PISALI PREMIJERKI

Sindikat HŽ-a premijerki: Nema novca ni za održavanje pruga

Foto: Franjo Lepan/Pixsell
Sindikat HŽ-a premijerki: Nema novca ni za održavanje pruga
12.05.2010.
u 15:39
Riječ je o izravnoj posljedici dugogodišnjeg neizvršavanja zakonske obveze države da održava i obnavlja pruge koje su se gradile u proteklih 150 godina, a sada se zatvaraju - piše u pismu Ivana Forgača, predsjednika sindikata.
Pogledaj originalni članak

Privremena obustava željezničkog prometa na tri lokalne pruge (Sirač - Pčelić, Pleternica - Našice te Martin Brod - Ličko Dugo Polje - Knin) izazvala je nezadovoljstvo Sindikata hrvatskih željezničara pa su se otvorenim pismom obratili predsjednici Vlade Jadranki Kosor.

- Riječ je o izravnoj posljedici dugogodišnjeg neizvršavanja zakonske obveze države da održava i obnavlja pruge koje su se u Hrvatskoj gradile u proteklih 150 godina, a sada se zatvaraju - piše u pismu Ivana Forgača, predsjednika tog sindikata.

On navodi da na mreži dugoj oko 2700 kilometara remont pruga zaostaje na oko 1500 km, uz trend daljnjeg pogoršanja, te da se iz godine u godinu smanjuju komercijalne brzine, kao i dopušteni osovinski pritisak, što iznimno loše utječe na prihode željezničkih prijevoznika koji su u sve većim gubicima.

Istodobno, kaže Forgač, u zadnje dvije godine prihodi iz proračuna smanjeni su za oko 1,5 milijardi kuna pa ne samo da nema novca za obnovu nego ni za redovito održavanje pruga i prijevoznih sredstava.

Sindikat upozorava da uz poslovne teškoće prijevoznika i upravitelja infrastrukture neulaganje rezultira velikim gubicima ovisnih društava u vlasništvu države, osnovanih radi gradnje i održavanja pruga i prijevoznih kapaciteta, koja su na rubu stečaja: Remont i održavanje pruga, PRO-REG, POSIT, TŽV Gredelj, OV Održavanje vagona, RŽV Bjelovar, RŽV Čakovec, dok se problemi pojavljuju i u ostalim društvima: Pružne građevine, OVV Održavanje vučnih vozila i RPV Slavonski Brod. Drugim riječima, ugroženo je oko 6000 radnih mjesta u ovisnim društvima HŽ-a i još koja tisuća u Končaru, Đuri Đakoviću te u manjih proizvođača i dobavljača.

- Zahvalni smo na kreditnom jamstvu Vlade RH za obnovu i gradnju stabilnih kapaciteta od  630 milijuna kuna, no kako stvari stoje, zbog nesnalaženja i nefunkcioniranja službi u HŽ Infrastrukturi, realizacija planiranih investicija započet će tek u posljednjem kvartalu godine, a možda tek sljedeće godine. Naime, i ranije odobrena sredstva za investicije ne realiziraju se i to zbog raspisivanja nepotrebnoga javnog nadmetanja, koji je sada pred poništenjem, a riječ je o remontu 16 km dionice Lokve - Drivenik, poručuje Forgač.

Dodaje i da je javno nadmetanje u ovom slučaju nepotrebno i štetno jer je HŽ Infrastruktura jedini vlasnik društava Remont i održavanje pruga, PRO-REG, POSIT i Pružne građevine koje su osposobljene za izvođenje radova.

Prema odredbama Zakona o javnoj nabavi u takvim slučajevima posao s vlastitim društvima sklapa se izravnom pogodbom na temelju članka 114., kao usluga, a budući da ta društva nisu obveznici Zakona o javnoj nabavi, materijal nabavlja HŽ Infrastruktura na javnom nadmetanju.

- Upozoravali smo na to, a sada se pitamo hoće li netko odgovarati za donošenje pogrešne poslovne odluke - pita Forgač.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 12

UK
Ugo Kajvez
16:20 12.05.2010.

12.05.2010. u 16:16h comparator . Kao što su nijemci dali Deutche Bahn u koncesiju jel? ........ plitki ljudi mi idu na živce .....

VU
vucko
17:00 12.05.2010.

Udo Kajvez- o kakovoj koncesiji ti pisas ? Njemacke zeljeznice nose naslov Deutsche Bundesbahn ili skraceno DB !

OB
-obrisani-
11:38 13.05.2010.

fucka se nam kaj nema love mi trazimo 13 i 14 placu (regres i bozicnica ili 13 i 14) kaj nas brige kaj nema locve, nek oduzmu: kmetovima, robovima, slugama-sveljama, trgovkama-seljacima, oni moraju nama to dati, jer su to potpisali, drugi nek krepaju kaj ans briga vele sindikati