Ostvari li se plan o integriranju putničkog prijevoza u Gradu Zagrebu te Zagrebačkoj i Krapinsko-zagorskoj županiji, za dvije godine putnici će do odredišta s jednom kartom koristiti i vlak i autobus i tramvaj. Usto, prijevozničke će se linije prilagoditi potrebama putnika, a i cijena prijevoza trebala bi biti povoljnija nego što je to danas.
Kvalitetnija usluga
Projekt integriranog prijevoza u zagrebačkoj regiji zamišljen je prije 18 godina, a još 2008. češki konzultanti izradili su studiju u kojoj su dali prijedloge kako bi prijevoz trebao izgledati. No, tek je nedavno stvar ušla u završnu fazu.
Grad Zagreb, Zagrebačka i Krapinsko-zagorska županija lani su osnovale javno poduzeće Integrirani promet zagrebačkog područja d.o.o., koje upravo dovršava dokumentaciju za natječaj za izradu masterplana kojim će se razraditi potankosti.
– Masterplan bi trebao biti dovršen do rujna iduće godine i projekt potom može u realizaciju. Njegov osnovni cilj je kvalitetnija usluga i bolja cijena za putnike. Svi bi trebali biti na dobitku: i građani i prijevoznici i lokalna zajednica – rekao je jučer Ivan Miličević, direktor poduzeća.
Uz ostalo, integrirani prijevoz trebao bi dovesti i do rasterećenja Zagreba automobilskim prometom. Samo s područja Zagrebačke županije oko 120.000 ljudi svaki dan odlazi u Zagreb na posao, u škole, u bolnice, i to uglavnom individualnim prijevozom jer je onaj javni neprilagođen potrebama stanovništva.
Slična je situacija i kada je riječ o Zagorju. Nepovezani vozni redovi bez objedinjenih informacija o polascima i dolascima otežavaju planiranje putovanja, a zbog zasebnog kupovanja karata putnici gube vrijeme i novac.
Novac iz fondova EU
Prema procjenama, za realizaciju prve faze projekta bit će potrebno oko 150 milijuna kuna, a namjera je da se dobije novac iz fondova Europske unije. Projekt ima potporu Ministarstva prometa, a ministar Siniša Hajdaš Dončić dobro je s njime upoznat još dok je bio zagorski župan.
Danas će se u Krapini upravo na temu integriranog prijevoza sastati čelnica Zagreba Sandra Švaljek s krapinsko-zagorskim županom Željkom Kolarom i zagrebačkim županom Stjepanom Kožićem.
Živi bili pa vidjeli i to prometno čudo, premda to u Zagorju nije nikakva novost. Naime, sve do kraja prošlog stoljeća i još godinu-dvije poslije ondje je jako dobro funkcionirao javni autobusni prijevoz. Čovjek se autobusom mogao dovesti do vlaka i od njega kad god je htio. No, onda je došla divlja privatizacija i dotadašnja autobusna poduzeća su nestala. Zato se taj sadašnji tzv. integrirani javni prijevoz čini kao otkrivanje tople vode. Ipak. bolje išta nego ništa.