Juraj Hrvačić:

'Reket svih vrsta uništio 
je javnost. 
Reket je uništio 
i medije'

Foto: 'Boris Scitar/VLM/PIXSELL
'10.10.2012. Zagreb- Juraj hrvacic, vlasnik Media servisa,Totalnog,Narodnog i Obiteljskog radija. Photo: Boris Scitar/VLM'
Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL
juraj hrvačić
Foto: 'Boris Scitar/VLM/PIXSELL'
'SPECIJAL OBZOR 10.10.2012., Zagreb - Juraj Hrvacic, vlasnik Media servisa, Totalnog, Narodnog i Obiteljskog radija. Photo: Boris Scitar/VLM'
14.10.2012.
u 16:36
Prema sudskom registru, vlasnik 50 posto Narodnog radija, 25 posto Obiteljskog, koji emitira Antenu, osnivač Medija servisa i savjetnik u Totalnom FM-u, ovdje je nazočni Jura Hrvačić
Pogledaj originalni članak

Nikad se nije sramio reći da je završio strojarskotehničku školu. Počeo je kao novinar, a sada ima radijsko carstvo. Narodni radio i Antena Zagreb lideri su na svom terenu, Totalni FM dramatično raste, a Media servis pokriva više od pedesetak stanica širom Hrvatske.

Pritvoren je u aferi Grupo, stalno je povezivan s Miroslavom Kutlom, a ovo ljeto mediji su brujali o pokušaju preuzimanja njegovog radijskog carstva. On to demantira, ali ni tako suzdržan ne može prikriti da je pokušaja prevrata bilo. Nedavno je izjavio da nema neraščišćenih računa, ali da “postoje neki drugi ljudi u toj priči”. Sada kad je reorganizirao tvrtku sve je po starom i opet pod kontrolom. I više nema potrebe za teškim riječima. Bitke će opet voditi u rukavicama.

Bili ste gotovo tri mjeseca na moru, na ribičiji, a za to vam je vrijeme netko htio preuzeti tvrtku. Tako tvrde mediji. Je li to točno?

Znači i do vas su došle priče o nekom preuzimanju, slične tvrdnje sam i ja čuo. Slatko sam se nasmijao...

Pa zašto ste onda sazivali tri izvanredne press konferencije?

Postoje trenuci u kojima morate reagirati na netočne tvrdnje u medijima. Drugi sam se put družio s kolegama novinarima, povod je bio moj 60. rođendan. Dvije su bile, ne tri...

Bivši predsjednik uprave Hrvatskih pošta Robert Jukić bio je kratko vrijeme zaposlen u vašem sustavu. Je li istina da su ga angažirali vaši poslovni partneri, bez vaše suglasnosti, a u svrhu vašeg svrgavanja i preuzimanje upravljanja nad tzv. Hrvačićevim radijskim carstvom?

Kolega Jukić priznati je menadžer, s rezultatima koje nosi iz HP-a, ali i perspektivom pred sobom. Skupština ga je imenovala za direktora agencije Media mix, u tri ljetna mjeseca trebao je pripremiti trogodišnji poslovni plan. Kako je medijski, posebno kada govorimo o radijskoj subspecijalizaciji, biznis iznimno specifičan, Skupština je procijenila da njegov prijedlog nije ono kako se vidimo u budućem periodu. Dakle, riječ je o različitostima u viđenju koraka koji nam slijede, u svakom slučaju Robertu hvala na njegovu pokušaju i uloženu trudu. Dodao bih kako bismo neke, s njegove strane predložene i izdvojene projekte, Media mix i ja osobno rado prihvatili. Gospodin Jukić to zna, a potvrda tomu jest i činjenica da smo dogovorili raskid suradnje prema najboljim poslovnim običajima.

Što se zapravo dogodilo u protekla tri mjeseca? U medijima i kuloarima se govori o, blago rečeno, sukobima velikih razmjera.

Kažu stari pametni ljudi da se za dobrim konjem uvijek praši. Tako je i s nama. Dopustite mi tu slobodu male samohvale, medijski brendovi MMC-a imaju snagu, tržišni utjecaj i komercijalnu isplativost. Imamo i transparentne vlasničke i poslovne odnose. Sve to boli one koji nas ne vole, posebice im smeta naša liderska pozicija i utjecaj na medijsko tržište koji iz nje proizlazi.

Kakva je vaša vlasnička struktura?

Pogledajte u sudski registar – 50% Narodnog radija, 25% Obiteljskog, koji emitira Antenu, osnivač Medija servisa i savjetnik u Totalnom FM-u ovdje je nazočni Jura Hrvačić.

A tko su drugi suvlasnici?

Preostale udjele u Narodnom radiju drži istoimena tvrtka, a njezin vlasnik je Ivan Jurić Kačunić. Kod Obiteljskog radija vlasnička je struktura sljedeća: tvrtka Antena Zagreb d.o.o. vlasnika Hrvoja Barišića drži 50% udjela, a po 25% držimo gospodin Rojko Zamora i ja.

Je li među njima Miroslav Kutle?

Razmišljamo na radiju kako doskočiti popularnosti turskih sapunica. Za početak smo naučili jednu riječ koja jasno odgovara na vaše pitanje: Jok....

Je li ga bilo ikad?

Gospodin Franjo Gregurić bio je vlasnik 10-postotnog udjela koji je u travnju 2010. prodao Miroslavu Kutli. U srpnju iste godine Jura Hrvačić otkupio je spomenuti udjel – opet upućujem na sudski registar gdje su te vlasničke promjene vidljive. Toliko o našim odnosima.

Tko stoji iza tih napada na vas i tko želi vaše tvrtke?

Tržišni kolač ozbiljno se smanjuje i svi bi u njega zagrizli. Cijenim sve koji, kada napadaju, to rade sa stilom. S druge strane, svjesni smo i onih koji takve stvari rade u duhu njima najdraže pjesme „I tebe sam sit, kafano“. Koriste trenutak, fizičko nenazočenje, fokus na neke druge životne radosti, zloupotrebljavaju činjenice, plasiraju spinove, kleveću i riskiraju kaznene prijave...

Dakle, vi tvrdite da vama i vašem sinu nisu zabranili ulazak u zagradu u kojoj se nalaze radiji koje ste osnovali?

Nitko nije, a niti bi mogao, mojoj obitelji zabraniti ulaz u poslovne prostore tvrtke. Puno sam bedastoća čuo u zadnje vrijeme, ovo je bila jedna od većih.

A tko su ti spin doktori koji stoje iza svega?

Pa ne očekujete valjda da ih ja promoviram. Neprofesionalnost, nekorektnost, mogao bih pronaći još puno pridjeva s prefiksom „ne“, treba zaustaviti u korijenu i mi smo to napravili. I zatvorena priča! Šlus...

Ali ste doslovno rekli da „postoje neki drugi ljudi u toj priči“.

Neprofesionalnih, nekorektnih, frustriranih likova bilo je i bit će ih. Samo im treba na vrijeme doskočiti.

Što je to Multimedijski centar grupa? Radijski holding ili tvrtka kojom ste htjeli nadmudriti protivnike i priče oko sukoba s partnerima i Jukićem?

MMC grupa suvisao je i ozbiljan projekt. To je društvo strategije, programskog i prodajnog upravljanja u suvremenom radijskom biznisu. Nije medijski holding, zakonski to nije moguće. MMC je formatiran za radijske projekte na cijelom radijskom tržištu. To je razvojni, rekao bih, i krucijalni projekt koji se priprema već dulje vrijeme, poglavito zbog promjena na tržištu.

Tko je sve na čelu MMC-a?

Nadzorni odbor vodim ja, a uz mene su svi moji najvažniji i najbliži suradnici.

