A5 uputnica

Sa specijalistom će se umjesto pacijenta čuti njegov liječnik

Foto: Kristina Štedul Fabac/PIXSELL
Sa specijalistom će se umjesto pacijenta čuti njegov liječnik
13.05.2015.
u 19:00
Odgovor iz bolnice trebao bi stići u tjedan dana, ali je u praksi taj rok kraći
Pogledaj originalni članak

Nalazi pacijenta oboljelog od dijabetesa pokazivali su da mu je potrebna promjena terapije. Njegov obiteljski liječnik dr. Goran Lazić neće mu izdati uputnicu te ga poslati da se naruči i dočeka termin specijalista u bolnici i potom se vrati k njemu kako bi mu na temelju tog nalaza napisao recept. Dr. Lazić će kolegi u bolnicu poslati A5 uputnicu uz koju će priložiti nalaze ovog pacijenta te na isti način, elektroničkim putem, dobiti odgovor specijalista. Pacijent neće nikamo ići, naručivati se niti čekati, već će sve obaviti kod svojeg liječnika u primarnoj zdravstvenoj zaštiti.

Projekt ObiteljsKA

Dr. Lazić dio je tima skupne prakse ObiteljsKA, pilot-projekta za koji se, prema nekim procjenama, očekuje da će u hrvatskom zdravstvu u idućih mjesec dana naći primjenu. Specijalistu iz navedenog primjera, kao i svakom drugom liječniku u bolnici, taj će način rada biti uredno plaćen. Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje, koji i stoji iza projekta, svakom će liječniku konzultaciju platiti.

Pacijent se na taj način oslobađa naručivanja i duga čekanja, prijevoza ili putovanja do bolnice, čekanja u bolničkim čekaonicama, a time se skraćuju i liste čekanja. Usto, bolničkim se liječnicima omogućuju termini za davanje konzultacije – opisuje učinke dr. Lazić napominjući da će to biti osobito korisno u ruralnim područjima koja su daleko od bolnica. Pacijentima s takvih područja, kaže, maksimalno će se približiti bolnički specijalist, koji će se istodobno osloboditi telefonskih i drugih načina konzultacija s liječnicima primarne zaštite.

Riječ je, da tako kažemo, o širenju mogućnosti e-uputnice uz koju sada liječnici mogu priložiti i dokumente poput nalaza. U praksi to znači minimalnu tehničku promjenu u smislu informatičkih aplikacija koje imaju obiteljski liječnici te nisu potrebna dodatna financijska ulaganja.

Podaci posve sigurni

– Putem Centralnog informatičkog zdravstvenog sustava (CEZIH), uz maksimalnu sigurnost zaštite osobnih podataka pacijenta, putuju svi relevantni podaci o pacijentu i vraćaju se eNalazi bez fizičkog kontakta liječnika s liječnikom ili liječnika s pacijentom – ističe dr. Lazić. Vremenski je rok u kojem bolnički specijalist treba poslati odgovor, odnosno svoj nalaz u ordinaciju obiteljskog liječnika, tjedan dana, no u Karlovcu se, kažu, pokazalo da je u praksi taj rok i kraći.

>> Za tri do 
pet godina specijalistima ćemo ići u 
dom zdravlja, 
a ne u bolnicu

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 11

DU
Deleted user
20:19 13.05.2015.

Ovo je najobičnija laž. Ne postiji način da se liječniku specijalisti u bolnici plati ova konzultacija s obzirom na Kolektivni ugovor i ugovor o radu. Da bi ovo profunkcioniralo morao bi se sklapati potpuno drugačiji ugovor o radu ili ugovor o djelu s Domovima zdravlja, pojedniačnom ambulantom obiteljske medicine ili s HZZO. Stvarno, budalaštinama nema kraja.

Avatar d-ano
d-ano
00:11 14.05.2015.

U razvijenoj Njemackoj lijecnici komuniciraju cak i u fazi OP sa kolegama koji su stotinama kilometara udaljeni,a da ne govorimo o dijagnostici gdje su konsultacije u cilju ispravne dijagnoze povezani odavno/c.c desetak godina/ elektronski ,,,,i opet naprave gresku koju glavom plati pacijent...

GO
golub
20:51 13.05.2015.

Bolesno zdravstvo boluje od neizlječive bolesti. Od vijjeka specijalista je trebao čuti i vidjeti pacjenta da bi mogao postaviti dijagnozu, a sada će moći postaviti dijagnozu liječniku.