Turska tvrtka Kolin Insaat ponovno se žalila na odluku HŽ Infrastrukture o odabiru Strabagove ponude na nadmetanju za radove na građevinskom i elektroenergetskom željezničkom infrastrukturnom podsustavu projekta rekonstrukcije postojećeg i gradnje drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac.
Natječaj objavljen 2020.
HŽI je u siječnju već bio donio odluku da taj posao dobije austrijska tvrtka, no Turci su se na to žalili, nakon čega je Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) u ožujku poništila tu odluku o odabiru pa je HŽI morao donijeti novu. A i tom novom odlukom od 28. travnja opet je odabrana Strabagova ponuda vrijedna 1,71 milijardu kuna.
Sad se Kolin, čija je ponuda vrijedna 1,72 milijarde kuna, opet žalio. To je inače rekordna 11. žalba na tom natječaju čija je procijenjena vrijednost radova 2,04 milijarde kuna bez PDV-a. Dvije žalbe podnio je Kolin na odluku o odabiru, a dok je natječaj još bio u tijeku bilo je podneseno čak devet žalbi na natječajnu dokumentaciju i njezine izmjene. Natječaj za taj posao objavljen je početkom rujna 2020., a 15 pristiglih ponuda otvoreno je tek 19. travnja 2021.
Prvu je žalbu podnijela tvrtka Beton Lučko, no DKOM je obustavio taj postupak jer je Beton Lučko odustao od žalbe. Drugu je žalbu podnijela tvrtka GIP Pionir 22. listopada 2020. I tu je žalbu DKOM odbacio. Kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation natječaj je zaustavila žalbom podnesenom 4. prosinca, koju je DKOM u roku od četiri dana odbacio kao nepravodobnu.
Natječajna dokumentacija
Nekoliko dana poslije žalbu podnosi Odvjetničko društvo Maržić i partneri uime nekoga od kandidata. Ta je žalba odbijena. Nakon toga žalbe podnose grčki Mytilineos 16. prosinca i talijanski G.C.F. 23. prosinca 2020. Talijanska je žalba odbijena, a grčka je djelomično odbijena pa je DKOM poništio dio izmjene natječajne dokumentacije. Novu žalbu zatim podnosi druga kineska tvrtka - China Railway Eryuan Engineering Group, 10-ak dana prije tada zadnjeg datuma za podnošenje ponuda 9. ožujka 2021. DKOM je na osnovi te žalbe poništio dio natječajne dokumentacije. U travnju 2021., noć prije novog roka, žalbu je podnijela srbijanska tvrtka N-Ing koju je DKOM odbio nakon samo nekoliko dana. Nakon toga 9. travnja žalbu podnosi turska tvrtka Tasyapi Insaat, a DKOM je 12. travnja odbija kao nedopuštenu.
Kad će u obnovu poruge D.ugoSelo - Novska? Po njoj se vozi max 60km/h, a na pojedinim dionicama samo 10 km/h! Kutina - Zagreb preko 2 sata!