I svoje ste sinove malo gurnuli. Je li to nepotizam?

Možemo razgovarati na temelju kompetencija. Jurica i Hrvoje Hrvačić bore se s naslijeđem prezimena, no ti su dečki prošli sve razvojne faze u radijskom poslu, od tonskog realizatora do direktora projekata. Oni su „moji sinovi“ kad smo doma. Na poslu su zaposlenici MMC grupe, sa svim pravima i obvezama. Nema privilegija. Ti mladi ljudi nova su generacija visokoškolovanih menadžera. Toliko o privilegiranosti i nepotizmu...

Jeste li vi bogat čovjek?

Obiteljski radio utemeljio sam 1995. godine. Do danas smo ostvarili bruto prihod od oko 900 milijuna kuna. Temeljem mojih vlasničkih i suvlasničkih udjela netko bi mogao zaključiti da sam iznimno bogat. A evo i činjeničnog stanja – u proteklih 17 godina sagradio sam obiteljsku kuću u Velikoj Gorici, vikendicu na Dugom otoku, obnovio sam i malu brvnaru za ribičiju s prijateljima na Kupi, vozim auto koji je u vlasništvu tvrtke, kao strastvenom ribiču veselim se svom malom ribarskom čamcu... Nemam nikakve veće ušteđevine. Sretan sam što sam svojim znanjem i trudom osigurao svojoj obitelji udoban građanski život. Je li moglo više? Naravno da jest, no moja je odluka bila od samih početaka dobit, na koju je plaćen porez, reinvestirati, ostaviti je u tvrtki, time povećavati kapitalnu vrijednost koja je nužna za nove projekte...

Zašto sve to tako kad ste očito mogli izvući više?

Mediji, osobito radijski, moj su život, moja filozofija, moja osobna iskaznica, curriculum. S ponosom ističem kako zaposleni ili vanjski suradnici nikada nisu ostali bez svojih prihoda, nikada nije bilo kašnjenja ili uskraćivanja. Činjenica jest da je posljednjih godina bilo smanjivanja plaća, pa i broja zaposlenih, ali zarađeno je i isplaćeno. A kroz medije unutar MMC-a prošlo je na stotine ljudi.

Što je MMC?

Multimedijalni centar, sinonim sinergijske snage i razvoja. To je jedina investicija u Hrvatskoj namjenski građena i projektirana za proizvodnju sadržaja i programa. Ta tvornica medija stajala je više od 50 milijuna kuna. U zgradi su Antena, Narodni radio...

Je li pojava Antene promijenila radijsko tržište?

Potpuno. Antena je prvi moderno formatirani i potpuno profesionalizirani radio u Hrvatskoj. Cijeli bum radijske industrije počeo je upravo s rebrendingom Obiteljskog radija u Antenu Zagreb.

Pri pokretanju Antene pobijedio sam vlastiti ego, ma cijela ekipa na radiju pobijedila je svoj ego. Nismo radili radio za nas koji radimo na radiju, sve smo podredili slušatelju. Slušatelj je u centru svih naših aktivnosti – od planiranja glazbe, odabira tema... Nadalje, to nije copy paste nekog drugog radija – sve se temelji na istraživanjima koja stalno radimo.

Istu filozofiju smo poslije primijenili i kod osvježavanja Narodnog radija i pokretanja Totalnog FM-a. Profesionalnost i beskompromisnost nam se i te kako vratila, rezultatima slušanosti i povećanim prihodima.

Zar nisu sada svi radiji isti – puno glazbe i malo sadržaja?

Nedavno je bilo u vijestima da novi Radio 101 mijenja koncepciju i da će se sada manje baviti aktualnim političkim temama, a više puštati glazbu. I sve je bilo rečeno u nekakvom negativnom kontekstu. Da je Radio 101 bio uspješan po prijašnjoj koncepciji, onda sigurno ne bi prolazio kroz ovu katarzu, da slušanost i ne spominjem...

