U Hrvatskim autocestama višak su 1663 radnika od ukupno 2827 zaposlenih u toj tvrtki – jedan je od zaključaka koji se navode u nacrtu preporuka za restrukturiranje HAC-a koji je izradila talijanska tvrtka IRD koja će taj posao naplatiti 249.140 eura.
Različite brojke
A Talijani su do tog zaključka došli u studiji od 67 stranica uspoređujući HAC s tvrtkama koje upravljaju autocestama u Italiji, Sloveniji i Austriji iako nisu prikupili ni sve podatke pa tako, primjerice, ne znaju koliko u Hrvatskoj ima ukupno velikih tunela i vijadukata. Usto, do zaključaka o višku radnika došli su uspoređujući kruške i jabuke. Naime, Hrvatske autoceste imaju izravnu naplatu cestarine (naplatne kućice), dok Austrija i Slovenija imaju vinjete.
S druge strane, iako je i na talijanskim autocestama naplata cestarine izravna kao u HAC-u, to je teško usporedivo, što posredno priznaju u IRD-u. U studiji ističu da je broj zaposlenih u talijanskim tvrtkama nizak zbog visoke automatizacije naplate cestarine i različite organizacije održavanja! Koliko je nacrt preporuka šlampavo urađen pokazuje i to što se u njemu na jednom mjestu kao ukupan broj zaposlenih u HAC-u navodi 2827 radnika, a na drugom mjestu 2790. U tablici organizacijske strukture pak zaboravili su navesti cijeli jedan sektor – onaj pravnih poslova.
U HAC-u kažu da su ugovor s IRD-om potpisali nakon javnog natječaja, a sukladno ugovoru s EBRD-om o zajmu za dovršetak koridora 5c koji će i platiti usluge IRD-a. Za nedostatke u nacrtu preporuka u HAC-u kažu da je to radna verzija koja služi kao polazišna točka za izradu konačne studije, a koja će se stvoriti koordinacijom stručnih službi HAC-a i IRD-a te da će konačna studija biti gotova u prosincu ove godine.
Traže oštru reakciju
U IRD-u nam nisu mogli ništa reći o studiji pravdajući se povjerljivošću te su nas uputili na EBRD.
A u toj banci su nam kazali da su osigurali donatorska sredstva za izradu sporne studije te nam poručili da će, kako su rekli, zbog našeg neovlaštenog posjedovanja studije od HAC-a zatražiti da najoštrije reagira i spriječi daljnje curenje i neovlašteno posjedovanje studije.
>>HAC po kilometru autoceste zaradi 190.000 eura, a Austrijanci 720.000
Za slicnu "studiju" su Polanceca zatvorili. Da vidimo da li su pravila ista za sve, ili su neki malo jednakiji od drugih pred zakonom.