Tri su dana u rujnu 2004. godine bila dovoljna da Ivo Sanader, koji je tada bio predsjednik Vlade, u vjetar baci više od 87.000 dolara! Toliko je stajala trodnevna vožnja uglavnom praznog Vladina zrakoplova Challenger 604 od Zagreba do SAD-a i nazad uključujući i letove po istočnoj obali Amerike.
Putnik Miomir Žužul
Tadašnji premijer je, kako doznajemo, 23. rujna naredio da Challenger 604 krene put Amerike samo s posadom, bez ijednog putnika.
Večernji list je u posjedu dokumenta iz kojega su vidljiva sva odredišta Vladina zrakoplova kao i broj posade te putnika od 23. do 26. rujna 2004. godine.
Challenger Direkcije za korištenje službenih zrakoplova, s četiri člana posade – danas pokojnim pilotom Amirom Šehićm, kopilotom Zlatkom Blagusom, tehničarem Vladimirom Vitezom i stjuardesom Natašom Langus, poletio je iz Zagreba put Shannona preko Bostona sve do New Yorka potpuno prazan.
Cijena sata leta Challengera u vlasništvu Republike Hrvatske je, prema službenim podacima, 4320 dolara po satu. Let od Zagreba do Shannona u Irskoj traje otprilike 2 i pol sata, a zašto je Vladin zrakoplov sletio u tu veliku tehničku bazu za održavanje aviona na svom putu prema SAD-u, nije jasno. Vjerojatno se radilo o nekim tehničkim razlozima. Let od Shannona do Bostona traje 6 sati i 15 minuta, a od Bostona do New Yorka otprilike pola sata. Ukupno je odlazak praznog aviona iz Zagreba do New Yorka porezne obveznike stajao otprilike 40.000 dolara. Prema podacima s kojima raspolažemo, Vladin zrakoplov poslužio je kao taksi tadašnjem ministru vanjskih poslova Miomiru Žužulu za let iz New Yorka u Providence, glavni grad američke savezne države Rhode Island.
O tome koliko je bivša Sanaderova vlast bila rasipna, svjedoči podatak da let između ta dva grada traje samo dvadesetak minuta pa je toliko trebalo i Žužulu, koji je u zrakoplovu bio s još jednom osobom, ime koje nije navedeno na listi koju posjedujemo. Taj let stajao je otprilike 1440 dolara.
Dnevnice za posadu 1520 $
Challenger je, prema svemu sudeći, letio u New York samo da pokupi Žužula, mada mu to nije bilo usput jer je pravi razlog dolaska aviona u SAD bilo prebacivanje Sanadera i njegove svite iz Providencea u Washington. U Providenceu se Sanader, naime, u Vladin zrakoplov ukrcao s još 13 putnika te odletio prema glavnom gradu SAD-a. Taj let traje otprilike jedan sat. Cijena: 4320 dolara.
Iz Washingtona Challenger se vraća u Hrvatsku također bez putnika i to preko Münchena, a taj let traje ukupno devet sati i stoji državni proračun otprilike 40.000 dolara. Osim toga, dodatni troškovi Challengerova izleta u SAD bile su i dnevnice za posadu aviona, a one su iznosile otprilike 1520 dolara te njihov hotelski smještaj.
Sanaderu i Žužulu Vladin avion služio kao taksi po Americi
Europljanima ozbiljno poručuju: Budite spremni, napunite zalihe pića, lijekova, radio na baterije...
"Nemamo jasan plan o tome što će EU učiniti u slučaju oružane agresije na državu članicu", stoji u izvješću
Srpska pjevačica za dlaku izbjegla tragediju u Novom Sadu: 'Ne mogu objasniti zašto sam se vratila'
Jutros sam ustala s mišljenjem da ne mogu preživjeti još jednu gužvu petkom u autu u Beogradu i krenula sam prema istoj željezničkoj stanici na kojoj se dogodila ova tragedija, baš u vrijeme kad se sve odigralo. Ne mogu vam reći zašto sam odustala i ipak krenula autom. Danas je ovo mogao biti bilo tko od nas. Velika tuga, napisala je.
Inženjer građevine objasnio kako je došlo do tragedije u Novom Sadu: 'Zbog ovog se diže panika'
Kako smo ranije pisali, željeznički kolodvor u Novom Sadu izgrađen je 1964. godine, a rekonstrukcija je počela u listopadu 2021. godine, da bi zgrada bila svečano otvorena u jeku predizborne kampanje u ožujku 2022. i potom ponovno zatvorena zbog nastavka radova
Bez dijeta i odricanja: Uz ovu vrstu prehrane masti se same tope, a uz to boostate zdravlje
Uradi sam projekt za koji vam je potrebno manje od 30 minuta i materijal koji već imate kod kuće
u Kini bi dobili metak u čelendru