U jeku svjetske energetske krize dobra stvar za sigurnost opskrbe naftnim derivatima u Hrvatskoj jest da je riječka rafinerija nafte ponovno u pogonu nakon što je nekoliko mjeseci u toj jedinoj našoj rafineriji proizvodnja bila zaustavljena. Prema neslužbenim informacijama, riječka rafinerija trenutačno radi svojim maksimalnim mogućim kapacitetom. Naime Rafinerija nafte Rijeka je 28. listopada 2021. započela proces planirane privremene obustave rada kako bi se provele aktivnosti promjene katalizatora. Također, privremena obustava, poručili su tada iz Ine, iskoristit će se za izvođenje radova na novim pogonima te prilagodbu postojećih postrojenja u Rafineriji nafte Rijeka. Pri tome su naglasili da je Ina osigurala opskrbu tržišta svim vrstama goriva za vrijeme obustave.
Najveći projekt u povijesti
U Ini kažu da je proizvodnja u rafineriji započela u ožujku te da se privremena obustava rada Rafinerije nafte Rijeka odvijala kako bi se provele planirane aktivnosti održavanja kao i aktivnosti potrebne za implementaciju Projekta nadogradnje Rafinerije. Zbog toga se zaustavljanje proizvodnje u riječkoj rafineriji ponovno očekuje krajem ove godine na nekoliko mjeseci. No iz Ine ponovno poručuju da će, neovisno o tome, osigurati kontinuiranu opskrbu tržišta gorivima.
Radovi na Projektu nadogradnje Rafinerije nafte Rijeka su u tijeku, a novo postrojenje će, kažu u Ini, biti pušteno u pogon tijekom 2024. Navode da se radi se o najvećem investicijskom projektu u povijesti Ine, u vrijednosti oko četiri milijarde kuna, a kapacitet rafinerije nakon implementacije projekta bit će 4,5 milijuna tona godišnje.
– Dovršetkom projekta, kompleksnost i učinkovitost rafinerije bitno će porasti, proizvodnja visokovrijednih proizvoda bit će na maksimalnoj razini, što će ukloniti potrebu za uvozom, a maksimalno iskorištenje kapaciteta osigurat će nesmetanu opskrbu naših glavnih tržišta – poručuju iz Ine.
Kako se navodi u financijskom izvješću o rezultatima poslovanja Ine u prvom kvartalu ove godine, tijekom tog razdoblja Rafinerija i marketing iskorištavale su tržišne prilike iz uvoza i da je rad rafinerije započeo krajem ožujka kako bi se osigurala stabilna opskrba ključnih tržišta u nadolazećim mjesecima, ublažavajući rizik od niže dostupnosti proizvoda na svjetskom tržištu zbog rusko-ukrajinske krize. U izvješću se navodi i da je, što se tiče Projekta nadogradnje Rafinerije nafte Rijeka, cjelokupni inženjering završen, proizvodnja i isporuka opreme na gradilište dosegli su oko 80 posto. Izgradnja luke i manipulativnog sustava započela je nakon dobivanja građevinskih dozvola, dok su radovi na postrojenjima za Hidrokreking (HCU) i Proizvodnju tekućeg sumpora (SRU) izvedeni prije planiranog roka, za vrijeme stajanja Rafinerije.
Projekt izgradnje postrojenja za obradu teških ostataka koji, uz novo postrojenje, podrazumijeva i rekonstrukciju postojećih postrojenja, novu luku sa zatvorenim skladištem te veću ukupnu složenost, dio je strateškog programa INA R&M Novi smjer 2023.
Nepotreban ruski VGO
Implementacijom projekta, struktura proizvoda riječke rafinerije će se poboljšati na način da će se povećati udio profitabilnih bijelih proizvoda, a proizvodnja će pokriti sve potrebe tržišta i eliminirati uvoz. Usto, kako neslužbeno saznajemo, kad cijeli ovaj projekt bude gotov, Ini više neće biti potreban VGO – vacuum gas oil – koji se sad koristi za proizvodnju dizela, a koji preko posrednika Ina nabavlja iz Rusije. A upravo je VGO navodno bio razlog da Hrvatska traži izuzeće od embarga koji EU namjerava uvesti na rusku naftu.
Đaba nam i to, iči inu Prodat Mađarima pa tog nema nigdje samo kod nas na żalost