Prijevoznici protiv pravilnika

'Smanjite cestarinu za 35 posto i uvedite naplatu na državnim cestama'

Foto: Ivica Galović/PIXSELL
'Smanjite cestarinu za 35 posto i uvedite naplatu na državnim cestama'
14.11.2018.
u 21:47
Prijevoznici smatraju da će na nekim dionicama dulje putovati
Pogledaj originalni članak

Prijedlog Pravilnika o ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona. a koji je u javnu raspravu pustilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture izazvao je negodovanje među hrvatskim prijevoznicima. Pravilnikom se namjerava promet teških kamiona preusmjeriti uglavnom s državnih cesta na autoceste, a to će, prema mišljenju članova Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika, bitno produžiti rute kamiona, a time i troškove.

Elektronička naplata

U Udruzi smatraju da zabrane prometovanja teretnim vozilima iznad 7,5 tona mogu nastupiti tek nakon uvođenja elektroničke naplate cestarine na svim državnim cestama. Njima je najviše sporno predloženo ograničenje za kamione teže od 7,5 tona na državnoj cesti od graničnog prijelaza Mursko Središće do Šenkovca te od graničnog prijelaza Trnovec do Nedelišća.

Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL
Zagreb: Gužva na Aveniji Većeslava Holjevca zbog radova u Ulici SR Njemačke
Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL
Zagreb: Gužva na Aveniji Većeslava Holjevca zbog radova u Ulici SR Njemačke
Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL
Zagreb: Gužva na Aveniji Većeslava Holjevca zbog radova u Ulici SR Njemačke
Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL
Zagreb: Gužva na Aveniji Većeslava Holjevca zbog radova u Ulici SR Njemačke
Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL
Zagreb: Gužva na Aveniji Većeslava Holjevca zbog radova u Ulici SR Njemačke
Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL
Zagreb: Gužva na Aveniji Većeslava Holjevca zbog radova u Ulici SR Njemačke

Tako navode da u slučaju utovara u Čakovcu, a istovara u Mariboru ili Murskoj Soboti – predloženi alternativni pravci su u tom slučaju kroz Varaždin i Dubravu Križovljansku ili kroz granični prijelaz Goričan. U tom slučaju povećanje rute između Čakovca i Maribora preko Dubrave Križovljanske iznosilo bi 18 posto, a preko Goričana 65 posto. Put između Čakovca i Murske Sobote pak na ruti kroz Dubravu Križovljansku povećao bi se 177 posto, a po ruti kroz Goričan za 85 posto.

Prijevoznici predlažu da se za područje graničnih prijelaza Mursko Središće i Trnovec uvede ograničenje za tranzitni promet. Kao alternativno rješenje za problem Murskog Središća predlažu da se taj granični prijelaz prekvalificira iz međunarodnog u međudržavni. U Udruzi se zalažu za smanjenje cijene cestarine za autoceste za 35 posto te uvođenje nove platne kategorije za EURO 6 vozila za koja bi trebala bitno smanjiti trošak cestarine.

Povrat trošarine

– Predlažemo naplatu cestarine na svim državnim cestama, time da vozila s hrvatskim registarskim oznakama budu oslobođena plaćanja cestarine u visini dijela koji plaćaju prilikom godišnje registracije vozila – poručuju iz Udruge. Prijevoznicima će pak od sljedeće godine poslovanje biti olakšano jer nacrt konačnoga prijedloga Zakona o trošarinama propisuje pravo na povrat trošarine za dizelsko gorivo koje se koristi u komercijalnom prijevozu robe i putnika i koje je kupljeno bezgotovinskim oblikom plaćanja u Hrvatskoj. U HGK procjenjuju da će ovo mjerom poduzetnici uštedjeti oko 294 milijuna kuna na godišnjoj razini.

Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 8

WW
wwwcro
22:49 14.11.2018.

Hebo vam pas mater... pa hoćete li i zrak početi naplaćivati?HDZ i SDP gamad nesposobna ...da vam hebo pas mater...

MU
mulag
06:41 15.11.2018.

halooo već placamo cestarinu za državne ceste, a ti saznaj KADA? kas si tak pametan

Avatar Debilni-hrvatina
Debilni-hrvatina
23:19 14.11.2018.

HAC da smanji cijene?? Ma svakako,iduće godine stiže povećanje cijena za autoceste...