Potpisivanjem Ugovora za izgradnju mosta preko Drave kod Petrijevaca u hotelu Osijek u četvrtak je označen početak realizacije projekta dionice autoceste Slavonike od Belog Manastira do Osijeka. Najzahtjevniji objekt vrijedan 950 milijuna kuna na tom potezu Koridora 5c za Hrvatske ceste gradit će domaće tvrtke Viadukt i Hidroelektra niskogradnja iz Zagreba, Konstuktor inženjering iz Splita, Skladgranja Grup iz Imotskog te domaći Osijek-Koteks.
- Ovo će biti jedan od najljepših mostova ne samo u Hrvatskoj već i u Europi, a i njegovo je značenje kao dijela Koridora 5c za Slavoniju i Baranju i Istočnu Hrvatsku izuzetno veliku – rekao je potpredsjendik Hrvatskog Sabora Vladimir Šeks u kontekstu prometne povezanosti sa ostalim dijelovima države te Srednjom Europom, te završetka dijela te autoceste kroz Hrvatsku 2012. godine. Do tada bi dio Koridora 5c kroz Mađarsku također trebao biti završen.
- Slavonika ide dalje! Kada se završi i mađarski dio, onda ćemo doručkovati u Budimpešti, imat ćemo jedan kasni doručak ili rani ručak, u Osijeku i u Splitu će biti rana večera – zaključio je Vladimir Šeks.
Foto: Arhiva Hrvatske ceste
Osječki grodonačelnik Anto Đapić spomenuo je nedavno otvaranje Slavonike do Osijeka kao povijesni datum za svoj grad, koji je tada konačno „postao priključen i uključen u mrežu hrvatskih autocesta“.
- Infrastrukturalno prometno povezivanje našeg grada i Slavonije s ostatkom Hrvatske preuvjet je gospodarskog oporavaka našeg grada i županije koji su toliko propatili u Domoviskom ratu. Razvoj prometne infrastrukture preduvjet je za gospodarski razvoj, novo zapošljavanje i dolazak kapitala – rekao je gradonačelnik Đapić.
Most koji je projektirao IGH Hrvatska dugačak je 2485 m s rasponskom konstukcijom preko rijeke Drave od 420 m. U sklopu izgradnje mosta izvest će se radovi na regulaciji rijeke Drave u dužini 3 km, regulacije rijeke Vučice te most preko nje. Rok izgradnje je 30 mjeseci.
Od dijela autoceste koridora 5c ukupno vrijednog 10 milijardi kuna, koji prolazi kroz Hrvatsku prometuje se na 55 km od Sredanaca do Osijeka, što predstavlja 63 posto. Za izgradnju je preostala 24 km duga dionica od Osijeka do Belog Manastira, te dionice od B. Manastira do mađarske granice te dio od Sredanaca do granice s BiH.