Idite dalje. Ovdje nema grijanja – putnica nam je preporučila smireno, rutinski, kao da joj je to posao, i nastavila put prema “toplijim krajevima” prvog vlaka što iz Siska u 4.19 sati kreće prema Zagrebu. No, oni ugrijani kupei u drugom vagonu danas su možda bili i pretopli.
– Grijanje se, na žalost, ne može regulirati – potvrdio nam je slutnje kondukter za pregleda karata.
Vjerojatno nije bio svjestan apsurdnosti situacije u kojoj se našao. Stojeći na ulazu u kupe, nad glavom su mu bili različiti regulatori, među njima i onaj za grijanje. Seriju loših vijesti i apsurda na koje su ovi iskusni putnici već navikli prekinuo je zvuk prekidača za svjetlo koji je, na iznenađenje svih, radio. Na žalost, i kočnice vlaka koji je u ovo vrijeme dan prije vozio za Zagreb radile su “u stilu” regulatora grijanja.
Svi bili na podu
U nesreći je ozlijeđeno 60 ljudi, a jedna od posljedica je i to da je danas na glavnom sisačkom kolodvoru samo 15 ljudi čekalo vlak, a ne pedesetak, koliko ih je radnim danom na peronima. Mnogi od današnjih putnika bili su sudionici nesreće u Zagrebu, ali nisu bili toliko ozlijeđeni da ne bi pošli na posao.
– Bila sam leđima okrenuta smjeru kretanja tako da su mi ljudi poletjeli u krilo kad je vlak udario. Nakon udara na trenutak je nastala tišina, a onda je počeo jauk. Prolaz je bio prepun ljudi jer je mjesta za sjedenje ponestalo već kod Lekenika. Osim toga, mnogi su već krenuli prema izlazu. Kada sam pogledala prema prolazu, nisam više nikoga vidjela stajati – svi su bili na podu. Neki su bili u šoku, neki u nesvijesti. Ja sam imala sreće. Život ide dalje i moram na posao. Moram pohvaliti policiju i djelatnike Hitne pomoći jer su reagirali pravodobno i profesionalno – kazala je Miljena Curić, zaposlenica TŽV Gredelj.
– Kad je vlak udario u grudobran, sjetila sam se nesreće s nagibnim vlakom. Pala sam, ali nisam se jako ozlijedila. Najgore su prošli oni u kupeima, koji su ustali kako bi se odjenuli. Neki su od njih udarili glavom o željezne držače za torbe. Putujem već 30 godina ovim vlakom, svaki radni dan u ovo vrijeme. Nikad putnički promet nije bio gori nego sada – kaže C. K., koja je u trenutku udara bila u prolazu.
I Vladimir Božurić, također iz TŽV-a Gredelj, nalazio se u negdje u toj masi u prolazu.
– Pao sam na jednu ženu, a na mene je pao muškarac. Nije mi ništa bilo, samo sam natukao rit. Najveći problem je što HŽ ima stare vlakove, a usto ih ne održava onako kako bi trebalo – kaže Vladimir Božurić.
Bilo je i onih koji su pukom slučajnošću izbjegli nesreću.
Slučajno promijenio šihtu
– Radim kao čistačica. Često čistim po Zagrebu, ali jučer me šefica baš poslala na čišćenje u jedan trgovački centar u Sisku – kazuje Ankica Đukanović.
Grijanje i premali broj mjesta za sjedenje smatra najvećim nedostatkom HŽ-ovih vlakova.
Zaštitar Drago Benčić to što je izbjegao nesreću zahvaljuje kolegi.
– Danas je bio moj red za prvu smjenu, ali kolega se nenadano vratio s bolovanja tako da sam imao slobodan dan. Čista sreća. I dalje ću se voziti vlakom, ali samo zato što nemam novca za vožnju automobilom – kazao je taj zaštitar.
Putnica iz vlaka: Vozim se već 30 godina. Pa ja nosim glavu u torbi!
Donatella Versace modna je ikona: Evo kako se poznata dizajnerica mijenjala tijekom godina
FOTO Novak Đoković kupio raskošnu vilu uz privatnu plažu na Jadranu koja vrijedi milijune
Naime, Đoković je kupio nekretninu u blizini vile svog prijatelja Jugoslava Karića, koji mu je pomogao da odabere idealnu oazu mira u Crnoj Gori, gdje voli boraviti ljeti kada mu to teniske obaveze dopuste
Novi porezni režim mijenja hrvatski turizam: 'Čovjek ima tri apartmana, ali samo jedan ostavlja za turiste...'
Hrvatska ima smještajne kapacitete za koje zainteresiranih ima samo mjesec-dva, a ostatak godine zjape prazni. No potražnja za stambenim prostorom iz godine u godinu zbog uvoza radnika sve je veća
Ova bolest godišnje pogađa više od 850 milijuna ljudi, simptomi su nespecifični, a ključ je prevencija
Svake godine, drugog četvrtka u ožujku, obilježava se Svjetski dan bubrega. Riječ je o globalnoj kampanji koja se provodi diljem svijeta s ciljem podizanja svijesti o važnosti bolesti bubrega, od koje na svjetskoj razini boluje više od 850 milijuna ljudi, među kojima čak 300.000 u Hrvatskoj. Prema podacima iz 2019. godine, ova bolest uzrokovala je više od 3,1 milijun smrtnih slučajeva.
Najbolji savjet u karijeri? 'Važno je da smo si brižna majka, a ne maćeha'
Ništa u životu nije sto posto pa tako ni sigurnost u prijevozu. Ta gospođa ima dovoljno godina da bi to trebala znati. Inače, vlak je najsigurnije prijevozno sredstvo, a najnesigurniji je motor.