Predsjednički kandidati nisu pokazali originalnost svojim porukama

Rat plakatima: Bandić kopira Reagana, a Kajin "pošten" kao Đinđić

Foto: Goran Stanzl/Pixsell
plakati
Foto: Goran Stanzl/Pixsell
plakati
Foto: Goran Stanzl/Pixsell
plakati
VL
Autor
Jasmina Popović
26.11.2009.
u 19:04
Kandidati su poruke osmislili s PR agencijama, no nisu ispale motivirajuće. Nema čak ni duhovite negativne kampanje kao na lokalnim izborima.
Pogledaj originalni članak

Predsjednički kandidati u kampanji se nisu iskazali originalnim reklamama. Damir Kajin tako je razmišljao da mu izborni slogan bude "J.... i pošten". Od toga je na kraju ostalo samo "Pošten", kao što je i Zoran Đinđić svojedobno nudio u svojoj kampanji, ali nema sumnje da bi s prvom varijantom žestoki Kajin izazvao mnogo više interesa.

Jurčević moli Bandića

Odlučio se nakon toga i za "Svi za mnom", ma kuda to vodilo. Ivo Josipović odlučio se samo za "PravDA". Neke je to podsjetilo na naslov knjige Petera Handkea “Pravda za Srbiju” , a neke je inspiriralo da na isti način ispišu "DosaDa".

U Bandićevoj kampanji i plakatima jedni prepoznaju kopiranje američkih predsjedničkih kampanja, osobito one između Busha i Reagana, a druge je uveselila reklama za Festival novog cirkusa u Zagrebu na kojem klaun nudi jabuku za svakog građanina.

Vidošević je prije svoje pomlađene slike čuvao mjesta s natpisom "Treći hrvatski predsjednik", ali netko nije bio lijen da preko tog natpisa nalijepi trake u obliku zatvorskih rešetki. Josip Jurčević želi biti "Hrvatski predsjednik: kad, ako ne sad" i moli Bandića da mu ne pravi konkurenciju svojim, kako kaže, ukradenim sloganom "Hrvatski predsjednik: sad ili nikad".

Dragan Primorac tvrdi da je "Jedini kandidat kojeg nitko ne drži u šaci", ali mnogi se pitaju koliki mu je budžet za kampanju, s obzirom na to da brojem TV reklama gotovo "tuče" Bandića. Možda će ga u šaci držati oni koji su financirali reklame? Hebrang se zalaže za "Europu i ponosnu Hrvatsku", a Vesna Pusić zna da s njom na čelu "Hrvatska zna i može".

Bit će predsjednica...

Svih 12 kandidata nešto je smislilo uz pomoć PR agencija, ali poruke nisu motivirajuće, nema negativne kampanje poput one kojom je HDZ u Velikoj Gorici na lokalnim izborima napao Tonina Piculu i izazvao reakcije. Uostalom, tko se sjeća slogana s prošlih izbora?

Jadranka Kosor nudila je "Ljude ispred politike", ali ostalo je upamćeno "Kažu bit će predsjednica". Bilo je komično tada, a sada je ipak predsjednica, doduše Vlade i HDZ-a, a ne države.

Očito je da kandidati nisu imali timove s nekim inventivnim i novim rješenjima. Dosta se kopiralo i ponavljalo već viđeno. Možda u drugoj fazi kampanje ipak ponude i nešto zanimljivije.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 105

OB
-obrisani-
12:10 27.11.2009.

27.11.2009. u 11:59h santos007 je napisao/la: Zagreb se do IX veka zvao Srbinovo. Naravno da u Zagrebu ima najviše Srba. Između 80-85%. Međutim trenutno onih koji se izjašnjavaju kao Hrvati ima više.

MA
Markoc
19:23 26.11.2009.

Milan Bandić kao Sanader pokušava pobjeć od afera koje je napravio u Zagrebu.Pobjedom bi si osigurao predsjednički imunitet i pa nebi odgovarao za zlo koje je napravio.Jao si ga nama ak Milan dođe za predsjednika,tko će slušat njegove mudrolije.

MO
momak23
10:42 27.11.2009.

ni bandić ni kajin nisu pošteni niti su pravi hrvati..