– Budući da od ministra Kalmete ni nakon više pokušaja nisam dobio odgovor na pitanje zašto se uklanjaju dvojezični putokazi s Istarskog ipsilona i na njihovo mjesto postavljaju jednojezični, danas ću mu kao zastupnik talijanske manjine i kao predsjednik Talijanske unije koji djeluje izvan države postaviti pitanje zašto krši zakon. Duboko sam uvjeren da Hrvatska ne može biti dio Europe ako krši manjinska i temeljna ljudska prava. U našoj državi možda nije važno da se poštuje zakon, ali nama je važna povijest i kultura Istre u kojoj smo uspjeli izgraditi suživot – izjavio je Furio Radin.
Kupovanje vremena
Prema njegovim je riječima poduzeće za gradnju i održavanje ipsilona Bina Istra prema naputku Ministarstva mora, prometa i infrastrukture već postavljene dvojezične putokaze moralo ukloniti, a on se pita zašto, jer se time krši Zakon o jeziku i pismu nacionalnih manjina. U njemu se izrijekom spominju prometni putokazi te Statut županije, kojim je Istra proglašena dvojezičnom. Radin ne okrivljuje Bina Istru jer je ona postavila dvojezične putokaze poštujući zakon.
– S Kalmetom se, unatoč mojoj upornosti te posredovanju premijerke Jadranke Kosor, nisam uspio sastati. Premijerka o našem problemu nije iznijela vlastito mišljenje, ali sam stekao dojam da ga razumije – rekao je Radin i dodao kako se “boji da ministarstvo kupuje vrijeme jer nema razloga da se problem rješava poslije”.
Maknuti s pune trase
Sporna je dionica ipsilona Kanfanar – Pula, kojom se prometuje punim profilom. Nakon puštanja u promet cijelog ipsilona, zaključuje se iz riječi generalnog direktora Bina Istre Davida Gabelice, Radin će se i dalje ljutiti jer mjestimično neće biti dvojezičnih putokaza. Gabelica, naime, potvrđuje da su putokazi skinuti s pune trase ipsilona i to zato što je to bio uvjet za dobivanje odgovarajućih dozvola.
– Zasad je riječ o tri putokaza na dijelu autoceste gdje se prometuje 130 kilometara na sat. Čini se da je problem u previše informacija te da Ministarstvo smatra kako dvojezičnost zbog otežane čitljivosti može omesti vozače. Mi ćemo, međutim, na sve čvorove na ipsilonu te na županijske i državne ceste koje vode prema ipsilonu postaviti dvojezične putokaze. Kada ipsilon bude dovršen, takvih će znakova biti oko 150. Čini se da je to konačno rješenje – rekao nam je Gabelica.
Taj Radin nema pametnijeg posla nego lupetati. Svaki Istranin jako dobro razumije Hrvatski i dobro pozna Istru i ne treba mu na talijanskom natpis. Stranac koji dolazi u HR ima auto kartu i prati natpise onako kako se piše na Hrvatskom. Radinu bi bilo bolje da pomogne ljudima sanirati štetu na smrznutim maslinama koje se desilo ove zime.