20. JUBILARNI FESTIVAL HRVATSKE GLAZBE

Samoborski klavirski trio dojmljivo predstavio Papandopulovog Orlanda Bečanima

Foto: Snježana Herek
Foto: Snježana Herek
Foto: Snježana Herek
04.10.2024.
u 20:58
Sve tri mlade glazbenice, povezane sa Samoborom, malim gradom bogate kulturne tradicije, nedaleko Zagreba, rekle su da zahvaljuju voditelju Festivala hrvatske glazbe u Beču Joispu Nalisu, jer im je, iako su “svježi” sastav na hrvatskoj komornoj sceni ukazao povjerenje, uvrstivši ih u festivalski program 20. jubilarnog izdanja ovog festivala u Beču.
Pogledaj originalni članak

Koncert Samoborskog klavirskog trija: Eve Mach (violina), Petre Kušan (viollončelo) i Mije Pečnik (glasovir), održan u utorak u Starogradskoj vijećnici u Beču u prekrasnom baroknom salonu Bank Austrija u Beču, razdragao je, kako kvalitetom i usklađenosti izvođenja, izbirljivu bečku publiku.

Koncert je održan u sklopu 20. jubilarnog Festivala hrvatske glazbe u Beču, čiji je umjetnički voditelj Josip Nalis.

Na  programu su bila djela L. van Beethovena: Klavirski trio u Es duru, op. 70 br. 2 ,  Tri stavka za Orlando B. Papandopula, te Klavirski trio u d-molu op.49, F. Mendelssohna.

Ovaj, na hrvatskoj kulturnoj sceni novi Komorni ansambl osnovale su ove tri istaknute mlade glazbenice, poznate po svojim zapaženim nastupima, a neke od njih i po nagradama.

Idejna začetnica cijelog projekta bila je violinistica i slobodna umjetnica Eva Mach, koja je veći dio djetinjstva provela u Samoboru. I to vježbajući violinu u kući u Livadićevoj ulici, s pogledom na Samoborski muzej, koji je svojedobno bio dvorac Ferde Livadića.

I ostale dvije umjetnice, Petru Kušan i Miju Pečnik vežu sa Samoborom posebne veze. Naravno, i glazbene, pa je bečka publika mogla svjedočiti zavidnoj razini muziciranja ove tri mlade koncertne umjetnice, koje su, iako su se tek ove godine formirale u trio,  potvrdile da i hrvatski mladi glazbenici, a ne samo oni već etablirani i poznati, imaju mnogo toga za predstaviti izvan granica Hrvatske.

Između ostalog, zapaženim su muziciranjem Bečanima predstavili i u Austriji rijetko izvođenog hrvatskog skladatelja Borisa Papandopula. Njegova tri stavka za Orlanda.
“S obzirom da smo kao Trio tek kratko vrijeme zajedno, ovaj bečki koncert nam je vjetar u leđa i poticaj za daljnji rad i djelovanje”, rekla je za Večernji list  violinistica Eva Mach.

I višestruko nagrađivana violončelistica Petra Kušan bila je presretna da ih je bečka publika, inače, kako je rekla, “stroga, ali pravedna” tako dobro primila.

“Bila mi je velika čast svirati u Beču, europskoj i svjetskoj glazbenoj metropoli”, rekla nam je Kušan, inače pripadnica stare obitelji Livadić, koja je izravni potomak jednog od najznačajnijih hrvatskog skladatelja i jednog od vođa ilirskog pokreta, samoborskog umjetnika i velikana Ferde Livadića.

Najmlađa članica Samoborskog klavirskog trija, pijanistica Mia Pečnik, višestruko nagrađivana za njeno glazbeno umijeće, između ostalog i međunarodnom nagradom Ferdo Livadić, namijenjenom mladim glazbenim umjetnicima rekla je za Večernji list kako je nastup u Beču u “vrlo inspirativnom prostoru Stare bečke Gradske vijećnice, bila ne samo uživancija nego i podstrek za dalje”.

Sve tri mlade glazbenice, povezane sa Samoborom, malim gradom bogate kulturne tradicije, nedaleko Zagreba, rekle su da zahvaljuju voditelju Festivala hrvatske glazbe u Beču Josipu Nalisu, jer im je, iako su “svježi” sastav na hrvatskoj komornoj sceni ukazao povjerenje, uvrstivši ih u festivalski program 20. jubilarnog izdanja ovog festivala u Beču.

“Bila nam je to velika čast i zadovoljstvo”, naglasile su Eva, Petra i Mia, koje su na svoj prepoznatljiv način, promovirale Hrvatsku i njenu glazbenu baštinu.

“Ovo je bio jedan od tri koncerta ovogodišnjeg jubilarnog izdanja Festivala. Važno mi je bilo da Bečanima predstavimo i naše mlade glazbenike. Da pokažu svoje velike potencijale. Jedino kroz nastupe mogu steći iskustvo. A koliko su daleko odmakli u svojem glazbenom umijeću, najbolje im pokaže publika. A bečka ih je publika jako dobro prihvatila i nagradila burnim pljeskom”, rekao je za Večernji list, umjetnički voditelj festivala Josip Nalis.

Ono o čemu se svakako treba još pobrinuti, reklamom ili na neki drugi način je, da na ovakove koncerte dođe još više publike.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.