ŠIBENIK – Unatoč najavama Hrvatske ceste još nisu raspisale natječaj za
obnovu Šibenskoga mosta. Naime, nakon dva propala natječaja, do kraja
prošle godine trebao je biti raspisan treći natječaj. Gdje je zapelo,
ne zna se.
Nema odgovora
– Obnova mosta sigurno ide, to je sve što vam mogu reći. Zašto do danas
nije raspisan natječaj, trebali biste pitati centralu u Zagrebu... Isto
tako, ne mogu vam reći zašto su prva dva natječaja propala... – kazao
je Branko Kužina, ravnatelj šibenske ispostave Hrvatskih cesta.
Već pet godina projekt obnove više od četrdeset godina staroga
Šibenskog mosta leži u ladicama uprave Hrvatskih cesta u Zagrebu.
Mostom kojim inače na dan prijeđe na desetke tisuća automobila i ljeti
se prošetaju tisuće turista, danas izgleda mnogo starije nego što
doista jest. Pun je zakrpa, željezna ograda zahrđala je, ponegdje je i
ulubljena, a betonska konstrukcija nekoliko je puta zahtijevala brzu
intervenciju Odjela za održavanje HC-a jer su odlomljene betonske
gromade prijetile brodovima na putu u Skradin.
Što će biti sa Šibenskim mostom i kada će se mjerodavni uhvatiti
njegove obnove, unatoč našim brojnim pozivima, nismo doznali. U
Hrvatskim su cestama telefoni zvonili, ali se nitko od mjerodavnih nije
javljao. Poznato nam je samo to da je inspekcija još davno utvrdila da
je potrebna hitna sanacija ograde i kolnika da bi se spriječile
nesreće, poput one od prije nekoliko godina kada je kamion težak 30
tona probio zaštitnu ogradu Šibenskog mosta i završio u moru.
Luk dobar
– Most treba dobiti novu, elastičnu ogradu, a možda i videonadzor...
Međutim, ono što je važno jest da je stanje luka mosta dobro i da
sigurnost vozača nije ugrožena. Naravno, pogledate li prema sredini
mosta i golim okom možete vidjeti da je luk malo potonuo, ali s time se
računalo prilikom gradnje i riječ je o običnim zakonima fizike –
ponavljao je Kužina.
Inače, prema rasponu luka od 362 metra Šibenski je most drugi po
veličini u Hrvatskoj. Stručne analize Instituta za građevinu Hrvatske
(IGH) trajnost armiranobetonskih mostova procjenjuju na 80-ak godina,
no za većinu tvrde da su već nakon tri desetljeća toliko loše da
zahtijevaju hitnu obnovu. Inače, s mosta, koji je 27. srpnja 1966.
pušten u promet, već sedam godina skaču ljubitelji popularnog
bungee-jumpinga.
Šibenski most već godinama čeka novu, elastičnu ogradu
Gdje je danas Oliver Mlakar? Živi na selu, a radi i u 90. godini
Za sebe kaže kako nije klasičan penzioner jer nije 'zasjeo' uz televiziju i telenovele. Obavezno gleda Dnevnik i povremeno sportske prijenose, a projekte na kojima radi pomno bira.
Smrznute ptice padale su s neba, drveće je pucalo od mraza, a stotine tisuća ljudi je umrlo: Nitko ne zna zašto
Čak su i mediteranske luke poput Marseillea bile okovane ledom. Drveće je pucalo od mraza, a crkvena zvona su se lomila. Seljaci su pronalazili svoje kokoši smrznute na granama gdje su spavale
Hitnjaci se dirljivom porukom oprostili od kolegice Mirele: 'Mnogi danas žive zbog tebe'
Iako će biti teško nadomjestiti prazninu u srcima njezinih kolega, ostaje zahvalnost za svaki trenutak proveden s njom: "Zahvalni smo što smo bili dio tvog života, a tebi Mirela hvala što si bila dio nas!"
Je li ovakva ambalaža put prema čišćoj budućnosti?
U svijetu koji se suočava s rastućim izazovima klimatskih promjena, briga o okolišu postala je ne samo odgovornost nego i ključni imperativ za tvrtke.
Stakleni stropovi i ljepljivi podovi: kako nevidljive prepreke koče napredak žena
Metafore poput "staklenog stropa", "ljepljivog poda" i "potrgane prečke" već su dugo prisutne u jeziku kada se govori o rodnoj neravnopravnosti u poslovnim strukturama.