Vinkovčanin Franjo Grizelj, umirovljeni inženjer građevine i stručnjak za termodinamiku i toplinske procese, nakon mukotrpnog rada, mjerenja i provjeravanja utvrdio je zašto je slabo grijanje u zgradi u Ulici Slavka Jankovića, u kojoj živi već gotovo 40 godina.
Sve je počelo prije tri godine, kada se šest stanara ulaza u kojemu je i Grizeljev stan požalilo kako centralno grijanje ne radi dobro, a stanari se smrzavaju iako im računi uredno stižu, kao da im je u stanovima toplo.
Sam je mjerio
– Tvrtka koja se skrbi o grijanju, GTG, ponudila je rješenje koje stoji pozamašan iznos, pa sam se zapitao što bih mogao učiniti s obzirom na to da mi je to struka u kojoj sam dočekao mirovinu. Izabran sam za predstavnika suvlasnika zgrade i mjerenjem, provjeravanjem i ispitivanjem sustava grijanja utvrdio sam da nije pogreška kod GTG-a ni u sustavu od kotlovnice do podstanice na ulazima u našoj zgradi, što je u njihovoj nadležnosti, već u instalacijama u stanovima – kaže Grizelj.
Utvrdio je da je problem grijanja u neispravnosti unutarnjih instalacija toplinskog sustava čiji su vlasnici suvlasnici zgrade. – U ove tri godine naslušao sam se različitih gluposti, od toga kako su uzrok lošem grijanju radijatori, da je neispravno projektirana zgrada pa i sustav grijanja, neispravna kotlovnica i podstanice, stare cijevi koje cure, ali sam sve to demantirao u elaboratu u kojemu sam GTG-u iznio uzroke slabog grijanja i kako riješiti problem.
"Zračni jastuk"
U svih šest stanova sada je toplo. Ne želim govoriti o detaljima, jer to je moja mala poslovna tajna, ali problem je u ‘zračnom jastuku’, zraku koji uđe u sustav i onemogućava normalno grijanje – objašnjava Grizelj i domeće kako je možda netko i nenamjerno, prilikom izvođenja nekih radova, pustio zrak u sustav i zbog toga su se stanari smrzavali i plaćali dvostruko – račun od GTG-a i za struju, jer su se morali grijati na struju.
– Nasreću, uspjeli smo se nagoditi s GTG-om i umanjio nam je osjetno račune – kaže Grizelj dodajući kako je pozvao renomiranu tvrtku iz Zagreba sa 60-godišnjom tradicijom u projektiranju i upravljanju toplinskim sustavima, koja je utvrdila da su njegova dijagnoza i rješenje problema ispravni.
>>Barišić HEP-u: Povucite račune za grijanje, tražit ću naknadu štete
Meni je ovo jedan dokaz o ljudskoj gluposti...svaki sistem MORA imati odzračivanje baš radi ovakvih slučajeva...ovi stanari očigledno nisu znali za to pa ih je još i distributer vukao za nos..zato im je i smanjio ratu(da bi izbjegli moguće tužbe)..prije svake sezone grijanja sistem se mora provjeravati ...ispravnost cjevovoda i sl..sistem se mora tada isprazniti i naknadno se opet puni i ODZRAČUJE..ako se ovo ne učini..neće ni grijati kako treba...