rupa bez dna

Riječani u Galeb ulupali 4,7 mil. kuna, a razgledali ga samo jednom

Foto: 'Pero Lovrovic/PIXSELL'
Riječani u Galeb ulupali 4,7 mil. kuna, a razgledali ga samo jednom
01.06.2012.
u 12:00
– Dosad uloženo u brod bačen je novac. Najjeftinije bi bilo brod izvući iz mora, konzervirati ga i urediti na suhom – kaže Ivaniš
Pogledaj originalni članak

U pet godina otkako je brod Galeb pod skrbništvom i u vlasništvu Grada Rijeke, za kupnju i održavanje nekadašnje Titove ploveće rezidencije Riječani su izbrojili 4,7 milijuna kuna. Do kraja 2012. taj će se iznos povećati, a ako ne bude zainteresiranih za gospodarsko korištenje broda, što će se vidjeti kad se potkraj ove ili početkom iduće godine raspiše natječaj za koncesiju, teret održavanja i brige o brodu na mrtvom vezu u Martinšćici i dalje će biti na leđima građana. Otkad je njihov, Riječani su tek jednom lani imali priliku razgledati ga.

Dijelovi u izvornom stanju

Upravo su troškovi i nedostatak vizije, a ne ideologija, ono što oporba zamjera gradonačelniku Vojku Obersnelu prozivajući ga da je Galeb rupa bez dna i da zbog njega nema novca za autohtonu spomeničku baštinu. Iz Liste za Rijeku gradonačelniku stižu najžešće kritike, tajnik te stranke Predrag Miletić kaže da nisu protiv toga da Galeb usidren u riječkoj luci bude muzej, ali ponavlja da bi za njegovo održavanje i obnovu novac trebao pritjecati iz državnog proračuna jer Galeb je nacionalno kulturno dobro. U Primorsko-goranskom savezu kažu pak da je kupnja Galeba bila loša odluka, ali se to ne želi priznati. Dosad uloženo bačen je novac, kaže Nikola Ivaniš.

– Dati Galeb u koncesiju ugostitelju još je i gore, znatno ispod razine kulturnog dobra. Brod treba izvući iz mora, konzervirati i urediti na suhom jer je to najjeftinije rješenje. Primjer je parobrod SS Robin, kultni brod engleske trgovačke mornarice koji je danas kulturna znamenitost Londona – kaže Ivaniš.

Gradske vlasti izabrale su svoj put pa će, kad se izradi potrebna dokumentacija i studije, što će opet platiti Riječani, biti raspisan natječaj za koncesiju. Obveze budućeg koncesionara kompletna su sanacija i obnova broda koji treba dovesti u plovno stanje, a u 20 godina trebao bi plaćati naknadu od 14.000 kuna na godinu i tri posto od prihoda ostvarenog od gospodarske djelatnosti. Dijelovi broda trebaju ostati u izvornom stanju.

Vlasnik dubokog džepa

Obveza je koncesionaru i da brod nekoliko mjeseci godišnje bude privezan u riječkoj luci i koristi se za protokolarne aktivnosti. Jasno je da Riječanima treba koncesionar s jako dubokim džepom, a dok ga ne nađu, oronuli ruzinavi brod bit će im trošak.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 21

OB
-obrisani-
12:15 01.06.2012.

Predlažem da brod aktiviraju i predaju udruzi Kontra..Održe paradu u Rijeci

PA
pasqualino
12:26 01.06.2012.

neka ga vežu na riječkoj rivi i pretvore u kupleraj, kao i mnoge brodove do sada.

MA
Malcolm
12:14 01.06.2012.

Vidi Tite, i dalje pravi štetu!