Zakon o cestama

Reklame 100 metara od autoceste vode oglašivačke tvrtke u propast

Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Reklame 100 metara od autoceste vode oglašivačke tvrtke u propast
09.11.2011.
u 12:00
Reklame su dosad mogle biti na 40 metara od autoceste, a sad je to minimalno 100 metara. Tvrtke tvrde da će prema odredbama novog zakona reklame biti nevidljive.
Pogledaj originalni članak

Tvrtkama koje se bave vanjskim oglašavanjem prijeti propast zbog Zakona o cestama i njegove odredbe da se reklame uz autoceste moraju pomaknuti najmanje 100 metara od prometnice! Na tu "pogibelj" Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture upozorilo je 11 tvrtki koje imaju reklamne panoe uz autoceste. Stoga će te tvrtke podnijeti i ustavnu tužbu protiv sporne odredbe zakona.

Veliki trošak

Reklame su dosad mogle biti minimalno 40 metara od autoceste.

Sporna odredba zakona donesena je ljetos i tvrtke koje imaju reklame uz autoceste prema tom zakonu moraju o svom trošku premjestiti svoje stupove na kojima su megaplakati 100 metara od autoceste.

No osim što im je to trošak, kažu u tim tvrtkama, to poništava njihove dosadašnje investicije u gradnju stupova na kojima su reklame površine 60 četvornih metara, a svaki takav stup stoji oko 250.000 kuna. Premještanje reklama na 100 metara od autoceste besmisleno je, naglašavaju, jer nitko se neće htjeti oglašavati na tako daleko postavljenim panoima jer ih nitko neće moći vidjeti. U tvrtkama navode da su oni stupove, kojih je 60-ak uz autoceste, gradili po Zakonu o prostornom uređenju, za njih uredno dobivali građevinske dozvole te pitaju kako je moguće da onda Zakon o cestama odredi da se ti stupovi moraju rušiti.

I dok se u Ministarstvu pozivaju na sigurnost u cestovnom prometu, zbog čega su reklame pomaknute na 100 metara, oglašivači smatraju da ni stupovi na 40 metara nisu mogli uzrokovati prometnu nesreću ili biti prepreka na zaustavnom putu vozila pri mogućem izlijetanju s autoceste.

Što sa zgradama?

U svom pismu Ministarstvu, koje su poslale tvrtke Megaboard, Mandis, Naf Medi, Frka Plus, Europlakat, Full Time, Multiposter, Mig Media, Media, Metropolis Media i Emineo, navodi se da u inozemstvu nigdje ne postoji takva regulativa kao u Hrvatskoj što se tiče udaljenosti reklama od autocesta. Isto tako, pitaju se što će biti sa zgradama udaljenim manje od 100 metara od autoceste na kojima su također oglasni prostori. Hoće li se i njih morati rušiti? Iz Ministarstva jučer nisu ništa odgovorili na naš upit u vezi sa spornim odredbama zakona. (jb/vlm)

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 13

VA
vatra
12:07 09.11.2011.

po mom mišljenju uz autoceste nebi uopće smjelo biti reklama. čitati reklamne poruke pri brzini od 150 km/h nije baš najpametnije

Avatar Čitatelj300
Čitatelj300
12:09 09.11.2011.

Tako i treba, kao da nije dosta što nas bombardiraju sa reklamama na tv-u još i na autocesti blješte, blinkaju i odvraćaju pozornost ljudima dok voze sa 160 km/h ili više a svi znate da jedna pogreška pri takvoj brzini je u većini slučajeva fatalna. Autocestu služe za bržu i sigurniju vožnju a ne za reklame!

RA
rastamanaman
13:39 09.11.2011.

Napokon!