Inovativna mobilna aplikacija o Krapini

S osobnim vodičem u džepu, gradskim ulicama lako od znamenitosti do znamenitosti

Foto: Matija Topolovec/PIXSELL
Krapina
Foto: Matija Topolovec/PIXSELL
Krapina
Foto: Alen Brodar
Krapina
03.07.2014.
u 12:23
Turista vodi do osam lokacija u gradu, a skeniranjem koda na jednom od četiri ponuđena jezika počinje priču o svakoj od njih
Pogledaj originalni članak

Krapina nema samo Muzej krapinskih neandertalaca, već nudi mnogo više. Bila je to misao vodilja autora mobilne aplikacije eKrapina, Zorana Čavužića, kojom je želio potaknuti posjetitelje njegova grada da ostanu što duže u njemu i da ga što bolje upoznaju. Ta ideja svidjela se i nekome u Ministarstvu turizma, od kojeg je za ovaj mobilni turistički vodič dobiven i novac iz mjere “Inovacije u turizmu”.

- Grad Krapina je od otvorenja Muzeja krapinskih neandertalaca postao jedna od glavnih turističkih destinacija u Hrvatskoj. Većinom su to grupne posjete i ekskurzije koje imaju organizirana stručna vodstva te smo za njih spremni, međutim, dolaze i individualni gosti, koji dosad nisu imali vodstvo, a sada im je i to omogućeno. Na svim bitnim destinacijama u gradu putem svog pametnog telefona i aplikacije eKrapina moći će na jednom od četiri jezika (hrvatski, slovenski, engleski i njemački op.a.), dobiti audio, video i tekstualnu prezentaciju o svakoj od njih. Radi se o jezeru Dolac, Muzeju krapinskih neandertalaca, Galeriji Grada Krapine, Muzeju Ljudevita Gaja, Crkvi sv. Nikole, Crkvi Majke Božje Jeruzalemske na Trškom vrhu, Franjevačkom samostanu te Trgu Ljudevita Gaja - objasnila je direktorica Turističke zajednice Grada Krapine Nedjeljka Vodolšak.

Cijela mreža aplikacija

- U razgovoru smo došli do zaključka kako u Krapini ima mnogo mjesta koja imaju velik potencijal za turistički napredak i da te lokacije zbog svjetskog lokaliteta poput Muzeja nezasluženo padaju u drugi plan. Znamo i da drugi manji gradovi poput Krapine imaju sličnih problema, pa smo i došli na ideju eGuide Croatia - mreže aplikacija za manje gradove u Hrvatskoj, a prva je na red došla Krapina, rekao je Zoran Čavužić, koji je osim što je jedan od autora idejnog rješenja, uz Mislava Mandarića bio i programer aplikacije, a i snimio je Miljenka Hršaka, također Krapinčanina, koji čita sve tekstove o znamenitostima. Aplikaciju je dizajnirao Zoran Sofrić, a na ideji su, osim Čavužića, radili i Goran Kunštek, Branimir Čulina, Tomislav Lalić i Luka Štambuk.

- Otvaranjem aplikacije, nakon što se odabere jezik, otvaraju se dvije opcije. Prva je “Turističke informacije”, koja ima šest kategorija. Tu su restorani, smještaj, kafići i drugi sadržaji u gradu. Nude se adrese, kontakti i svi podaci o tim lokacijama, kao i njihova udaljenost od trenutne lokacije te putokaz do njih - kazao je Čavužić.

Druga opcija je “Virtualni turistički vodič - lov na blago”. Njenim odabirom aplikacija prepoznaje vašu trenutnu lokaciju u gradu te nudi putokaz do svake od znamenitosti i to s dvije opcije - pješice i automobilom.

Priča o Čehu, Lehu i Mehu

- Kod znamenitosti su postavljeni info - stupići, na kojima se nalazi QR kod. Nakon skeniranja mobitelom tog koda, počinje prezentacija o znamenitosti, u trajanju od tri-četiri minute za svaku od njih. Iznimka je tek Trg Ljudevita Gaja, gdje je prezentacija nešto duža jer objedinjuje kratku povijest Krapine, neke druge lokacije koje nisu zasebno izdvojene, kao i priču o Čehu, Lehu i Mehu - kaže Čavužić te dodaje da QR kodovi imaju još jednu funkciju, koja motivira turista da obiđe sve lokacije te da ostane što dulje u gradu i da pritom potroši i nešto novca.

- Obilaskom cijele rute, dakle, nakon što se skenira svih osam kodova, osvajaju se kuponi, odnosno nagrade u vidu popusta na smještaj, piće i hranu u krapinskim ugostiteljskim objektima, ali i u okolici. Nagrade se mogu iskoristiti u roku od dva dana, a pojedini kupon može se koristiti samo jednom. Zasad se popusti mogu ostvariti na četiri lokacije, međutim, aplikacija se širi, pa će se i širiti i baza, kako znamenitosti, tako i drugih ponuđenih lokacija i raznih popusta. Radimo i na razvoju aplikacije za iPhone, kao i na razvijanju web stranice, ubacivanju biciklističkih staza u aplikaciju i slično - zaključuje Čavužić.

Projektom se ponosi i krapinski gradonačelnik Zoran Gregurović. - U vremenu smo brzog tehnološkog napretka i ova aplikacija je svakako značajan iskorak, vjerujem da će pomoći i zona besplatnog bežičnog interneta od Hušnjakova da Parka Matice hrvatske, za koju ćemo osigurati novac u proračunu. Stalno se govori da je Krapina tranzitni grad i da ne zadržava turiste jer oni ne znaju mnogo o njoj. Aplikacija će sigurno to promijeniti - zaključio je Gregurović.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

SP
sportmen
16:08 03.07.2014.

Glupo je ostavljati komentare ako niste upuceni u cijenu niti u detalje ove aplikacije.

ZO
zok988
12:58 04.07.2014.

Cijena cijelog sustava je 32 500 kn što je oko 5800 dolara, dakle jeftinije od spomenutih 6000. Za to se, za razliku od rješenja Tradecity, dobiva klijenska aplikacija u potpunosti prilagođena gradu o kojem se radi, serverska aplikacija, web, prevođenje materijala na 4 jezika i snimanje u studiju, info stupići i njihovo postavljanje, dizajn i tisak promidžbenih materijala te besplatno održavanje godinu dana. Vjerujte mi, sve se to može bez bilo kakve veze, dovoljna je samo ideja i entuzijazam nekoliko studenata FER-a

KU
kumrovčanin
16:00 03.07.2014.

Stvar je u tome da se nekom morate "svidjeti u Ministarstvu turizma", možda i tajnici ministra i onda kak piše autor dobite novce. Kolko je novca došlo u Krapinu to ne piše. Valjda je to državna tajna, a novac javni...