Prvi potpredsjednik Vlade Radimir Čačić i ministar financija Slavko Linić trebali bi, prema najavama iz Vlade, biti imenovani u Nadzorni odbor Ine. Ulazak te dvojice ministara u NO najveće hrvatske naftne kompanije bio bi presedan s obzirom na to da su još za bivše vlade političari izbačeni iz nadzornih odbora javnih i državnih poduzeća. I Kukuriku koalicija obećavala je da svoje ministre neće stavljati u NO-e i toga se držala sve dok na red nisu došla imenovanja u Ini, gdje država ima 44,75 posto vlasništva. Iako nijedan ministar ne bi smio biti u NO-u neke državne i javne tvrtke, posebno je problematično imenovanje baš Čačića u NO Ine zbog najmanje sedam razloga. Oni su argumenti zbog kojih Čačić nipošto ne bi smio u NO Ine.
1. Inu treba nadzirati stručnjak
Prvo i osnovno pitanje jest koje su Čačićeve kompetencije za člana, a prema njegovim najavama i predsjednika NO-a Ine. Prošla je vlada u NO Ine kao svog predstavnika imenovala, nakon provedenog javnog natječaja, naftnog stručnjaka Davora Šterna, a nova, Kukuriku vlada, sad opet vraća političare u NO jedne od najvažnijih hrvatskih tvrtki. Glavni menadžer Hrvatskog udruženja menadžera Croma Esad Čolaković, koji o slučaju Čačić nije htio govoriti ad hominem nego načelno, kaže da, koliki god bio stručnjak, bilo koji ministar ne bi smio sjediti u NO-u neke tvrtke jer je riječ o očitom sukobu interesa.
2. utjecaj politike u Mađarskoj na pravosuđe i Čačićevo suđenje
Europska komisija prigovorila je Mađarskoj da politika ima velik utjecaj na tamošnje pravosuđe. A upravo pred mađarskim sudom vodi se proces protiv Radimira Čačića zbog prometne nesreće u kojoj je smrtno stradalo dvoje ljudi. Ina je u suvlasništvu mađarske nafte kompanije MOL, čiji je čelnik Zsolt Hernadi u bliskim odnosima s mađarskim premijerom Viktorom Orbanom. Čačić je pak odmah nakon pobjede Kukuriku koalicije na izborima poslao pismo upravo Hernadiju, koje je objavio nedavno Nacional, u kojem ga obavještava da je on odsad njegov glavni sugovornik u Hrvatskoj o Ini. Stoga se postavlja pitanje hoće li Čačić koristiti svoju poziciju u Ini i davati ustupke MOL-u kako bi zauzvrat dobio za sebe povoljniju presudu mađarskog suda. Čolaković kaže da na mjestima poput članstva u NO-u Ine moraju biti i osobe besprijekorne privatne biografije.
3. EU je protiv ministra u nadzornim odborima
Iz Europske komisije već su stigla upozorenja hrvatskoj Vladi da na imenovanje ministara u nadzorne odbore javnih i državnih tvrtki neće gledati naklono. Čolaković kaže da su ministri u javnim poduzećima bili dječja bolest razvoja tržišnog gospodarstva u fazi pretvorbe i privatizacije. Pa se čudi da je nova vlast ministre u NO-e odlučila vratiti na mala vrata iako je čak i prošla vlast došla do spoznaje da se ta praksa mora napustiti. S obzirom na to da je Hrvatska pod monitoringom do ulaska u EU, odluke poput vraćanja ministara u NO-e mogle bi utjecati na negativnu ocjenu.
4. tako mala stranka, a tako velik utjecaj
Hrvatska narodna stranka kojoj je predsjednik Radimir Čačić dobila je nerazmjerno velik utjecaj u vlasti s obzirom na svoj rejting. HNS je dio predizborne Kukuriku koalicije, a podjelom resora dobio je čak četiri ministarstva i jedno, i to prvo, potpredsjedničko mjesto u Vladi te neka od najvažnijih javnih poduzeća poput HEP-a i cijelog energetskog sektora. No prema svim istraživanjima javnog mnijenja, kada se HNS u anketama samostalno pojavljuje, ta stranka jedva da dobiva pet posto glasova, odnosno jedva da prelazi izborni prag.
5. napeti odnosi u Vladi
Prevelik utjecaj HNS-a, s mizernim rejtingom u javnosti, problem je i za funkcioniranje koalicijske vlade. Sve veći apetiti HNS-a sve više iritiraju SDP-ovce, koji su iznijeli pobjedu na izborima Kukuriku koalicije. Stoga to produbljuje napete odnose između svih stranaka, što može dovesti i do neefikasne vlasti i bavljenja vladajuće koalicije samom sobom i međusobnim odnosima.
6. previše moći u rukama jednog čovjeka
Ne samo da je HNS kao mala stranka dobio više no što je zaslužio nego je i njen predsjednik osobno u svoje ruke dobio previše moći. Radimir Čačić je prvi potpredsjednik Vlade, dobio je cijeli sektor energetike, u državne tvrtke imenuje osobe za koje tvrdi da imaju njegovo golemo povjerenje, ali koje su stranački ljudi i nisu stručnjaci. Ulaskom u NO Ine Čačićeva moć još dodatno raste iako za to nema pokriće u izbornim rezultatima.
7. štete za Hrvatsku zbog pristranih i nestručnih odluka
Previše moći u rukama jedne male stranke i njenog predsjednika donosi velike štete za Hrvatsku s obzirom na to da vode poduzeća za koja nemaju kompetencije.
Moguće štetne posljedice za Hrvatsku pristranim odlukama koje bi donio Čačić kao predsjednik NO-a Ine također su goleme jer je riječ, kako je to i sam Čačić rekao, o najvećoj domaćoj kompaniji. Čolaković kaže da će sve to na kraju netko platiti. Pita se i zašto su samo Inu proglasili nacionalnim interesom kako bi opravdali svoj ulazak u NO i zašto ne idu spašavati, primjerice, brodogradilišta ili željezare.
8 . Biti će osuđen na zatvorsku kaznu i upućen na odsluženje iste