KONGRES HOTELIJERA

Raste kvaliteta, a s njom i cijene: Evo koji smještaj dominira hrvatskim turizmom

Foto: pixabay
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Turisti u Dubrovniku
Foto: pixabay
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Dubrovnik: Turisti u obilasku gradskih znamenitosti
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Split: Turisti u obilasku grada
27.11.2024.
u 19:44
Od početka godine hoteli su ugostili 7,2 od ukupno 20,5 milijuna turista, a od 106,6 milijuna noćenja na hotelska otpada 24,3 milijuna. Konkurencija se grčevito bori, moramo paziti s cijenama za 2025., kaže šef HTZ-a
Pogledaj originalni članak

Cijene i kvaliteta u turizmu bile su važne teme Kongresa hotelijera održanog u Zagrebu, a, kako moglo čuti, ponajbolje ide onima koji su i ponajbolji. Tako hoteli s četiri i pet zvjezdica bilježe bolju popunjenost od objekata niže kategorije, ali i od svih drugih vrsta smještaja. Konkretno, hoteli su tijekom proteklih deset mjeseci zabilježili popunjenost od 44 posto, kampovi od 28, a popularni obiteljski smještaj tek 20 posto i jedino su hoteli po tom kriteriju ostvarili bolje rezultate nego lani. Pri tome hoteli s pet zvjezdica u pojedinim danima same ljetne špice bili su praktički sto posto puni, što je još jedna posredna potvrda da hrvatski turizam ima premalo hotelskog smještaja.

Istina, ove je godine broj hotelskih kreveta porastao za 1500 i sada ukupni kapacitet iznosi 181.391 krevet. Ukupno, inače, hrvatski turizam ima nešto više od 1,2 milijuna ležajeva, a najbrojniji je obiteljski smještaj s čak 675.000 turističkih ležajeva. Pritom je prosječni boravak u hotelima (3,4 noćenja po dolasku) kraći od prosjeka za sve vrste smještaja zajedno (5,2 noćenje po dolasku), ali zato hotelski gosti najviše troše, 195 eura dnevno, dok prosječna potrošnja iznosi 140 eura. Od početka godine hoteli su, inače, ugostili 7,2 od ukupno 20,5 milijuna turista, a od 106,6 milijuna noćenja na hotelska otpada 24,3 milijuna, iznio je podatke na Kongresu hotelijera direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.

Čelnik HTZ-a kazao je kako Hrvatska uživa dobru i stabilnu tržišnu poziciju i da se to može, među ostalim, zahvaliti i hotelijerima, a za 2025. ima dvije poruke. – Moramo biti iznimno pažljivi s politikom cijena za 2025., pogotovo u pred i posezoni. To više što se konkurencija grčevito bori za svakog gosta. Konkurentnost cijena i vrijednost za novac bit će jedan od najvažnijih, možda i najvažniji faktor pri donošenju odluke kamo na odmor u idućoj godini – kazao je Staničić i založio se za tješnju suradnju hotelskih kuća s aviokompanijama, što je jedan od preduvjeta za produljenje sezone.

Direktor Hrvatske turističke zajednice otkrio je i da turizam trenutačno premašuje lanjske brojke za tri posto u dolascima i jedan posto u noćenjima, što je najbolji rezultat dosad. Ukupan prihod od turizma ove godine, kazao je, premašit će 15 milijardi eura, što bi bilo četristotinjak milijuna više nego lani. U prihodima, dakako, upravo hoteli uvelike sudjeluju, ali hotelijeri otklanjaju mogućnost da su oni krivci za česte povike o previsokim cijenama. Hotelijeri, naime, na dnevnoj bazi dižu ili spuštaju svoje cijene u skladu s potražnjom pa pritužbe na skupoću adresiraju na restorane, trgovine... 

 >>> Grad u susjedstvu prvi je na listi: National Geographic objavio listu najboljih svjetskih destinacija za 2025.

Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: Shuttertstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.