Zračna luka Dubrovnik među prvima će u cijeloj Europskoj uniji dobiti novac iz takozvanog Junckerova plana poticanja ulaganja – Europskog fonda za strateške investicije (EFSI).
Novac i iz fondova EU
Junckerovi euri na jug Hrvatske stići će za projekt obnove i dogradnje dubrovačkog aerodroma koji je ukupno vrijedan oko 250 milijuna eura. Pritom bi iz EFSI-ja za taj projekt trebalo biti odobreno 32,5 milijuna eura. Oko 145 milijuna eura na dubrovačkom aerodromu planiraju povući iz fondova EU, a oko 75 milijuna eura bi se namaknulo iz sredstva zračne luke.
Projekt obnove i dogradnje dubrovačkog aerodroma podijeljeno je u dvije faze. U prvoj fazi, čija je realizacija počela 2013. godine, počelo je premještanje opreme i pripremni radove te gradnja putničkog terminala, upravne zgrade, postrojenja za skladištenje i opskrbu gorivom zrakoplova na stajanci.
Druga faza, koja je počela ove godine, podrazumijeva proširenje stajanke na zapad i istok, gradnju nove stanice za spasilačko-vatrogasne službe, terminala i hangara općeg zrakoplovstva te zgrade cateringa. U toj fazi gradit će se i oborinska odvodnja, javni prometni sustav... A ulaganja u Zračnu luku Dubrovnik neophodna su jer, primjerice, uzletno-sletna staza mora se obnoviti zbog lošeg stanja i nedovoljne nosivosti – sagrađena je još 60-ih godina prošloga stoljeća i nije u stanju podnijeti postojeće i planirano opterećenje.
Putnički terminal pak puca po šavovima u jeku sezone i njegov kapacitet od 1,5 milijuna putnika godišnje nedovoljan je za dubrovačke potrebe. Nova zgrada terminala, na kojoj će biti ukupno četiri aviomosta, kroz koje će putnici direktno ulaziti u zrakoplove iz zgrade, a ne voziti se autobusima do aviona kao dosad, imat će kapacitet za opsluživanje više od dva milijuna putnika godišnje. Inače, dubrovački aerodrom prvi je u Hrvatskoj dobio aviomostove. Njih će imati i novi terminal Međunarodne zračne luke Zagreb. Obnovljena zračna luka u Čilipima trebala bi ublažiti prometnu izoliranost dubrovačkog kraja u koji 64 posto turista stiže zrakom, a oko 250.000 putnika godišnje putuje avionom između Dubrovnika i Zagreba. Značaj dubrovačkog aerodroma, kaže njegov direktor Roko Tolić, prepoznali su i u Europskoj investicijskoj banci koja će operativno voditi taj kredit iz EFSI-ja jer je aerodrom dio transeuropske prometne mreže i glavna vrata za dolazak turista u tu obalnu enklavu.
Napredak turizma
U EIB-u su ocijenili da će taj projekt značiti da Dubrovnik ima zračnu luku koja će omogućiti napredak turizma i rast gospodarstva u regiji te da će pridonijeti izravnoj i neizravnoj zaposlenosti. A potpora ulaganjima koja vode do rasta i novih radnih mjesta glavni je cilj EFSI-ja. Tolić kaže i da Dubrovniku ne treba terminal s kapacitetom većim od dva milijuna putnika zbog toga što je promet jak ljeti, a zimi puno slabiji.
>>Putnici će u avion ulaziti iz zgrade – aviomostovima
>>Dubrovnik će iz EU dobiti 105,85 milijuna eura, a iz državnog proračuna 39,15 milijuna
samo neka se gradi nesta u ovoj napacenoj zemlji