Polugodište

I roditelji i nastavnici nezadovoljni: Vratite đacima ocjene!

Foto: Damir Špehar/PIXSELL
škola,nastava
Foto: Marijan Sušenj/Pixsell
ocjene
11.12.2014.
u 18:22
I ove će godine nastavnici morati pisati izvještaje o ocjenama učenika i slati ih njihovim roditeljima umjesto da im zaključuju ocjene
Pogledaj originalni članak

Iako su očekivali da neće trebati, nastavnici, odnosno razrednici, i ove će godine morati pisati izvještaj o ocjenama za svakog svog učenika. Naime, ocjene se ni ove godine neće zaključivati, već će razrednici pripremiti izvještaj za roditelje.

– To se zapravo svede na prepisivanje stanja iz imenika. Razrednik na papir, koji je fotokopija imenika, prepiše sve ocjene koje učenik ima. To im oduzima puno vremena i ne vidim smisao toga jer svaki roditelj kad god dođe na informacije ima uvid u ocjene svog djeteta – kaže Sanja Lukić, predsjednica udruge Nastavnici organizirano.

Nisu uočeni problemi

Dodaje da nije razrednik, ali kao nastavnik nema loših iskustava s nezaključivanjem ocjena.

– Djeca koja imaju radne navike nemaju nikakvih problema, znaju svoje ocjene i onu koju bi imali da im se zaključuje. Problem je s onima koji skupljaju jedinice i sad kad nema zaključivanja, ne trude se popraviti ih na polugodištu. Razvuku ih onda do kraja školske godine i tada nastaje problem – objašnjava Lukić i tvrdi da kod dvjestotinjak svojih učenika, kojima predaje kemiju, nije uočila probleme.

Jedan od autora Strategije razvoja obrazovanja Boris Jokić smatra da je ispitivanje i ocjenjivanje te davanje povratne informacije učenicima i roditeljima važno.

– Zaključivanje ocjena na polugodištu važna je informacija učeniku i roditelju gdje je učenik i koliko dodatnog truda treba još uložiti u svom radu. Osim brojčane ocjene, potrebno je uvesti i opisne kojima će se jasno definirati u čemu je učenik odličan, gdje je nešto lošiji i u kom se dijelu treba dodatno potruditi. Primjerice, za hrvatski jezik učeniku koji ima vrlo dobar u opisnom dijelu ocjene pisalo bi da je pročitao svu lektiru, da je u književnosti odličan, ali da dodatno treba raditi na gramatici da bi imao zaključnu ocjenu odličan – objašnjava Jokić.

Kaže da je takav tip ocjenjivanja, brojčana plus opisna ocjena, planiran Strategijom od početka osnovne pa do kraja srednje škole. S iznimkom prvog, a možda i drugog razreda u kojima bi bile samo opisne ocjene.

– Zalažem se da se tek od drugog ili trećeg razreda uvedu brojčane ocjene – kaže Jokić naglašavajući važnost brojčanih i zaključnih ocjena zbog toga što se “učenik mora suočiti s vlastitim uspjehom u odnosu na uspjeh drugih”.

Ako se Strategija bude provodila prema planu, ovakav način kombiniranih brojčanih i opisnih ocjena u školama će zaživjeti u školskoj 2016./2017. godini. Zaključne ocjene postojale bi nakon svake obrazovne cjeline, jer, dodaje Jokić, školska godina ne mora biti organizirana u dva polugodišta, nego možda u tri cjeline.

Roditelji rezignirani

Nakon svake od njih učenici bi dobili zaključnu brojčanu i opisnu ocjenu.

Većina roditelja rezignirano kaže da im je dosta eksperimentiranja i najave promjena koje nikako da dođu. Mišljenja o (ne)zaključivanju ocjena su podijeljena.

– I kćeri i meni bilo bi draže da postoji zaključivanje ocjena. Ona je odlikašica u šestom razredu, ali bi voljela da joj je odličan uspjeh potvrđen i zaključnim ocjenama – kaže mama.

>>Roditeljima je lakše platiti nego podučavati

>>Gotovo 90 posto osmaša uči gradivo najviše zbog ocjena

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

DU
Deleted user
18:52 11.12.2014.

Nije li to još jedan od Jovanovićevih "uspjeha". Ako je namjerno išao uništavati školstvo, onda je djelom u tome i uspio. A. posredni krivac je Zoki ali i čitava njegova jadna poluintelektualna vlada

HL
hlad
20:38 11.12.2014.

Obrazovanje nam je u kaosu kao i sve ostalo u državi, ali ni jedan ministar nema hrabrosti ništa promijeniti. Bitno da se oni voze u blindiranim bmw-ovima, a za djecu koga briga!

LA
larala
19:28 11.12.2014.

sve ove strategije razvoja obrazovanja nemaju veze s razvojem niti obrazovanjem ...unazad nekoliko godina, svaki potez ministarstva za obrazovanje je samo stvaranje dodatne štete i nelogicnosti koje naravno skupo placaju ucenici a, odgovorni za sve to naravno prolaze nekažnjeno...ne znam kome je smetalo zakljucivanje ocjena na polugodištu i zašto? zar je ovoj državi cilj raditi ponavljace i samim tim tim klincima uništavati živote? medicinske sestre, doktore po bolnicama su napravili administratorima gdje je bitno da se sve unese u program al, nije bitno da se isto i napravi/da pacijentu, isto to sad rade uciteljima i profesorima, nije bitno da se ucenici nešto nauce vec je bitno da sve to na papiru lijepo izgleda...