UZ POMOĆ EU FONDOVA

I Slovenci pišu o mega infrastrukturnom projektu u Hrvatskoj: Veći i skuplji i od Pelješkog mosta

Foto: Dusko Marusic/PIXSELL/Ilustracija
pruga
Foto: Vjeran Zganec Rogulja/Robert Anic/PIXSELL
Ilustracija
Foto: Damir Spehar/PIXSELL
Ilustracija
09.08.2022.
u 12:58
Slovenija je u dvije godine uložila u prometnu infrastrukturu 683 milijuna eura, za što je dobila 334 milijuna nepovratnih europskih sredstava
Pogledaj originalni članak

Ljubljanski dnevni list Delo pisao je danas o najvećem sljedećem infrastrukturnom projektu u Hrvatskoj - obnovi obnovi željezničke pruge i izgradnji dodatnog kolosijeka od Zagreba do Rijeke. Kako pišu Slovenci, u Hrvatskoj se još nije stiglo nauživati veličine Pelješkog mosta, a u pripremi je još veći i skuplji projekt. 

Delo ističe da će do 2035. godine Hrvati u infrastrukturu željeznice ukupno uložiti 2,8 milijarde eura te kako HŽ Infrastruktura očekuje da će se za projekt povući 85% nepovratnih sredstava iz EU fondova. Slovenija, primjerice, za svoje projekte takvog tipa povlači oko pedeset posto nepovratnih sredstava.

Iz HŽ Infrastrukture mediju je potvrđeno kako se ove jeseni kreće u realizaciju projekta koji predviđa temeljitu rekonstrukciju postojeće pruge te postavljanje i drugog kolosijeka od Hrvatskog Leskovca do riječkog pristaništa. Također, potvrđeno je i kako su u pripremi idejna rješenja i stručni temelji za dionice Karlovac – Oštarija i Oštarija – Škrljevo.

Šef sektora za investicije u željeznicu pri Direkciji RS infrastruktura Dejan Jurkovič osvrnuo se na znatno veća povlačenja sredstava za infrastrukturu u Hrvatskoj, nego u Sloveniji, te istaknuo kako je očito u pitanju državna strategija i da se Hrvatska očito odlučila dati prednost strateškoj prometnoj infrastrukturi.

Slovenija je u dvije godine uložila u prometnu infrastrukturu 683 milijuna eura, za što je dobila 334 milijuna nepovratnih europskih sredstava. Za važnu dionicu od Divače do Kopra dobila je četvrtinu od traženih milijardu eura.

Iako i Slovenija do 2035. ima u planu značajnu nadogradnju željezničke mreže, ali i poboljšanje postojeće, ističe se kako će hrvatski projekt značajno podići vrijednost riječke luke.

Više o projektu pročitajte OVDJE

VIDEO Dan koji se pamti: Spektakularno otvorenje Pelješkog mosta pratila je cijela Hrvatska

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

Avatar Idler
Idler
13:16 09.08.2022.

Bravo za pokretače projekta koji god bili !

V0
Vlaskoulicanec3.0
13:32 09.08.2022.

Ne znam u što su Slovenci uložili, ali u željezničku infrastrukturu sigurno ne! Vozio sam se poslije Uskrsa Maribor -Zidani Most: čovječe možeš izaći iz vlaka i brati cvijeće kojom "brzinom" vozi. A to im je magistralna pruga!

Avatar Asterix
Asterix
13:44 09.08.2022.

OLAF je glavni kočničar ulaganja. Radi njih novci leže na računima i kasni obnova i investije.