Cjelovita kurikularna reforma

Prvašići neće strepiti od jedinica jer ih više neće biti

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
reforma
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Namodernija škola u Novom Čiču
Foto: Damir Špehar/PIXSELL
škola ilustracija
29.02.2016.
u 20:59
– Reforma će osigurati praktičnije obrazovanje koje nije za kviz, nego za život – kazao je voditelj reforme Boris Jokić
Pogledaj originalni članak

Kad početkom sljedeće školske godine u 48 odabranih, eksperimentalnih osnovnih škola sjednu učenici prvih razreda, dočekat će ih rasterećenije gradivo, manje napetosti i stresa. Neće strepiti od jedinica jer zaključnih brojčanih ocjena neće biti. Neće učiti pisati ni mala tiskana slova, a pisana neće morati svladati u prvom razredu, nego će, ako im teško ide, to moći prenijeti u drugi razred. To je, među ostalim, predviđeno reformom obrazovanja koja je jučer predstavljena i prvom potpredsjedniku Vlade Tomislavu Karamarku.

Želimo sretnog učenika

– Želimo stvoriti školstvo koje čini sretnog učenika, ali i školstvo primjenjivo u gospodarstvu, potrebno nam je dualno školstvo i sve sam to vidio u ovom što mi je danas prezentirano. Moram reći da sam zadovoljan, a sve ostalo će reći stručna i javna rasprava – kazao je Karamarko nakon razgovora s voditeljem kurikularne reforme dr. Borisom Jokićem i ministrom obrazovanja prof. dr. Predragom Šustarom. Ministar Šustar naglasio je da će stručna i javna rasprava odrediti kvalitetu obrazovanja budućih generacija te je pozvao pojedince i institucije da se u nju uključe. Eksperimentalno reforma bi u 48 osnovnih i 12 srednjih škola trebala početi, kako je i planirano, sljedeće školske godine, a reformirano školstvo, vjeruje Šustar, ne da će biti usklađeno s europskim, nego će biti takvo da će “kod nas dolaziti vidjeti sjajan model”. Dodao je da je Vlada osigurala financijsku podršku projektu, iako će novac za provođenje reforme biti osiguran iz europskih fondova.

Loš program povijesti

Zaposlenima se neće smanjivati plaće jer se reforme, drži Šustar, ne mogu provesti s nezadovoljnim zaposlenicima. – Reforma će osigurati praktičnije obrazovanje koje nije za kviz, nego za život – kazao je Jokić. Važnim smatra što se prvi put o obrazovanju govori s razine prvog potpredsjednika Vlade. A Karamarko je ponovio da nije bio zadovoljan postojećim programom povijesti, među ostalim i zato što su djeca učila da je predsjednik Tuđman promijenio ime Dinama u Croatia i zbog toga jer se premalo učilo o Domovinskom ratu. Ne sviđa mu se ni to što svaki nastavnik može izabrati udžbenik. Tri najvažnije promjene u novoj školi koja bi trebala zaživjeti 2017./18. školske godine bit će funkcionalnije, odnosno primjenjivije znanje stečeno u razredu, razvijanje kritičkog mišljenja učenika, umjesto usvajanja činjenica, te naglasak na praktičnom radu u strukovnim školama i na kasnijem izboru smjera u općim gimnazijama.

>> Boris Jokić: Ostane li reforma na razini dokumenta, treba je odmah prekinuti

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 39

Avatar abakus
abakus
21:24 29.02.2016.

5. Što znači "manje bubanja"? Uporno tu glupost ponavljaju roditelji kojima ide na živce što im se djeca žale jer trebaju učiti ili što imaju loše ocjene jer im se ne da učiti - pa je za to krivo "bubanje". Istina je, međutim, da je to famozno bubanje, čak i ako je riječ o podacima koje će dijete brzo zaboraviti, proces memoriranja, povezivanja u zapamtljivu cjelinu, organiziranja podataka radi lakšeg memoriranja, to je i razvijanje discipline potrebne da bi se "nabubalo" - a sve to i te kako koristi razvoju mozga i radnih navika djeteta. Da, nije lako, ali učenje nikad nije bilo lako. I nije istina da se sve to "nabubano" zaboravi - nešto od toga uvijek ostaje, ako ništa drugo onda na nivou zapamćene natuknice na osnovu koje će dijete kasnije znati gdje što može potražiti.

Avatar abakus
abakus
20:52 29.02.2016.

4. "Predlaže se da se pisana slova uče u drugom razredu osnovne škole, a ne više u drugome polugodištu prvog razreda", kaže Jokić. Ako znamo da prvim razredom OŠ postaje ono što se ranije zvala predškola (mala škola) i da je 2. razred u novom kurikulu ono što je ranije bio prvi - u čemu je točno razlika? Ako pak želi reći da će biti kao da se slova uče u današnjem 2. razredu OŠ (to bi bio 3. razred po novom kurikulu), to je suludo, jer većina djece već dolazi u školu sa znanjem čitanja i, okvirno, pisanja, a pisanje slova je odličan način za vježbanje fine motorike ruke, što je vrlo bitno i za razvoj mozga djece.

Avatar abakus
abakus
20:47 29.02.2016.

3. Učenici s nastavnikom biraju knjige koje će čitati za lektiru te godine s nekog jako širokog popisa. Jako dobro. Tko kaže da će te knjige djeca čitati i da neće kao i sada samo s interneta skidati skraćen sadržaj? Čitanje lektire inače nije samo čitanje radi čitanja, već služi i za upoznavanje s određenim književnim pravcima, knjigama koje spadaju u opću kulturu itd. I bolje je da se djeca informiraju o njima i kroz skraćen sadržaj s interneta, nego da se obrazuju na Harryju Potteru.