Udruga Radio Taxi Split u utorak se u otvorenom pismu upućenom saborskim zastupnicima usprotivila prijedlogu po kojemu bi zakonom bilo regulirano da jedince lokalne samouprave ne smiju ograničiti broj taksi dozvola na svom području i upozorila da je takav prijedlog zakona suprotan Ustavu Republike Hrvatske.
Udruga je ustvrdila da bi usvajanje spomenutoga zakona "prijetilo dramatičnim posljedicama na hrvatskim cestama ozbiljno narušilo tržišnu utakmicu, a izgubljena bi bila i brojna radna mjesta.".
"U prijedlogu Zakona izričito je navedeno da lokalna samouprava ne smije ograničiti broj dozvola na svom području, što je direktno suprotno europskoj praksi, ali i Ustavu Republike Hrvatske koji u svom 135. članku propisuje da lokalna samouprava 'obavlja poslove iz lokalnoga djelokruga kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a osobito poslove unapređenja prirodnog okoliša, prometa i prometne infrastrukture'," navedeno je u otvorenom pismu predsjednika udruge Radio taxi Split Milivoja Topića upućeno saborskim zastupnicima i članovima Saborskog odbora za promet.
Topić je objasnio da su otvoreno pismo odlučili uputiti zastupnicima uoči saborske sjednice na kojoj će se u srijedu odlučivati o prijedlogu Zakona o javnom prijevozu i cestovnom prometu.
Upozorio je i da bi zbog samostalnoga formiranja cijena prijevoza neovisno od odluka gradova i općina bilo realno očekivati da će se cijene mijenjati ovisno o potražnji, a moguća posljedica je nesigurnost za građane i turiste, što bi stvorilo i lošu sliku Hrvatske kao turističke destinacije.
U otvorenom pismu upozorava se da su "u ozbiljnim financijskim poteškoćama neke globalne tvrtke, koje se izbjegavaju definirati kao pružatelji taksi usluga, a svoje 'partnere' vozače često drže u gotovo u robovlasničkim uvjetima, pa su zabranjene u brojnim gradovima i državama Europe". S tim u vezi Topić je podsjetio kako je "jedna hrvatska tvrtka, koja je svojedobno radikalno snizila cijene, završila u predstečajnoj nagodbi, pa su njezine dugove na koncu platili hrvatski porezni obveznici".
"Ovo je klasičan primjer dampinga - namjernoga snižavanja cijena kako bi se uništila konkurencija, da bi nakon toga cijene bile drastično veće nego na početku," stoji u pismu.
Topić smatra kako je apsurdno i ukidanje potrebe stručne osposobljenosti za vozača motornoga vozila upravo u vrijeme kada nama susjedno države nastoje postrožiti uvjete za to u skladu s direktivama Europske unije.
"Molimo vas da, u skladu sa svojom dužnosti, ispitate zašto Ministarstvo prometa potpuno ignorira studiju Fakulteta prometnih znanosti iz Zagreba na čelu s profesorom Markom Sevrovićem, vezanu za obavljanje taksi djelatnosti, koju je isto to ministarstva naručilo i platilo", stoji na kraju otvorenoga pisma.
ali lokalna samouprava nije radila što je trebala, već što je htjela. dal taxi iz new yorka može pokupiti nekog u seattleu i vratiti ga u new york? može. taxi stajalište je javna površina, i tu može svaki taksist autom čekati mušterije. naši taksisti misle da je svijet i dalje na kočijama sa konjskom zapregom. da je taksist neki gospodin, pošten. da ne pije konjak dok igra šah. a mora voziti. dal je njima, taksistima, jasno da je vrijeme u kojem su radili što su kako htjeli, nepovratno prošlo? i da će sad morati izdavati račune, jer će se plaćati mobitelom, kojim će se i naručivati vožnja? gotovo je sa njihovim obrtima za sve i svašta. prijevoz putnika, i to jednog, dva, treba osloboditi silnog administriranja, svi imamo vozačku b kategorije, aute registrirane za 5 osoba i više, i svi smo sposobni nekog odvesti uz malu naknadu, ne treba zato cehovska udruženja, koja je zapad rasturio prije francuske revolucije. samo kod nas se filozofira i ograničava. ja bih lokalce uopće i izbacio iz igre oko taxi službe, samo probleme rade. dozvole nek izdaje država, za područje cijele zemlje. ili uvesti pravilo da taksist ne smije izvan par ulica, za koje se pretplati.