Kakvo je trenutačno stanje na tržištu?

Teško. Kao i drugima, ali kao mediji zadnji smo u lancu. Kako kriza ide, tako pada oglašavanje. Negdje smo oko 6% ispod prošlogodišnje realizacije. Pad radijskog oglašavanja ukupno je oko 11%, a ukupnog tržišta oko 15%. Tako gledajući, još smo i dobri. Ostaju nam tri udarna mjeseca te očekujemo približiti se prošlogodišnjim brojkama.

Kako je nastao Media servis?

Neki su me dobronamjerno odgovarali od te nakane. Proizvodnja javnih sadržaja, napose za radiopostaje, a danas i portale, jako je skupa. Ali, danas su brze, jasne i kratke vijesti postale naš zaštitni znak u eteru. I naša snaga.

To je već informativni program. Nije li to bio i pokušaj zadobivanja stanovitog političkog utjecaja u javnosti?

Nikada, ali doslovce nikada, uređivačka politika Servisa nije bila pod utjecajem politike. Narediti novinarima da nešto učine ili ne učine protiv njihove volje bilo bi ravno samoubojstvu medija. Dnevni posao uvijek otvara mogućnost šlampavosti, nedorečenosti, problematičnih situacija. I s tim se borimo. Iz dana u dan. Treba i reći kako nismo uvijek imali force za jači utjecaj u javnosti, za bolje informiranje. Težak je to i odgovoran posao, napose u Hrvatskoj.

Zašto napose u Hrvatskoj?

Zato što je Hrvatska u dubokoj krizi. Odgovornih nije malo. Treba propitivati što je radila politika, pravosuđe, mediji... Da, da i mediji su odgovorni. Oni su u razvijenom demokratskom svijetu četvrta snaga. Glas javnosti često je jači od onih koji su u kliještima politike. No reket svih naličja uništio je tu i takvu javnost, a slijedom te činjenice i brigu za javni interes. Reket je uništio i medije. Pogledajte medijsku sliku i vidjet ćete da to sada više čak i nije biznis. Nezadovoljni su vlasnici, nezadovoljni novinari, nezadovoljna javnost. Kad jednom upadnete u bilo koju vrstu ovisnosti – teško se vaditi.

Gdje je više krivnje: u politici, među vlasnicima medija, oglašivačima, novinarima...

Nema ekskulpiranih, ali... i među vlasnicima i među novinarima imate one koji vole služiti. Danas se točno zna tko je čiji, tko je nešto platio. TV ekrani su interesno isparcelizirani. Političari su nesigurni, tragaju za umivenom slikom u javnosti... oglašivači vas pritišću budžetima... Žao mi je što je slika tako okrutna.

Vaši mediji nisu takvi? Ili toga ima i kod vas?

Ni jedan dio MMC-a nije na pretplati, nitko ih ne alimentira. Nismo nikad služili politici ni političarima osobno. Oglašivači traže uvjerljiv uspjeh na tržištu i slušanost. Jesmo li gdjekad ukaljali obraz? Mislim da nismo, unatoč pritiscima s različitih strana.

Većina je medija u financijskim problemima, neki su se ugasili, a neki samo što nisu.

To mi je iznimno žao. Mahom su to komercijalni mediji pa se nadam da će umjesto njih izniknuti novi, nadam se i bolji. Ipak, važno je znati da senzacionalizam i žutilo ne donose ništa dobro. Dobra vijest, dobra emisija, dobar članak... Ne može samo jedan izvor, jedna slika ili samo jedna rečenica, bez druge strane, biti ozbiljno novinarstvo. Posebno se to tiče portala. A kad je riječ o sugovornicima u medijskim krugovima, treba strogo poštovati pravilo pro et contra. Istina je tek onda potvrđena kad sam čuo i drugu stranu! I tako iz dana u dan...

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.