Nacionalna turistička organizacija dobit će, kao što se već zna neko vrijeme, novog direktora, ali, što je manje poznato, dobit će i novi slogan. Ministar Gari Cappelli nije zadovoljan ni sadržajem ni dometima aktualnog slogana “Croatia, Full of Life” i najavljuje izbor novog do kraja godine. Postojećem će odzvoniti i prije toga. Na prvim jesenskim sajmovima turizma hrvatski će štand izgledati drukčije, a u prvom planu će od slogana ostati samo – Croatia.
– Pokazalo se da je u promociji potrebna veća prisutnost nacionalnog identiteta. Ne treba se bojati povratka toj vrsti simbolike – kaže Cappelli, koji je u više europskih zemalja čuo primjedbe kako bi bilo učinkovitije da se, umjesto regija, brendira zemlja.
Učiti od Španjolske
Kao uspješan primjer često se ističe Španjolska u čijoj promociji turizma uvijek dominira – “Spain”. Jedna od novina, o kojoj turističke vlasti razmišljaju, jest i da se izbor slogana više ne povjerava marketinškim stručnjacima, već da to bude posao multidisciplinarnog tima stručnjaka.
Inače, “Hrvatska, puna života” Lorencinova je ostavština i treći službeni slogan hrvatskog turizma, a, zajedno s izvedenicama, lansiran je potkraj 2015. Već tada mu se prigovaralo da je više skup želja onog što bismo htjeli da turistička Hrvatska jest, nego što istinski predstavlja turistički ponudu.
No, “Croatia, Full of Life” dobio je najviše glasova na testiranju u osam zemlja i pobijedio u konkurenciji još četiri slogana: “Croatia, State of Mind”, “Real Mediterranean”, “Life by Croatia’’ i “Croatia, Take Me Everywhere”. Izabrani slogan bio je djelo agencije BBDO, a na novi komunikacijski koncept potrošeno je tada više od dva milijuna kuna.
Čeka novog šefa HTZ-a
Koliki će biti izdatak novi zaokret u promociji još se ne zna, no otvara se pitanje koliko je mudro slogan mijenjati već nakon dvije godine. Za stručnjaka u marketingu Borisa Maleševića odgovor je relativno jednostavan.
– Neozbiljno je slogan mijenjati nakon samo dvije godine, ali, realno, ovakav nismo ni trebali. Zato, ako ministar ima saznanja da “Full of Life” ne daje željene efekte i da se nije primio, treba ga promijeniti. Bit će manja štete nego kad je odbačen po meni naš najbolji slogan dosad “Mala zemlja za veliki odmor” – odgovara B. Malešević, koji upozorava da je za uspjeh slogana bitan i sadržaj.
– Mi u suštini i ne znamo koji sadržaj želimo komunicirati. Slogan se definitivno više ne bi smio birati prema tome koji nam se više sviđa, već prema tome koju poruku on treba nositi – zaključuje naš sugovornik. Taj će posao biti jedan od prvih većih testova i za novog šefa Glavnog ureda HTZ-a, čije ime bismo trebali doznati za nekoliko tjedana
Nakon ove koalicije primjerenije je full of shit