Bez novih kredita do 2012. godine, novac samo za projekte

Sanader planirao 44 milijarde za ceste, J. Kosor odobrila 27,3

Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
Sanader planirao 44 milijarde za ceste, J. Kosor odobrila 27,3
06.12.2009.
u 19:24
Plan Ministarstva pripremljen netom prije odlaska bivšeg premijera nikad nije službeno upućen Vladi.
Pogledaj originalni članak

Ministar Kalmeta, čini se, preživjet će oporbeni zahtjev za smjenom, ponajviše zbog afera u cestogradnji, ali u tom će se segmentu njegova ministarstva u iduće četiri godine malo raditi.

Zadnji Livakovićev plan

Plan građenja i održavanja javnih cesta od 2009. do 2012. godine zbog krize i recesije nemilosrdno je srezan (a i donesen je s godinu dana zakašnjenja) i s predviđenim proračunom od ukupno 27,3 milijarde kuna za autoceste, obilaznice..., prema Kalmetinim riječima, čini 43 posto plana za proteklo četverogodišnje razdoblje.

Za gradnju svih novih kilometara 2010 – 12. godine planira se 7,7 milijardi kuna, a zajedno s novcem već potrošenim ove godine to je ukupno 14,5 milijardi.

Taj je plan ujedno i posljednji dokument čijom je izradom rukovodio bivši državni tajnik i Kalmetin dugogodišnji najbliži suradnik Zdravko Livaković, koji se iz Ministarstva prometa, ali i s predsjedničkih funkcija u NO HAC-a i HC-a, povukao u jeku afera koje su potresale HAC.

Ministarstvo prometa je netom prije odlaska premijera Ive Sanadera imalo u pripremi sasvim drugačiju verziju plana cestogradnje, koja doduše nikad nije službeno upućena Vladi, prema kojoj se u jeku recesije ukupno za autoceste i ceste planiralo utrošiti čak 44 milijarde kuna.

U tom je planu, koji je kako nam je tada rekao naš izvor bio dogovoren sa Sanaderom, među prioritetima bio i pelješki most, čija je gradnja sada odgođena na šest godina. Stupanjem na scenu Jadranke Kosor kao šefice Vlade i HDZ-a i plan cestogradnje sveden je u racionalnije gabarite.

Tako će HAC za građenje i održavanje autocesta do 2012. godine – pribrojeno je i ono što je već potrošeno ove godine pošto je 2009. pri kraju – ukupno imati 10 milijardi kuna, što je dovoljno za malo gradnje te uglavnom za izradu projektne dokumentacije, eventualno otkup zemljišta, arheološke radove...

HC-u 7 milijardi kuna

Iako su i dalje prioriteti autocesta prema Dubrovniku, autocesta A 5 u sklopu koridora Vc te autocesta prema Sisku, bez novih kredita koje HAC dogovara s Europskom bankom za obnovu i razvoj te s Europskom investicijskom bankom dalje od izrade projekata cestari neće stići. HC će pak u iduće četiri godine raspolagati s ukupno sedam milijardi kuna, od čega na gradnju novih kilometara otpada 1,4 milijarde.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

DU
Deleted user
20:11 06.12.2009.

jeli išta i uspjelo tom sanaderu? obećavao je sve ostavio još i gore i pobjegao.

MA
maca
21:31 06.12.2009.

gradnja pelješkog mosta se planira već par godina i normalno je da više nije prioritet kad je nastupila kriza i imamo važnijih stvari

AR
arka
21:35 06.12.2009.

Drugačija je situacija bila u vrijeme Sanadera,ni najbolji ekonomisti nisu naslutili što će se dogoditi sa svjetskim gospodarstvom,a danas je potpuno normalno da su izdvajanja za manje profitabilna ulaganja manja!