Idite dalje. Ovdje nema grijanja – putnica nam je preporučila smireno, rutinski, kao da joj je to posao, i nastavila put prema “toplijim krajevima” prvog vlaka što iz Siska u 4.19 sati kreće prema Zagrebu. No, oni ugrijani kupei u drugom vagonu danas su možda bili i pretopli.
– Grijanje se, na žalost, ne može regulirati – potvrdio nam je slutnje kondukter za pregleda karata.
Vjerojatno nije bio svjestan apsurdnosti situacije u kojoj se našao. Stojeći na ulazu u kupe, nad glavom su mu bili različiti regulatori, među njima i onaj za grijanje. Seriju loših vijesti i apsurda na koje su ovi iskusni putnici već navikli prekinuo je zvuk prekidača za svjetlo koji je, na iznenađenje svih, radio. Na žalost, i kočnice vlaka koji je u ovo vrijeme dan prije vozio za Zagreb radile su “u stilu” regulatora grijanja.
Svi bili na podu
U nesreći je ozlijeđeno 60 ljudi, a jedna od posljedica je i to da je danas na glavnom sisačkom kolodvoru samo 15 ljudi čekalo vlak, a ne pedesetak, koliko ih je radnim danom na peronima. Mnogi od današnjih putnika bili su sudionici nesreće u Zagrebu, ali nisu bili toliko ozlijeđeni da ne bi pošli na posao.
– Bila sam leđima okrenuta smjeru kretanja tako da su mi ljudi poletjeli u krilo kad je vlak udario. Nakon udara na trenutak je nastala tišina, a onda je počeo jauk. Prolaz je bio prepun ljudi jer je mjesta za sjedenje ponestalo već kod Lekenika. Osim toga, mnogi su već krenuli prema izlazu. Kada sam pogledala prema prolazu, nisam više nikoga vidjela stajati – svi su bili na podu. Neki su bili u šoku, neki u nesvijesti. Ja sam imala sreće. Život ide dalje i moram na posao. Moram pohvaliti policiju i djelatnike Hitne pomoći jer su reagirali pravodobno i profesionalno – kazala je Miljena Curić, zaposlenica TŽV Gredelj.
– Kad je vlak udario u grudobran, sjetila sam se nesreće s nagibnim vlakom. Pala sam, ali nisam se jako ozlijedila. Najgore su prošli oni u kupeima, koji su ustali kako bi se odjenuli. Neki su od njih udarili glavom o željezne držače za torbe. Putujem već 30 godina ovim vlakom, svaki radni dan u ovo vrijeme. Nikad putnički promet nije bio gori nego sada – kaže C. K., koja je u trenutku udara bila u prolazu.
I Vladimir Božurić, također iz TŽV-a Gredelj, nalazio se u negdje u toj masi u prolazu.
– Pao sam na jednu ženu, a na mene je pao muškarac. Nije mi ništa bilo, samo sam natukao rit. Najveći problem je što HŽ ima stare vlakove, a usto ih ne održava onako kako bi trebalo – kaže Vladimir Božurić.
Bilo je i onih koji su pukom slučajnošću izbjegli nesreću.
Slučajno promijenio šihtu
– Radim kao čistačica. Često čistim po Zagrebu, ali jučer me šefica baš poslala na čišćenje u jedan trgovački centar u Sisku – kazuje Ankica Đukanović.
Grijanje i premali broj mjesta za sjedenje smatra najvećim nedostatkom HŽ-ovih vlakova.
Zaštitar Drago Benčić to što je izbjegao nesreću zahvaljuje kolegi.
– Danas je bio moj red za prvu smjenu, ali kolega se nenadano vratio s bolovanja tako da sam imao slobodan dan. Čista sreća. I dalje ću se voziti vlakom, ali samo zato što nemam novca za vožnju automobilom – kazao je taj zaštitar.
Putnica iz vlaka: Vozim se već 30 godina. Pa ja nosim glavu u torbi!
Što se sve nosilo na zagrebačkoj špici ove godine? U galeriji donosimo veliki pregled najbolji street style izdanja
FOTO Naša glumica ljubi 26 godina mlađeg nogometaša iz Afrike, a evo za koju ulogu se morala udebljati 20 kg
Zagrepčanka iznenađena kaznom za neplaćeno parkiranje: 'Dosad su stavljali na vjetrobransko staklo, a sada…'
"Zapravo sam saznala da mi je izdana digitalna dnevna parkirališna karta tek kada sam pokušala produljiti parkiranje poutem sms-a. Prvi put sam to vidjela. Nisam znala da je uvedeno takvo pravilo", kazala je
Jedna nuspojava upotrebe antibiotika pojavljuje se kod čak 40% pacijenata, evo kako je izbjeći
Tijekom zime izloženi smo raznim bakterijskim infekcijama, gdje se često primjenjuje terapija antibioticima. Kako prevenirati i tretirati nuspojave ovih lijekova, objašnjava liječnica obiteljske medicine Dubravka Bokarica iz Zagreba.
Kako je “mračna bonaca” izazvala nemir u Njemačkoj: Dunkelflaute je nova prijetnja energetici?
Jeste li čuli za pojam dunkelflaute? Ova riječ izaziva strah i trepet u industriji obnovljivih izvora energije, a prošli tjedan ova prirodna pojava dogodila se u Njemačkoj. No o čemu je zapravo riječ?
Ništa u životu nije sto posto pa tako ni sigurnost u prijevozu. Ta gospođa ima dovoljno godina da bi to trebala znati. Inače, vlak je najsigurnije prijevozno sredstvo, a najnesigurniji je motor.