Profesori koji predaju informatiku učenicima petih i šestih razreda jučer su i službeno započeli s najavljenom edukacijom kako bi se do iduće školske godine usavršili i prilagodili se novom obveznom predmetu.
Jer, poručuje ministrica obrazovanja Blaženka Divjak, upravo o profesorima i nastavnicima ovisi uspjeh reforme, a time i uspjeh nastavnog predmeta kojem je ministrica “dala prvenstvo” pred svim ostalim školskim sadržajem odlučivši informatiku uvesti u pete i šeste razrede bez eksperimentalnog provođenja.
– Profesionalni razvoj učitelja i nastavnika informatike odvijat će se kontinuirano tijekom 2018., a prema potrebi nastaviti i u 2019. godini te će obuhvatiti oko 1300 polaznika s ciljem podizanja kompetencija učitelja i nastavnika informatike koji će moći pripremati aktivnosti i sadržaje za nastavu prema ishodima učenja novog kurikuluma – kazala je Divjak.
Sadržaj prilagođen učeniku
Tako su profesori jučer na skupu Info@Edu u Tuhelju među prvim zadacima morali odabrati prikladan programski alat i kreirati e-portfelj ili dnevnik učenja u kojem će dokumentirati svoj profesionalni razvoj. Takvu praksu morat će nastaviti i cijele iduće školske godine.
– Učitelj je mentor koji učenike uči samostalno učiti i trener koji ih potiče da daju sve od sebe i svaki dan napreduju, odnosno budu sve bolji. Njegova je zadaća osmisliti odgojno-obrazovne aktivnosti koje trebaju pobuditi i držati pozornost, zanimanje i motivaciju učenika za uključivanje u proces učenja i poučavanja kako bi se postiglo i zadovoljstvo u učenju. Dužan je prilagoditi aktivnosti, sadržaje i načine usvajanja ishoda konkretnim učenicima – poručila je jučer profesorima Lidija Kralj, pomoćnica ministrice zadužena za uvođenje obvezne informatike.
U praksi to znači da će nastavnici sadržaje informatike prilagoditi učenikovu iskustvu i uporabi tehnologije na koju je onda dužan nadograditi mu i teorijska znanja.
Učitelji će učenicima samostalno birati materijale i resurse za učenje, njih neće propisivati Ministarstvo kao do sada, a trebat će im izabrati i sigurna komunikacijska i suradnička online okruženja kako bi mogli sudjelovati u projektnom radu koji je u nastavi informatike prioritet i kako bi se učili suradničkom učenju.
Nema izostanka
– Učitelje i nastavnike informatike očekuje niz različitih oblika edukacija: webinari, online i offline radionice, projektni rad, problemski zadaci, predavanja domaćih i stranih stručnjaka, mentorsko vođenje, e-tečajevi, a njihov napredak pratit će se kvalitativno i kvantitativno uporabom različitih metoda vrednovanja – kazala je ministrica Blaženka Divjak objašnjavajući kako će izgledati cijela ova godina za nastavnike.
Svaki organizirani oblik podučavanja za sve je nastavnike obvezan. Profesorima je omogućeno da međusobno dijele materijale koje su pripremili za nastavu, mentorska predavanja i vježbe, a sve to kroz izrađen CARNetov sustav Loomen. Cijelu godinu tako će nastavnike informatike podučavati predstavnici Ministarstva znanosti i obrazovanja, članovi Povjerenstva za uvođenje obavezne informatike i članovi stručne radne skupine za informatiku, predstavnici nadležne agencije iz sustava odgoja i obrazovanja, predstavnici hrvatskih sveučilišta, kao i stručnjaci iz poslovnog svijeta. Među edukatorima, poručili su iz Ministarstva, bit će i eksperti iz EU, a sve to financirat će se iz fonda EU i državnog proračuna.
Pogledajte galeriju s konferencije o uvođenju informatike: