Međunarodna pomorska organizacija, odnosno njen Komitet za sigurnost na moru, prihvatio je cijeli niz amandmana za izmjenu Konvencije o sigurnosti života na moru - SOLAS konvencije, a neke od njih izravna su posljedica nesreće broda Costa Concordia koja se dogodila u siječnju 2012. godine kod toskanskog otoka Giglija.
Tako će se zahtjevati da novoukrcani putnici na brodovima na krstarenje prije ili odmah po isplovljavanju, umjesto dosadašnjeg roka od 24 sata, imaju obavezne vježbe napuštanja broda. U izravnoj vezi s događajima na Costa Concordiji su i preporuke Komiteta u vezi harmonizacije navigacijskih procedura, pričvršćivanja teških predmeta, skladištenje pojasa za spašavanje, većeg korištenje video materijala za upozoravanje i navođenje putnika u slučaju izvanrednih stanja i preporuka o planiranju putovanja u slučaju svakog skretanja s predviđenog kursa. Očekuje se da će amandmani stupiti na snagu početkom 2015. godine.
Inače, suđenje kapetanu talijanskog kruzera Costa Concordia Francescu Schettinu koje je u utorak, godinu i pol dana od havarije broda u kojoj je poginulo 32 ljudi, počelo u Grossetu u Toskani, odmah je odgođeno zbog štrajka odvjetnika, no trebalo bi se nastaviti 17. srpnja. Olupina broda još uvijek se nalazi na hridima o koje je udarila i nasukala se.
>>Zadnji \'naklon\' Costa Concordie prije godinu dana oteo 32 života