Natjecanje

Rad i kvaliteta svake bolnice postaju javni

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Rad i kvaliteta svake bolnice postaju javni
25.04.2014.
u 12:03
Moći će se usporediti rad pojedinih odjela u različitim bolnicama te njihovih stručnjaka i znati koji je učinkovitiji
Pogledaj originalni članak

Koja je bolnica najuspješnija, gdje je kvaliteta liječenja veća ili gdje je pojedini stručnjak, primjerice opći kirurg, učinkovitiji – dio je podataka koji će uskoro biti dostupni pacijentima. Moći će se informirati o radu svake pojedine bolnice jer HZZO uvodi mjerenje konkretnih pokazatelja učinkovitosti i kvalitete o kojima će na kraju ovisiti i prihodi bolnica.

– Ti su pokazatelji svuda u svijetu javni i dostupni građanima koji svaki mjesec plaćaju svoju zdravstvenu zaštitu. Nadamo se da ćemo od siječnja iduće godine početi bolnicama dio njihova limita plaćati upravo ovisno o njihovu izvršenju. Danas je u jednoj bolnici, primjerice, prikazano 70 posto poroda carskim rezom. Za to dobije više novca uime komplikacija, a od iduće godine toj bismo bolnici ukinuli limit jer ako ima dvostruko više komplikacija od svih drugih bolnica, mora onda snositi i dio odgovornosti – objasnila je mag. ing. el. Tatjana Prenđa Trupec, zamjenica ravnatelja HZZO-a. Praćenje učinkovitosti i kvalitete počet će s izlaskom HZZO-a iz državne riznice te će, tvrdi zamjenica Prenđa Trupec, sigurno smanjiti liste čekanja.

>> 'Pacijenti se nemaju komu potužiti ili ne dobiju informaciju tamo gdje trebaju'

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

Avatar upitnik.pita
upitnik.pita
10:12 26.04.2014.

Pitanje 5: Treba li se HZZO izdvojiti iz sustava državne riznice? Treba li takvu odluku donijeti prije detaljnog razmatranja problema i sagledavanja svih prednosti i nedostataka navedenog postupanja? Tko je donio takvu odluku i na osnovi čega? Jesmo li spremni za izlazak iz državne riznice? Treba li provesti javnu raspravu o izlasku iz državne riznice? Treba li HZZO postati osiguravatelji kao i svi ostali ili treba imati drukčiju ulogu? Ukoliko država propisuje način prikupljanja sredstava i visinu doprinosa treba li ona propisati i kontrolirati i način trošenja navedenih sredstava? Kakav je sustav nadzora i kontrole trošenja i usmjeravanja javnih sredstava? Što sada imamo i što ćemo imati 2030. godine?

NV
novo vriijeme
17:42 25.04.2014.

Odluka vrijedna svake pohvale, oni koji plaćaju zdravstvenu zaštitu imaju pravo znati sve o kvaliteti i kvantiteti usluge koju plaćaju.

Avatar upitnik.pita
upitnik.pita
09:30 26.04.2014.

Pitanje 14: Kakvu kvalitetu zdravstvene zaštite očekujemo? Trebaju li sve ustanove i zaposlenici imati ocjenu dobar (***) a što više njih vrlo dobar (****) i odličan (*****)? Kada će pacijenti imati na raspolaganju sve relevantne informacije? Kada će se provesti kategorizacija zdravstvenih ustanova? Tko će napraviti navedenu kategorizaciju? Je li moguće i potrebno kategorizirati ustanove prije nego li se donese dugoročna strategija razvoja zdravstvenog sustava, utvrdi stvarni broj kreveta, uređaja, zaposlenika i dr. a zatim sukladno strategiji definira potrebni broj istih? Trebali li kategorizirati postojeće, neuvjetne resurse ili razvijati sustav definirane veličine, kapacitete i kvalitete sukladno dugoročnoj strategiji razvoja zdravstvenog sustava?