Doživjeli smo šok kada smo vidjeli račune. Očekivali smo najmanje 25 posto niže račune, a dobili smo od 160, neki čak i do 200 posto veće račune. To je suludo! U zgradi žive i stariji ljudi i dobro da im srce nije stalo, neki su morali čak i zatražiti liječničku pomoć jer im je pozlilo od te svote – kazao nam je Petar Katalinić, jedan od stanara na adresi Trg kralja Petra Svačića 2.
Mogu paziti na potrošnju
Kaže da su se svi u zgradi složili i ugradili razdjelnike te poseban kalorimetar u podstanici kako bi uštedjeli na grijanju, odnosno platili onoliko koliko potroše.
U računima za siječanj, koje su nedavno dobili na kućne adrese, očekivali su realnu cijenu grijanja, odnosno cijenu koja će biti znatno niža s obzirom na to da sada sami mogu kontrolirati potrošnju. No, računi su ih šokirali.
– Dobio sam račun za grijanje na iznos od 1050 kuna. Imam dvosoban stan za koji sam grijanje prije ugradnje razdjelnika plaćao mjesečno u sezoni grijanja oko 650 kuna. Toliki su, otprilike, računi i vlasnika stanova u susjednoj zgradi koja se nije "odcijepila", odnosno gdje nisu ugrađeni mjerači topline – pojašnjava Katalinić.
Stoga je ovih dana na ulazima i na obavijesnoj ploči osvanuo natpis da sustanari ne moraju plaćati račun za grijanje za siječanj zbog nejasno visokih iznosa sve dok s Gradskom toplanom ne vide u čemu je problem.
– Prvi put vidim ovaj natpis, nije me bilo neko vrijeme. Dobro da sam vidio, baš ću pogledati račune – kazao nam je Mate Radoš, koji također živi u dvosobnom stanu. Za nekoliko minuta nazvao nas je nemalo začuđen i rekao: "Eto, pogledao sam račun i vidio da je postao "skuplji" – s oko 500 do 600 kuna popeo se na čak 1700 kuna. Nadam se da će se to riješiti jer ovako velik račun jednostavno ne može biti.
Stanari su skupili račune, a predstavnik stanara odnio ih je u Gradsku toplanu. Tamo, pak, priznaju svoju pogrešku.
Zakonska obveza
– Nažalost, naš je djelatnik pogrešno očitao podatke u podstanici. Sami smo uočili pogrešku i predložili da se stavi takva obavijest na ulaze u zgradu kako bi korisnici bili obaviješteni. Pristigle račune ne moraju podmiriti, na adrese će im uskoro doći novi računi obračunati na temelju točnih podataka o njihovoj potrošnji – objasnio je Inoslav Latković, direktor Gradske toplane. Nažalost, dodaje, pogreške se znaju dogoditi, no, dodaje, svatko tko uoči da mu pristigli račun za grijanje znatno odstupa od prethodnih iznosa, može slobodno doći u Gradsku toplanu da vidimo o čemu je riječ. Ističe da je pozitivno što su ugradili razdjelnike kako bi kontrolirali potrošnju, na što ih i zakon obvezuje.
onaj koji očitava morao bi obratit pažnju i na sva brojila u toplinskoj stanici jer ima mudraca koji razdjelnike skidaju a razlika u ukupnoj potrošnji zgrade opet se dijeli na poštene potrošače dok se ne utvrdi ko vara a do tad ..........