Petstotinjak radnika HŽ Carga danas je prosvjedovalo zbog kriznog stanja u njihovoj tvrtki zbog koje im prijete i otkazi. Na čelu sa Sindikatom hrvatskih željezničara i Sindikatom željezničara Hrvatske predali su zahtjeve Vladi RH te Upravi kojim traže da "Uprava HŽ Carga povuče prijedlog organizacije i nezakonitu listu tehnološkog viška i da počne pregovore o uštedama kako bi HŽ Cargo mogao poslovati bez gubitka, isplaćivati plaće te održavati lokomotive i vagone". Dolaskom pred Vladu radnici su članove Vlade, ali i saborske zastupnike s druge strane pozdravili zvižducima te povicima "dole Vlada".
- U ovom trenutku još jedanput upozoravamo hrvatsku javnost, čekat ćemo do kraja idućeg tjedna da vidimo hoće li odgovoriti na naše zahtjeve, imamo spremne tužbe protiv Kolektivnog ugovora, pravilnika organizacije, imamo spremne zahtjeve za zaštitu prava za gotovo sve radnike koji su nam se obratili, a obraćaju se i dalje, a nakon toga organizirat ćemo sigurno i štrajk u skladu sa zakonima RH – kazao je predsjednik Sindikata Željezničara Hrvatske Zoran Maršić te dodao da su Uprava HŽ Carga i Sindikat strojovođa Hrvatske obmanuli hrvatsku javnost jer nisu ponudili jasne mjere oporavka koje je tražio ministar.
"Ako HŽ Cargo ne opstane, tih 2 milijarde kuna ide na naplatu RH"
- Ministar je tražio jasne mjere, 20 posto smanjenja plaće, smanjenje broja ljudi. Ono što je napravljeno u ovom štetnom kolektivnom ugovoru, reklo se smanjit će se 800 radnika, i tek kada ti radnici odu iz tvrtke počinjemo sa smanjivanjem plaća i to su znači direktne uštede. No tih ušteda neće biti jer je napravljen Pravilnik mimo zakona, svi ovi ljudi ovdje podnijet će tužbe hrvatskim sudovima i dobit će ih jer naši odvjetnički timovi tvrde da su ti ljudi u pravu i nećemo dozvoliti da se njima gaze njihova ustavna i zakonska prava – nastavlja Maršić koji je uvjeren da ušteda u ovom trenutku, na osnovu Kolektivnog ugovora i Pravilnika o radu neće biti ništa.
- Problem HŽ Carga nije samo problem ovih radnika jer 2 milijarde kuna je pod državnim jamstvima, a ako HŽ Cargo ne opstane, tih 2 milijarde kuna ide na naplatu RH. Kome će to uzeti? Ne samo ovim ljudima nego svim hrvatskim građanima. Problem je ozbiljan, mi smo ga spremni rješavati, a ne na krivi i protuzakonit način, nego na pravi – jasan je Maršić te dodaje da radnici žele samo da se vladajući o njima brinu "kao o svom voznom parku".
U ovom trenutku nije moguće izlistati tehnološki višak
- U ovom trenutku s obzirom da je Uprava izradila pravilnik organizacije koji nije utemeljen na kriterijima rada, nije moguće izlistati tehnološki višak, ali je moguće uvesti nepuno radno vrijeme i na taj način bi se smanjili troškovi plaća, pa bi u miru moglo sukladno kriterijima rada napraviti pravilnik organizacije i utvrditi zaista broj izvršitelja koji bi bio optimalan za HŽ Cargo – objasnio je predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara Ivan Forgač.
Radnici su se prvo okupili na zagrebačkom glavnom kolodvoru, prvu su "obišli" svoju Upravu na istoj lokaciji te došetali do Markovog trga gdje su prosvjedovali između zgrada Vlade i Sabora.
Uhljebljivalo se godinama, dijelilo se poticaje šakom i kapom, predimenzioniralo se državnu upravu, svako selo ima fakultet, "farbalo" se tunele i po nekoliko puta, cijena gradnje kilometra autoceste je u odnosu na Račanovo doba poskočila 2-3 puta, bila je tu i nekakva FIMI medija...a sada je konačno došao kraj. Previše se kralo, previše se trošilo, a sada jednostavno nema za sve. Nema za uhljebljenike, nema za učitelje, nema za doktore, nema ni za ove iz HŽ carga. Ima samo za neke od njih. Pošto se reže svima, ostaju kaos i neimaština kud god pogledaš. Polagano krepavanje cijelog sustava dok se ne ugasi sam od sebe. Da, to su te reforme koje nikako da stignu. Tih par stotina otkaza u državi u kojoj su potrebni deseci tisuća istih, baš nam i neće puno pomoći.