Gospodarstvo razvijenih zemalja ulaže u razvoj ljudskih potencijala pa je strukovno obrazovanje dobilo središnje mjesto u europskoj politici. Hrvatski obrazovni sustav se mora prilagoditi i početi pratiti razvoj novih tehnologija i sustav rada kazao je na današnjoj raspravi o kurikularnoj reformi i reformi strukovnog obrazovanja domaćin predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dragutin Ranogajec. Naglasio je važnost uvođenja znatno većeg broja sati praktične nastave u odnosu na teorijski dio u strukovnim školama.
- Mi inzistiramo da se u reformu krene odmah jer nova tržišta možemo osvojiti jedino kvalitetno obrazovanom radnom snagom. Mora se osigurati interakcija gospodarstva i obrazovanja - naglasio je Ranogajec.
Voditelj Strategije razvoja obrazovanja prof.dr. Neven Budak smatra da se "mora voditi računa o kvaliteti nastavnika i to ne samo nastavnika strukovnih nego i opće obrazovnih predmeta. Inače, prema prijedlogu reforme strukovnog obrazovanja o kojem su govorili dr. Boris Jokić, voditelj kurikularne reforme, i Mirela Lekić iz Odsjeka HOKa za obrazovanje i članica radne skupine zakurikulum strukovnog obrazovanja, u trogodišnjim strukovnim školama dramatično se mijenja odnos teorijskog učenja i praktičnog rada. Tako bi se praktično učenje povećalo gotovo do 75 posto nastave, a u četverogodišnjim strukovnim školama učenici bi najprije upisali područje, a tek u trećem razredu zanimanje. Primjerice, upisali bi se u područje strojarstva a u trećem razredu odabrali zanimanje strojarski tehničar.
- Svrha strukovnog obrazovanja mora biti stjecanje znanja i kompetencija za tržišta rada, ali mora omogućiti nastavak obrazovanja kako se više nikada ne bi dogodilo da nekome to bude zapriječeno iako želi - istakla je Lekić. Podsjetila je da su dualni i jedinstveni model obrazovanja u strukovnim školama propali jer obrazovanje nije bilo spremno na suradnju s gospodarstvenicima i obrtnicima. Dodala je da se strukovno obrazovanje doživljava kao obrazovanje niže razine u odnosu na gimnazijsko.
Tihomir Tomčić, ravnatelj jedne od hrvatskih najboljih strukovnih škola zadarske Strukovne škole Vice Vlatkovića, upozorava da bez suradnje nema strukovnog obrazovanja.
- Gospodarstvo mora preuzeti odgovornost. Za strukovno obrazovanje treba imati dobro opremljene škole, a mora postojati i mreža škola od koje se 25 godina bježi. Ne mogu vjerovati da bi se moglo dogoditi da djeca uče obradu nekog materijala, a da taj materijal nemaju - kazao je Tomčić poučen dosadašnjim stanjem u strukovnom obrazovanju u kojem su konobari nošenje tacni i posluživanje gostiju učili gledanjem videa umjesto radom u kafiću ili restoranu.
Nacionalni Kurikulum Strukovno 2016-04-18
Pa gdje još ima nekog gospodarstva uz Hrvatskoj? Tuđman i njegovi nasljednici sve uništili, a Milanovićevi to nisu primijetili ni zaustavili. Možeš ga ... .