Izmjena trase dionice autoceste Zagreb-Split-Dubrovnik od Ravče do Ploča, osim što je hrvatske porezne obveznike stajala "dodatnih" 529 milijuna kuna, mogla bi, čini se, zainteresirati i Državno odvjetništvo u sklopu istrage malverzacija u tom poduzeću.
Bez upravnog postupka
Večernji list, naime, posjeduje ugovor o gradnji te dionice autoceste iz 2005. s potpisom tadašnjega predsjednika HAC-ove uprave Marija Crnjaka te osmero izvođača radova. Vrijednost tog ugovora bila je milijardu i 749 milijuna kuna, a ta dionica autoceste duga 19,4 kilometra trebala je ići od Ravče do Stoševice s izlazom na državnu cestu.
No iste je godine iznenada odlučeno da se trasa promijeni te uskladi sa širim prometnim rješenjem koje uključuje čvorište, spoj na državnu granicu s BiH i na luku Ploče pa se ta dionica produžila 2,1 kilometar.
Zanimljivo je da se tada HAC nije odlučio poništiti stari, već sklopljen ugovor iako je zapravo riječ o posve novom projektu pa se tako trebao ponoviti i cijeli upravni postupak.
Iz opisa nove trase jasno je da se ona razlikuje od prijašnje zbog novih objekata koji nemaju nikakve veze s ugovorenom trasom. Umjesto da raskine postojeći ugovor i raspiše novi natječaj, HAC je iz nepoznata razloga izravnom pogodbom ugovorio aneks ugovora za projekt od kojeg je zapravo – odustao.
Vrijednost je tog dopunskog ugovora, koji je 2008. godine potpisao bivši predsjednik uprave HAC-a Jurica Prskalo, s osmero istih izvođača, 433 milijuna kuna bez PDV-a, odnosno 529 milijuna s porezom.
Nova trasa autoceste nije tako prema prijašnjim najavama iz HAC-a "pojeftinila" 340 milijuna kuna, nego poskupjela spomenutih 529 milijuna kuna. Nikola Blagaić, jedan od bivših članova Nadzornog odbora HAC-a, danas pak nije mogao objasniti zbog čega se HAC nije odlučio poništiti stari ugovor za dionicu autoceste te kako to da su radovi toliko poskupjeli.
– Tu se događaju čudne stvari koje ne bih volio komentirati – kratko je odgovorio Blagaić. Bivši državni tajnik za infrastrukturu Zdravko Livaković jučer nije odgovarao na telefonske pozive.
Ugovarali bez dozvola
U međuvremenu je u javnost procurila i informacija da su radovi na dionici Dalmatine od Ravče do Vrgorca, među ostalim, zaustavljeni jer je taj dio autoceste pod povećalom USKOK-a jer, neslužbeno doznajemo, zapravo nema valjanu građevinsku dozvolu. Zbog toga je i zatražena dokumentacija iz HAC-a.
Postavlja se i pitanje kako su bivši čelnici HAC-a, nedavno pušteni iz pritvora jer su osumnjičeni zbog malverzacija u bojenju dvaju tunela, mogli zapravo sklapati poslove s izvođačima radova bez svih potrebnih dozvola.
Radovi na ovom dijelu Dalmatine prekinuti su pošto je novi direktor građenja Ivica Mlinarević zadužen da prouči svu dokumentaciju o ovoj dionici autoceste.
Vrijednost dionice 2,2 milijarde kuna bez PDV-a
Cjelokupna vrijednost nove trase dionice autoceste od Ravče do Ploča, stoji u aneksu ugovora, iznosi 2,2 milijarde kuna bez PDV-a. Krajnji rok dovršetka radova trebao je biti 30. prosinca 2009., a među izvođačima su bili Hidroelektra, Konstruktor, Viadukt, Cesta Varaždin, Zagorje tehnobeton i Strabag.
istražite ispravno bit čete prije gotovi