AKCIJA Crtani likovi na tetrapaku mlijeka upozoravaju o opasnostima moderne tehnologije

Šegrt Hlapić protiv mobitela

14.06.2009.
u 21:03
Pogledaj originalni članak

Nikada ne otkrivaj novim prijateljima koje upoznaš na internetu svoje osobne podatke”, “Ne odgovaraj na poruke osoba koje su ti izazvale osjećaj neugode i straha, već o tome odmah obavijesti roditelje, učitelje ili neku odraslu osobu u koju imaš povjerenja” i “Nije nepristojno ne odgovoriti na nepristojnu poruku” poručuju popularni dječji likovi Šegrt Hlapić i Gita s tetrapaka Meggleovog mlijeka.

Društveni problem
Naljepnice upozoravaju djecu i roditelje na opasnosti interneta i mobitela i to u okviru akcije BUDI SIGURAN! koju organizira Središnji državni ured za e-Hrvatsku. Riječ je o projektu usmjerenom podizanju razine svijesti djece, roditelja i šire javnosti o opasnostima interneta i mobitela te o potrebi sigurnog korištenja ovih suvremenih komunikacijskih sredstava, a koji po prvi puta u Hrvatskoj koristi tetrapak mlijeka u svrhu ukazivanja na neki društveni problem.

– Ono što ovim projektom želimo je dati naš doprinos u prevenciji elektroničkog nasilja te potaknuti razgovor djece i njihovih roditelja o ovom temi, na nov, drugačiji i djeci zanimljiv način – izjavio je Igor Lučić, državni tajnik Središnjeg državnog ureda za e-Hrvatsku. Akciji se odazvao Meggle i u 103 trgovine diljem RH distribuirano je za početak 100 tisuća takvih tetrapaka. U osmišljavanju projekta sudjelovala je i psihologinja Jasenka Pregrad, koja ističe potrebu odgovornijeg pristupa svih društvenih čimbenika problemu elektroničkog nasilja.

Pristup zastrašivanja
– Isticanje negativnih statistika i rezultata istraživanja nije najbolji način na koji se možemo boriti s posljedicama elektroničkog nasilja. Pristup zastrašivanja često može više odmoći nego pomoći u namjeri izgradnje sigurnog elektroničkog okruženja za naše najmlađe.

Upravo u drugačijem, pozitivnom pristupu zašite djece od opasnosti interneta i mobitela leži snaga i vrijednost projekta BUDI SIGURAN! Mišljenja sam da je riječ o dobroj i drugačijoj ideji koja će zasigurno privući pozornost djece i roditelja te vjerujem u njezin uspjeh – kazal je J. Pregrad.


Neagresivan i omiljen lik

Lik dobroćudnog miša Hlapića omiljen je već generacijama djece otkako je kao brand tvrtke Croatia film stvoren prema izvorniku Ivane Brlić Mažuranić “Čudnovate zgode šegrta Hlapića”. Mali je postolarsa svojim veselim društvom Gitom, Bundašem, Amadeusom i ostalima ostao zapamćen i kao nositelj akcije sigurnosti djece u prometu “Poštujte naše znakove”. Malo kome otada nisu u uhu ostali stihovi “Čuvajte nas, pazite nas, jer znakovi su premalo...”

Pogledajte na vecernji.hr