Novcem poreznih obveznika djelatnici Sisačko-moslavačke županije i njezina tri najveća grada, Siska, Kutine i Petrinje, na vožnju službenim automobilima potrošili su lani ukupno oko 330.000 kuna. Sa 26 vozila dnevno se prelazilo oko 1200 kilometara.
Oko 160.000 kilometara napravljeno je s čak 11 vozila iz voznog parka Županije. Potrošnja ne odudara od ostatka Hrvatske, no da je ipak riječ o relativno velikim brojkama upozorava i predsjednik oporbenog županijskog HDZ-a Ivan Šantek. No, veći problem je, kako kaže, zloporaba tih vozila, jer se ona daju na raspolaganje i pojedinim vijećnicima Županijske skupštine. Navodi slučaj Željka Solde (HSP) iz Novske.
– Županijska vlast time krši Pravilnik o načinu korištenja službenih vozila koji je sama donijela 2005. godine. Dobio sam pismeni odgovor županice Marine Lovrić Merzel kako je vijećnik Željko Soldo tijekom tri mjeseca koristio službeni automobil, navodno za poslove iz djelokruga svoga rada. Međutim, ima još par takvih slučajeva od lani, a među njima je i Dragan Meanđija. No, zašto bi se jednima davalo, a drugima ne? To je samo još jedan od načina kupovine lojalnosti, kaže Šantek. Što pak gradova tiče, iako bi bilo za očekivati kako Grad Sisak kao županijsko središte prednjači u kilometraži, njegovi zaposlenici troše najmanje, a razmišljaju i o štednji.
- Imamo pet službenih vozila, a svi su dužnosnicima i zaposlenicima na raspolaganju 24 sata dnevno zbog obavljanja radnih zadataka. Lani su prešli 76.858 kilometara. Premda će se ostvarene uštede realnije moći usporediti po završnim obračunima, primjera radi, lani u travnju prešli smo 6704 kilometara, a već u listopadu 6186 kilometara, što je ušteda od deset posto, kaže pročelnik Upravnog odjela za informiranje, Tomislav Dovranić. Kutina je najveći potrošač, a ima i najviše auta, čak šest, među kojima jedan posve nov, fiat punto. Ipak, lani su s jednakim brojem vozila putovali više nego kolege u Sisku te prešli preko 110.000 kilometara.
– Realna potreba čak nam je i veća. Puno putujemo prema Sisku i Zagrebu, čime je uvjetovan dio razlike u usporedbi s ostalima, a naše aute koriste i udruge, branitelji, Turistička zajednica, sportaši, sindikati i ostali. Zadovoljan sam rezultatima. Novi automobil uzet je za potrebe ureda za urbanizam, preuzet od županije, kaže gradonačelnik Davor Žmegač. Petrinjci su s pet vozila dogurali do 90.000 kilometara.
Osim izdašne potrošnje na službeni prijevoz iz sve siromašnijeg proračuna, vozni parkovi županije i gradova, ali i pojedinih općina diče se i luksuznim odabirom automobila. Ekskluzivnu Citroënovu šesticu, staru dvije godine, ima na raspolaganju sisački gradonačelnik Dinko Pintarić, što je ujedno i najskuplji automobil, iza kojeg odmah po vrijednosti dolazi trogodišnji A6 županice Marine Lovrić Merzel. Ostale gradonačelnike svakako najnovijim i najskupljim vozilom nadmašuje načelnik Lekenika Marijan Crnkoci, ove godine kupljenom i oko 200.000 kuna "teškom" opel insigniom, koju je pokušao i zatajiti. Usporedbe radi, gradonačelnik Hrvatske Kostajnice Tomislav Paunović vozi čak šest godina star pasat, a njegov kolega u Novskoj, Antun Vidaković pet godina star volovo. Dok prvi čovjek Kutine ima stariji ford mondeo, Milan Bakšić ispred Gline uživa u peugeotu 607.
Nebih se slozio da gradonacelnik Kutine vozi stariji Mondeo!Istina star je cca.3-4.g.On je stariji model vjesto zamijenio za noviji ,samo bogatije opremljen i sa snaznijim motorom!Naravno kupio je isti model (Ford Mondeo),samo malo svijetlije boje tako da je gradanima ta zamjena prosla gotovo neopazeno i debelo isti taj automobil koristi za privatne potrebe!No nije ni to toliki problem,pitanje je kad ce se netko od nadleznih pozabaviti koristenjem sluzbenih vozila u JAVNIM GRADSKIM poduzecima!?