– Postoje djeca kojoj za učenje nije dovoljan samo papir, nego žele moderne interaktivne sadržaje. Moj je zadatak da im to i omogućim – skromna je Lidija Kralj, profesorica matematike i informatike u OŠ Veliki Bukovec u Varaždinskoj županiji, koju je Microsoft uvrstio među najinovativnije nastavnike na svijetu. Uz projekt "Sigurnost djece na internetu", pohvale skuplja i njezina metoda učenja koju je sama nazvala "Metoda 270". Taj broj označava stupnjeve, zaokret u odnosu na klasičan rad u učionici.
Na satu računala, mobiteli
– Učenici su na satu aktivni stvaratelji, a ne samo publika. Potičem ih na kreativnost i usvajanje digitalnih obrazovnih sadržaja – objašnjava. Na njezinoj nastavi računala, internet i mobilni uređaji koriste se za stvaranje novih sadržaja. Takav je način poučavanja najlakše objasniti konkretnim primjerom. Na satu matematike uči se, recimo, o postocima. Učenici 7. razreda dobili su u ruke anketu o sportovima kojima se bave. Rezultati su prikazani u obliku grafikona pa se tako doznaje da je za 35 posto učenika omiljeni sport nogomet, za 25 posto rukomet i tenis, a za 15 posto odbojka. Snimaju se i videoisječci koji se objavljuju na YouTubeu. Učenici poučavaju svoje kolege, uče kako izraditi kvizove na Zondleu, online-platformi za učenje kroz računalne igre, koriste alat poput Blendspacea, izrađuju PowerPoint prezentacije...
Za takav oblik nastave potrebna su i tehnička pomagala. Njih je Lidija Kralj nabavila preko EU projekta "Sigurnost djece na internetu". Seoska škola s oko 350 učenika tako danas ima mobilnu učionicu sa 24 tableta i interaktivnu ploču. Pitanje je kad bi takva pomagala dobili da su čekali novac od države. Slično je i s edukacijom nastavnika.
– Okrenula sam se međunarodnim natječajima koje nalazim surfajući po internetu jer sam prerasla ono što mogu dobiti u Hrvatskoj – napominje. Otud i Microsoftova nagrada "Educator Expert", a ta ju je tvrtka pozvala i na konferenciju "E2 Global Educator Exchange" održanu u Redmondu u SAD-u, gdje se okupilo 300 nastavnika iz 87 država. Kući se vratila s diplomom certificiranog edukatora, kao potvrdom za kompetencije i vještine za korištenje tehnologije u obrazovanju. Put u SAD bio je i prilika za susrete s učiteljima ili entuzijastima poput nje.
Nema poticaja sustava
– Čovjeku to dobro dođe da vidi da nije neki freak – smije se. Priznaje da je "neobična" učiteljica. Piše udžbenike, članke za stručne časopise, drži predavanja kolegama...
– Najbolji je učitelj onaj koji voli učiti i raditi svoj posao. No vrijeme je da sustav, koji ne potiče inovativnost i izvrsnost, napokon prepozna učitelje koji se trude i ostvaruju rezultate i nagradi ih, na primjer, većom plaćom – smatra. Država ne smije ignorirati školstvo, a podrška, zaključuje, ne smije biti samo formalna, nego stvarna.
Čestitke profesorici Lidiji Kralj. Svaka čast na uspjesima. Rezultati njezina rada vidjet će se za 15-20 godina kad ta djeca završe fakultete i budu radila na svjetskim projektima. Hrabro i vedro naprijed.