Glavna državna revizorica Šima Krasić ne govori istinu o
aferi s kamionima – tvrdi Državno odvjetništvo
koje u priopćenju ističe da su nalaz Revizije u
vezi sa spornom kupnjom vojnih vozila iz 2004. godine dobili tek u
prosincu 2007. godine.
Iz ureda Mladena Bajića javnosti poručuju da su još jednom
“pročešljali” sve upisnike u Državnom
odvjetništvu i USKOK-u te se još jednom uvjerili
da im je Šima Krasić 1. ožujka 2006. godine poslala nalaz
revizije u kojemu se MORH uopće nije spominjao.
Umivena verzija
Dakle, sumnjiva nabava kamiona u aranžmanu tadašnjeg
ministra obrane Berislava Rončevića tužiteljima nije stigla čak ni u
skraćenoj, umivenoj verziji kakvu su dobili saborski zastupnici.
– Kompletno izvješće Državne revizije DORH-u je
dostavljeno nakon saborske rasprave u siječnju 2006. godine –
kaže Šima Krasić i dodaje kako ne vjeruje da je dio koji se
odnosio na Rončevićevo ministarstvo bio izostavljen jer “su
sve slali na cd-ima”.
U priopćenju sastavljenom u oštrijem tonu nego
što ga Bajić inače diktira izričito se navodi da afera s
kamionima nije zaključena konstatacijom policije da nije pronađena
sumnja u Rončevićevu kaznenu odgovornost.
– USKOK je 16. travnja zatražio od policije nastavak
kriminalističke obrade i obavljanje točno određenih provjera nužnih za
odluku o mogućoj odgovornosti osoba ključnih za nabavu vojnih kamiona
– stoji u priopćenju.
Kao bitan element još se ističe kombinirano
vještačenje strojarske i knjigovodstvene struke.
Svrha je vještačenja dobiti odgovor na pitanje ima li
opravdanja za Rončevićevu odluku da se vozila kupe od Eurokamiona,
zastupnika Iveca. Problem je što su Eurokamionova vozila
bila deset milijuna kuna skuplja od MAN-a koji se smatra vodećom markom
po kvaliteti. Afera s kamionima, što dulje traje, otvara
više nejasnih detalja i povećava broj sudionika.
Eurokamionov profit
Prije više od četiri godine nije bilo jasno kako je, ako se
po natječaju 76 vozila moglo kupiti za 38 milijuna kuna, izabrana
tvrtka kojoj je 35 kamiona plaćeno 34,5 milijuna kuna. Sada je, uz
štošta drugo, uključujući ulogu Državne revizije,
nejasno je li tvrtku Eurokamion, koja je profitirala u ovome poslu,
zapravo trebalo odmah izbaciti iz igre.
Ta je tvrtka, naime, u svojoj ponudi navela cijene bez PDV-a iako je
MORH tražio da se uvrste sva davanja, što je većina
konkurenata na natječaju i učinila. Prema tumačenju nekih stručnjaka,
takva je ponuda bila nevaljana, što znači da je Eurokamion
trebao otpasti. Ako se htjelo pogodovati Eurokamionu, onda bi to mogao
biti razlog za poništavanje natječaja i kasnije ugovaranje
posla izravnom pogodbom.
Bilo bi to i objašnjenje zašto se, kad se vidjelo
da nema dovoljno novca, nije smanjivao broj vozila kao što
se predlagalo dok je natječaj još bio otvoren, a
što je i revizija u svom skrivenu izvješću navela
kao način na koji je trebalo zatvoriti natječaj.
Na to je, kako je svjedočio u USKOK-ovoj istrazi, a nedavno i pred
saborskim povjerenstvom, upozoravao i general Jozo Milićević. Kao v.d.
glavnog inspektora obrane Milićević je preispitivao nabavu kamiona i
zaključio da, unatoč nedostatku novca, natječaj nije trebalo
poništiti, nego se moglo kupiti manje vozila.
Mesić: Korupcija bez presedana
– Teško mi je reći je li tko vršio pritisak na Šimu Krasić, to samo ona može reći. Međutim, činjenica je da najvažnije stvari nisu bile uvrštene u izvješće. Mislim da je riječ o korupciji bez presedana, što pak treba ustanoviti zakonitim postupkom. Jasno da ja u nekoga sumnjam, ali nije važno u koga, jer to treba tek ustanoviti. Očito je riječ o nekome tko je korumpiran – rekao je predsjednik Stjepan Mesić. (Z. St.)