- Ma neka ljudi rade i popravljaju, nemam ništa protiv, ali zar sam morao doći sve do mosta da bih vidio da ne mogu dalje. Sramota je da na Zagorskoj magistrali nigdje nema nijedne oznake da se prije mora skrenuti da bi se došlo u zapadni dio Zagorja, da se mora proći kroz Veliko Trgovišće, bio je ljutit umirovljenik iz Zagreba Josip Borčić koji je jučer krenuo u Zagorje do svoje vikendice u Krapinskim Toplicama.
Nova žrtva
Samo 30-ak sekundi iza njega, nova žrtva bio je Jure Stipanović, vozeći kombi za Drvoplast, koji je hitao put Kumrovca, ne bi li u kumrovečkoj Albi natovario neku robu. - Uz takvu prometnu signalizaciju nije ni čudno što imamo toliko mrtvih na cestama, rekao nam je Jure kojeg smo uputili natrag prema Velikom Trgovišću, no i tamo se, uvjerili smo se, ponovno izgubio i zalutao. I dok putokaza nema, pa nam vozači lutaju po Zagorju i psuju, sve bi uskoro mogao spasiti pontonski most. Naime, prometni kolaps u Mokricama zbog obnove derutnog mosta, potrajat će, tako nam barem obećavaju, još najviše tjedan, dva. Ovih dana naime očišćeno je korito rijeke Krapine te su postavljene i oznake gdje bi uskoro trebao niknuti privremeni pontonski most kojeg će izgraditi Hrvatska vojska. Radovi su počeli, a vojska, poznato je, to može napraviti već i u četiri, pet dana. Inače, prometne gužve najveće se u jutarnjim i poslijepodnevnim satima kad Zagorci putuju ili se pak vraćaju s posla.
“Pontonac” 15 metara dalje
Zbog prijedloga prijevoznika koji koriste ovaj prometni pravac i koji su od Županije i Županijske uprave za ceste zatražili da most ima nosivost od 40-ak tona, zamjenski će se most postaviti nešto bliže starom mostu koji se obnavlja - svega 15-ak metara od njega, doznajemo od Jasmina Krizmanića, ravnatelja Županijske uprave za ceste. No, ni on nam nije mogao sa sigurnošću potvrditi hoće li most doista imati dostatnu nosivost za velike kamione. Kako se stari most mora obnoviti u roku od četiri mjeseca, pontonski će biti u funkciji sve tamo negdje do sredine ožujka. Dok se vozači osobnih automobila još donekle i snalaze u novonastalim uvjetima, te uz dosta lošije i uske ceste i gužve u najfrekventnijim razdobljima moraju napraviti dodatna tri, četiri kilometra, najteže je vozačima kamiona koji moraju uokolo i 20-ak kilometara.
Noćna mora kamiondžija
Na pitanje zašto kamioni moraju sve do Začretja da bi došli primjerice u Kumrovec, Krizmanić nam je rekao kako je kroz Trgovišće na jednom dijelu od 1300 metara cesta široka manje od pet metara te da se dva kamiona ne mogu mimoići. Na cesti preko gospodarske zone u V. Trgovišću kamioni također ne mogu jer je općina na svojoj cesti postavila rampu visoku 2,5 metar, a ne mogu ni kroz Andraševac, jer je i tamo na mostu ograničenje 7,5 tona.
Radovi su počeli, a vojska, poznato je, to može napraviti već i u četiri, pet dana. Ma, ovo je još gore - četiri do pet dana za vojni ponton... Piše: Mladen Mandić mladen.mandic@vecernji.net Pisac ima pored imenai e-adresu, a rodio se \"jučer\" kad nemapojma da za jedna dio vojnog mosta treba najviše dvije minute kako bi u ratnom okruženju bio što manje izložen napadima... Dođe nosač mosta, uključi hidrauliku i \"prebaci\" most sa sebe u rijeku, nakon toga drugi i tako nekoliko njih u par sati, ovisno o udaljenosti od \"prve crte\" napravi most preko kojeg mogu tenkovi teški oko 40 tona... Kakav to ponton ima naša vojska kad ovaj \"pisac\" s e-adresom sumnja u nosivost vojnog mosta? Djete, (Piše: Mladen Mandić mladen.mandic@vecernji.net) odi prvo u školu kako bi naučio osnovne pojmove o vojsci i vojnim mostovima pa tek onda piši bedastoće...