Na dionici autoceste od Krapine do Maclja, po mišljenju građevinskih i cestovnih stručnjaka, sagrađeni su najsuvremeniji tuneli u Europi. Tuneli na alternativnom pravcu, državnoj cesti Đurmanec - Macelj, ne mogu se ni približno usporediti, jer prijete urušavanjem. Unatoč najavama i obećanjima iz Hrvatskih cesta da će tijekom ove godine početi popravak triju starih, oronulih tunela na dionici državne ceste Đurmanec - Macelj, to se neće dogoditi.
Prebačeni u 2012.
Naime, kako nam je odgovoreno iz Hrvatskih cesta, projektna je dokumentacija za obnovu triju tunela spremna, ali novca nema, pa se ta investicija prebacuje za 2012. godinu.
Riječ je o tunelima Đurmanec, Mali Stog i Veliki Stog, čija je ukupna dužina oko 300 metara. Tuneli koji su građeni početkom sedamdesetih godina od betona nikada nisu ni bili obnavljani. U dva od njih nema rasvjete, zidovi su vlažni, voda se slijeva, vidljiva su napuknuća i vožnja kroz njih, za one koji znaju u kakvom su stanju, prava je avantura.
Slijetali u dvorište
Lanjske godine uoči turističke sezone na opasnost vožnje kroz tunele upozorili su mještani Donjeg i Gornjeg Maclja koji su, vozeći se tom cestom, bili svjedoci padanja kamenja s tunela na automobile. Srećom, nije se odronio veći komad i nije bilo većih posljedica. Vladimir Goričan, koji živi neposredno uz državnu cestu i prvi tunel Đurmanec, kaže da cestari dođu i pokupe kamenje, ali ništa se drugo ne događa. Uz njegovu kuću je tek lani postavljena zaštitna ograda, jer je nekoliko vozača sletjelo s ceste u njegovo dvorište. – Bilo je tu i stranaca i domaćih putnika, srećom, nitko nije teže stradao, ali brojni automobili doživjeli su "totalku". Uz pomoć Općine konačno su postavili ogradu – rekao nam je Vladimir. U kakvom su tuneli stanju lani su se uvjerili i stručnjaci iz Hrvatskih cesta, te Viadukta, koji su netom prije završili radove na dva tunela na istoj cesti nekoliko kilometra prije, na području grada Krapine.
Na loše stanje lani obnovljenih tunela, koji su izgledali isto kao i ovi u Maclju, upozorio je sam gradomačelnik Krapine Josip Horvat, i to na vrijeme, jer Hrvatske ceste našle su 24. milijuna kuna za obnovu tunela Krapina i Žutnica. Kako doznajemo, novac planiran za obnovu tunela u Maclju morao se zbog hitnosti preusmjeriti za bušenje tunela na cesti u Makarskoj, gdje je zbog kamene gromade zatvorena cesta. Mještani se nadaju da se tako nešto neće dogoditi i na ovoj cesti.
ovdje je barem sve jasno!.. novac planiran za obnovu tunela u Maclju morao se zbog hitnosti preusmjeriti za bušenje tunela na cesti u Makarskoj... ZAgorce ko j... nek im se tuneli zrušiju...