havarija kruzera

Schettino u sudnici grize nokte, šalje SMS-ove: Utvrdite istinu!

Foto: REUTERS/Enzo Russo/ANSA/Pixsell
\'Costa Concordia cruise liner captain Francesco Schettino (R) is escorted by a Carabinieri in Grosseto January 14, 2012. Schettino, the captain of the Italian cruise liner that ran aground off Italy\
Foto: AFP/PIXSELL
costa concordia, brodolom
Foto: AFP/PIXSELL
costa concordia (1)
Foto: Reuters/PIXSELL
costa concordia (1)
15.10.2012.
u 20:51
Veliki proces za brodolom Concordije započeo je. Ne zna se koliko će trajati. Najprije se moraju analizirati vještačenja
Pogledaj originalni članak

RIM - Francesco Schettino, bivši zapovjednik broda, odgovoran za brodolom kruzera Costa Concordia, stigao je danas u dvoranu kazališta Teatro Moderno u mjestu Grosseto, sjeverno od Rima, na prvo ročište procesa za nesreću u kojoj su poginule 32 osobe. Prije ulaska u dvoranu, pretvorenu u sudnicu u koju nemaju pravo ući novinari i fotoreporteri, Schettino se rukovao s jednim brodolomcem s Concordije, Lucianom Castrom koji mu je kazao kako se nada da će istina izaći na vidjelo.

– Neka bude utvrđena istina, odgovorio je Schettino brodolomcu. Prvo ročište započelo je u 10.20 sati kada je u kazališnu dvoranu – sudnicu ušla sutkinja za preliminarnu istragu Valeria Montesarchio. Schettino je ušao kroz sporedna vrata da bi izbjegao fotografe i novinare.

– Grize nokte i stalno šalje SMS-poruke sa svoga mobitela, kazala je o Schettinu skupina njemačkih brodolomaca koja je prisutna u dvorani.

Sreća u nesreći

Podsjetimo, brod Concordia kojim je zapovijedao Schettino 13. siječnja ove godine udario je u podmorski greben pokraj otoka Giglija u Tirenskom moru. Brod se nagnuo i naslonio na hrid.

Nismo poginuli samo zahvaljujući sreći, kazali su danas u Grossetu Ernesto Carusotti i njegova supruga Paola Falconi, koji su preživjeli brodolom i sada su iz Rima došli pratiti proces. Uvjereni su da je Schettino odgovoran za brodolom jer je promijenio smjer brodu i time se previše približio otoku Gigliju. Odgovoran je i za sve što se dogodilo poslije udara u greben, dakle i za 32 života.

U ovoj fazi procesa Schettino nema pravo govoriti. Schettinov branitelj, Bruno Leporatti, zatražio je više dodatnih vještačenja, na primjer za kormilo broda Costa Concordia. Naime, bivši zapovjednik drži kako neke zapovijedi koje je dao nisu bile vidljive u dosadašnjem vještačenju jer se situacija izmijenila, jer je brod pomican sada kada su pokrenute operacije njegova odsukavanja.

Nakon polusatnog vijećanja sutkinja Montesarchio odbacila je sve zahtjeve Schettinova odvjetnika Leporattija.

Dakle za valjano će se uzeti sve što je do sada potvrdila istraga i što se otkrilo u vještačenju. Nakon toga admiral Cavo Dragone započeo je iznositi nalaz vještačenja. Tijekom prvog ročišta iznosi se vještačenje s tzv. crne kutije broda. U dvorani – sudnici nalaze se, osim zapovjednika Schettina, njegov zamjenik Ciro Ambrosio, časnik broda Salvatore Ursino i odgovorni za krizne situacije brodara Costa Crociere Roberto Ferrarini, također optuženi za brodolom. Za brodolom su još optuženi Manfred Ursprunger, Paolo Parodi i Silvia Coronica iz Costa Crocere. Snage sigurnosti u Grossetu posebne su mjere poduzele za zaštitu Schettina kako ga netko ne bi, eventualno, napao u tome gradu nadležnome za proces, jer je otok Giglio u njegovoj jurisdikciji.

Novinari iz cijelog svijeta stigli su u Grosseto, ali ne mogu ući u dvoranu. Na pozornici kazališta Teatro Moderno postavljeni su veliki TV ekrani na kojima se projektiraju nalazi vještačenja. U dvorani kazališta ima 1003 sjedeća mjesta za one brodolomce koji žele pratiti proces. Na desnoj strani od sutkinje Valerije Montesarchio postavljeni su stolovi za kojima sjedi devetero optuženika i njihovih 14 odvjetnika, zatim jedan prevoditelj, 13 savjetnika i 10 suradnika. Na lijevoj strani, odnosno desno od sutkinje, smješteni su tužitelji Francesco Verusio, Alessandro Leopizzi, Maria Navarro i Stefano Pizza sa svojim suradnicima. Na prostoru namjenjenom za kazališnu publiku nalazi se 125 odvjetnika oštećenih strana. Veliki proces za brodolom Concordije je započeo. Ne zna se koliko će trajati. Najprije se moraju analizirati vještačenja.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.