

VI
Vito
08:34 14.05.2010.

- Tek smo iz vašeg upita doznali za problem stanovnika Šijanske 35. Lažu koliko su teški. Ili uopće ne gledaju kuda prolaze s cestom, jer su dobili od države zemlju za gradnju pa ih nije briga za stanovništvo. Zanimljivo je i kako naplaćuju kao da se vozimo po autoptu, a ne po običnoj dvosmjernoj prometnici. A sva zarada ode u Francusku.

VI
Vito
08:31 14.05.2010.

Ako je ono što sam vidio na google karti o Puli i Šijanskoj to križanje se nalazi pored \"petlje\". U pozadini slike bi se vidjela \"petlja\", da je fotograf stao korak, dva lijevije, iza znaka \"stop\". Nisam siguran, ali to je praktički ništa prema onom kako se ponašaju u Zagrebu kod gradnje prometnica. Znam, svaki metar u vožnji je bitan i osođujem projektante na svakom koraku. Sad malo o Zagrebu i kilometrima bespotrebne vožnje. U Podsusedu se križaju Obilaznica i stara Samoborska cesta, sad nazvana po franji, tuđem čovjeku. Visinska razlika između te dvije prometnice je otprilike pet (5) metara. Da bi se s jedne preselili na drugu morate voziti oko 20 kilometara do prvog križanja. Iako je na tom mjestu ogromno prazno zemljište, idealno za petlju koja bi spojila Samobor sa Zaprešićem. 500 metara sjevernije je aleja Bologne koja je udaljena od stare Samoborske samo 100 metara preko pruge. Da bi se vozilom prevezli tih 100 metara morate voziti oko 6 kilometara. Malo prema sredini, kod trešnjevačke remize je livada dugačka oko 400 metara između Ljubljanske i Horvačanske. Da bi tramvaj došao iz remize do Horvačanske na istu točku, mora voziti oko 12 km, umjesto samo 800 metara. Odemo li do Borongaja i Mandlove u Dubravi, imamo oko 800 metara livade i 50 metara željezničke pruge. Da bi iz Mandlove došli u Borongajsku, može i na fakultet, morate voziti 4,5 km, što je dnevno 9 km. Ti jednosatvni i učinkovoti spojevi nikad nisu napravljeni, jer farizej daje novce divljacima razbijanje gradske imovine od krinkom navijanja za takozvane nogometne klubove. Da, i po drugim gradovima ima isto nebuloznih prometnih rješenja, ali to bi trebali opisati njihovi stanovnici. Tako bismo mogli zajednički maknuti lopove i postaviti pormetne stručnjake da planiraju i projektiraju ceste.