Stanovnici Karlovačke županije previše se voze automobilima. Koriste ih za odlazak na posao, ali i kada je u pitanju odlazak u kupnju ili slobodno vrijeme. Toliko smo “ovisni” o automobilima da u njih sjedamo da bismo prešli relaciju manju od kilometra. Po tome značajno iskačemo iz prosjeka EU i te se navike moraju mijenjati, zaključak je studije prometnog razvoja Karlovačke županije koju je naručila Županija, a napravili su je prometni stručnjaci. Koristili su podatke policije i Hrvatskih cesta o broju vozila na prometnicama, a u anketama su ispitali više od tisuću građana.
– Čak 55 posto građana reklo nam je da su koristili automobil, kao vozač ili suvozač, dok samo 12 posto koristi javni prijevoz, a njih 33 posto do cilja dođe pješice ili biciklom. Anketa je pokazala i da 48 posto kućanstava ima jedno, 35 posto dva, a 11 posto kućanstava čak tri vozila. Velik broj ljudi radije koristi vozilo iako im je autobusna stanica 400 metara udaljena od kuće, a u blizini je i željeznička stanica. To su ljudi koje bi trebalo “nagovoriti” da koriste bicikle, autobuse ili druge načine prijevoza koji će biti ekološki prihvatljivi, ali i zdraviji za njih – kazao je Domagoj Bublić iz tvrtke Promet plus koja je radila istraživanja u svim gradovima u županiji.
Građani kažu da bi javni prijevoz koristili da je jeftiniji i da ima više linija.
– Moramo mijenjati svijest ljudi, u čemu mora pomoći i država i ljude stimulirati da na posao iz predgrađa u grad idu biciklom. “On call” služba je moguće rješenje, uspješno u Austriji. U tim mjestima ljudi nazovu prijevoznika i najave par sati ili dan prije da im treba prijevoz, pa se do takvih mjesta šalje manji autobus s desetak sjedala, i to samo na poziv – pojasnio je Krunoslav Kralj iz Razvojne agencije.
Miloš Đanković, stručnjak za promet u karlovačkoj gradskoj upravi, kazao je kako je umjetnost spojiti potrebe građana i isplativost autobusnih linija. Grad, dodaje, daje 1,74 milijuna kuna za sufinanciranje linija koje bi, da nema učenika i umirovljenika, bile prazne.