Tvrtka Autocesta Zagreb – Macelj, koja je koncesionar na istoimenoj autocesti, poslala je nedavno zahtjev resornom Ministarstvu prometa da joj država plati oko 70 milijuna kuna za naknade zbog pada prometa, doznaje Večernji list.
Novac vraćaju s kamatama
AZM, čiji je većinski vlasnik austrijska građevinska tvrtka Strabag, ima pravo na tu naknadu prema koncesijskom ugovoru u kojem se država obvezala da će koncesionaru nadoknaditi pad prihoda ako dođe do pada prometa. Zahtjev AZM-a bio je hladan tuš za Vladu i resorno Ministarstvo zbog upravo započetog procesa davanja ostalih autocesta u Hrvatskoj pod koncesiju. To ih je osvijestilo jer neće biti baš moguće dobiti od koncesionara tri milijarde eura odjednom bez uvjeta poput nadoknade u slučaju pada prometa koju ima AZM, a kako su to u Vladi zamislili. Prema posljednjim dostupnim podacima za prvi kvartal ove godine, AZM bilježi pad prometa od 8,6 posto i pad prihoda od pet posto. No koncesijski ugovor predviđa i da koncesionar mora vratiti novac koji je dobio za nadoknadu u slučaju pada prometa, kad promet ponovno počne rasti, i to uz kamatu od šest posto. No upitno je kad bi se to moglo dogoditi jer je i u Hrvatskoj i u Europi trend pada prometa na autocestama.
Prebijanje duga za PDV
Osim da država plati što se obvezala ugovorom, jedno od mogućih rješenja problema s plaćanjem nadoknade u slučaju pada prometa je, doznajemo, i da se prebije dug za PDV koji država potražuje od AZM-a. Ta je tvrtka oslobođena plaćanja PDV-a na cestarinu, no sporno je plaćanje PDV-a na izvođenje radova. AZM tvrdi da ne mora plaćati PDV i po toj osnovi, dok Ministarstvo financija smatra da mora. Na Upravom sudu vodi se spor vrijedan 50-ak milijuna kuna, koliko bi AZM trebao platiti PDV na nedavno izvedene radove.
Šok u Vladi: Zbog pada prometa AZM od države traži 70 mil. kuna
Muškarci, oprez! Izbjegavajte ovih 10 namirnica ako želite sačuvati prostatu
Provedena su brojna istraživanja o povezanosti prehrane i zdravlja prostate, na temelju kojih su stručnjaci izolirali deset namirnica koje bi muškarci trebali izbjegavati
FOTO Ovo su najgori rabljeni auti koje možete kupiti
Od ukupnog broja pregledanih vozila, 67,9%prošlo je bez ikakvih kvarova, dok je 20,6% imalo ozbiljne kvarove. Općenito, što je vozilo starije, to je veća stopa kvarova – među automobilima starim od 12 do 13 godina, 28,1% je imalo velike kvarove, u usporedbi sa samo 6,4% vozila starih dvije do tri godine
Prijeti rat koji će zapaliti cijeli svijet? Što se krije u novom tumačenju Nostradamusove vizije
Čak i stoljećima nakon njegove smrti, njegova djela intrigiraju javnost i inspiriraju nove generacije stručnjaka koji pokušavaju iznova rastumačiti Nostradamusove riječi
Ivan Šarić i Natko Beck razgovarali o neočekivanoj temi važnoj za sve građane
Nekad je bio način da se meso očuva za zimu, a danas je delicija koja odiše poviješću
legenda smo od drzave..ja se cudim kako to stranci ne ulazu..hrvatski moto bi trebao biti " uložite i ako ne zaradite država će vam platiti