Kolumna

Reforma školstva kao krivotvorenje i reforma Domovinskog rata

Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Reforma školstva kao krivotvorenje i reforma Domovinskog rata
22.04.2016.
u 14:00
Neprestano se ponavlja kako “reforma mora ići”, kako bi je odgoda “upropastila”, kao da je riječ o kvarljivom mlijeku, mesu ili jajima, a ne o naumu s trajnim posljedicama.
Pogledaj originalni članak

Vijest s početka tjedna kaže kako je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta službeno navijestilo da u svibnju raspisuje javni poziv za sve osnovne i srednje škole koje od iduće jeseni žele sudjelovati u kurikularnoj reformi. Tako su, nastavlja vijest, “prekinute diskusije o tome misli li Vlada ozbiljno s reformom školstva”. Dakle, misli ozbiljno, i to je još jedna od katastrofa u koju Hrvatsku vodi nova vlast.

Ako se, na primjer, HDZ slaže s voditeljem reforme Borisom Jokićem, onda se zacijelo slaže i s njegovim moralnim i političkim stajalištima o sudbinskim događajima u ovoj zemlji koji su jednako sudbinski i za obrazovanje njezine djece i mladeži. Dakle, evo što Tomislav Karamarko, Milijan Brkić, Andrej Plenković i drugi prvaci HDZ-a te cijela stranka misle o Domovinskom ratu. Misle ovo: “Godine 1991. Hrvatski je Sabor proglasio neovisnost od Jugoslavije, a kasnije te godine hrvatski građani su na referendumu glasovali za odvajanje od Jugoslavije i za formiranje Republike Hrvatske. Te su odluke praćene tragičnim ratom sa JNA...”

Na portalu Vjera i djela na te riječi upozorava prof. dr. Miroslav Furić koji ih smatra teškom krivotvorinom. On podsjeća da je referendum o neovisnosti održan 19. svibnja 1991. Sabor je proglasio hrvatsku samostalnost i počeo razdruživanje 26. lipnja 1991. a ono je okončano 8. listopada 1991. “Krvavi je pak rat”, piše Furić, “počeo ili kninskom balvanaškom revolucijom u kolovozu 1990., ili krvavim Uskrsom na Plitvicama 31. ožujka 1991. ili pokoljem hrvatskih policajaca u Borovu Selu 3. svibnja 1991., u svakom slučaju prije nego što su se hrvatski građani izjasnili za državnu samostojnost.

Posebno zabrinjava što je fino sugerirano da je naš referendum bio uzrok rata s JNA. Uočiti je i formulaciju ‘tragični rat’, a ne necivilizirana agresija”. Tako Furić razotkriva u javnosti vrlo malo poznata, citirana stajališta Borisa Jokića iz jedne njegove knjige na engleskom. Možete li vjerovati da je osobi s takvim stajalištima povjerena reforma školstva? Možete li vjerovati da je povjerena nekome tko krivotvori činjenice i izvrće redoslijed događaja s početka hrvatske samostalnosti i Domovinskog rata kako bi izveo zaključke koji su gotovo isti kao i izlike agresora, izlike petokrake i kokarde za agresiju na Hrvatsku!? Je li vam sad jasnije od koga dolazi sramotno izbacivanje najvećih hrvatskih književnih imena iz školskog programa? Od koga dolazi, kako piše Furić, “užasavajući napad na hrvatsku kulturu i identitet kroz predloženu lektiru”, u koju su umjesto hrvatskih književnih klasika unesena “djela doista upitne kulturne i etičke vrijednosti” a s njima i “neka doista na rubu skandala”. Tko ste vi, gospodo Šustar, Karamarko, Brkić, Plenković..., kad prihvaćate takvu Jokićevu reformu a s njome i velikosrpsko opravdanje za ubijanje i protjerivanje tolikih Hrvata i razaranje Hrvatske? Zar se ne sramite pred hrvatskim narodom i zar vas nije briga što će o vama misliti budući naraštaji?

O predloženoj reformi školstva – koju su pripremili stručnjaci gotovo mahom iz ljevičarskih institucija i koja je pokrenuta kao SDP-ov projekt – napisano je i izrečeno mnoštvo niječnih sudova, protiv nje su ustala najuglednija imena iz različitih znanstvenih i društvenih miljea, a i Boris Jokić i ministar Šustar na sve to samo ponavljaju kako “reforma mora ići”, kako bi je odgoda “upropastila”, kao da je riječ o kvarljivom mlijeku, mesu ili jajima, a ne o naumu s trajnim posljedicama.

Napokon, zašto su održavani izbori, što znači da je na njima pobijedila Domoljubna koalicija koja je onda s Mostom i formirala vlast? Većinska, domoljubna, kršćanska Hrvatska je kukavstvom svojih predstavnika još jednom pokleknula pred ljevičarskom lukavošću, agresivnošću i ucjenama. Još jednom je prezreno stotine tisuća djece, mladeži, roditelja, nastavnika, intelektualaca... Kome se i čemu još može nadati kozervativno-patriotska Hrvatska kad je iznevjerava stranka za koju uglavnom glasuje i koja je pridobiva među ostalim i zagovorom morala i nacionalnih vrijednosti potpuno suprotnim Borisu Jokiću i njegovoj reformi?

Bilo bi ljudski i pošteno prema biračima da Šustar, Karamarko, Brkić, Plenković i drugi iz vodstva HDZ-a kažu da su žrtvovali i promijenili temeljna načela dr. Franje Tuđmana i stranke kako bi sklopili koaliciju s ljevičarima u njihovu razornom pohodu na nacionalne vrijednosti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

ŽB
žbaki
15:42 22.04.2016.

ako hdz pristane na ovu reformu školstva,onda im poručujem da ću se i ja sigurno REFORMIRATI

BA
bakulušić
20:37 22.04.2016.

Ovo je još jedan dokaz da nas vodaju stranputicom i da se nemamo čemu nadati dok biologija ne učini svoje. Ili nam se dragi Bog smiluje!

Avatar abakus
abakus
17:15 22.04.2016.

Najgore je da je Šustar odlučio u svibnju raspisati javni poziv školama koje će od jeseni eksperimentalno početi raditi prema Jovanović-Jokićevom prijedlogu reforme obrazovnog kurikula IAKO javna rasprava o tom prijedlogu uopće još nije završena, a uistinu nije ni održana, jer se o svim negativnim kritikama mnogih uglednih sveuč. profesora i stručnjaka u svezi tog prijedloga reforme NITKO iz ministarstva nije uopće oglasio. Ukratko, ministarstvo je pro forma poslalo poziv na stručnu i javnu raspravu, ali na brojne zaprimljene i argumentirane kritike nije se uopće osvrnulo, a kamo li da su odvojili vrijeme da se te kritike analizira, već je ministar, iako javna rasprava službeno još uvijek traje, dao javni poziv za eksperimentani početak provedbe tog prijedloga od jeseni. Ne znam da je i jednoj normalnoj zemlji tako nešto moguće - da jedna takva reforma s dalekosežnim posljedicama kreće bez ikakve pripreme i bez ikakve javne rasprave. Šustar je definitivno najgori ministar u ovoj vladi.