U Americi je jučer počela tradicionalna sezona blagdanskog kupovanja koju popularno nazivaju Crni petak, a održava se svake godine nakon Dana zahvalnosti. Zbog velikog zanimanja 138 milijuna kupaca, koliko ih je krenulo u “šoping iz snova”, a mnogi su noć od četvrtka na petak proveli u pidžamama i s dekicom ispred ulaza u trgovine da bi prvi kupili robu i do 90 posto jeftinije, neke su robne kuće otvorile vrata dan prije.
Produljenje recesije
Wall Street Journal tvrdi da se ove godine četiri milijuna građana više nego prošle sezone odlučilo započeti božićnu kupnju na Crni petak, što je za neke znak oporavka gospodarstva, dok drugi tvrde da je to pokazatelj produljene recesije jer građani traže jeftiniju i dostupniju robu. Trgovci su ove godine ponudili rekordna sniženja želeći preduhitriti konkurenciju pa se laptop može dobiti za 150, televizori za 100, glačalo za osam ili aparat za kavu za samo 20 dolara.
Velik utržak
Proteklih je godina bilo i smrtnih slučajeva u stampedu kupaca pa su popularne trgovine uvele i internetsko kupovanje svojih enormno sniženih proizvoda – očekuju utržak od 52 milijarde dolara. Građani tvrde da na Crni petak uštede polovicu onoga što bi potrošili u “normalnom šopingu” drugih dana. Najbrže se prodaje elektronika, plazma televizori, garderoba, dječje igračke, kozmetika i božićni darovi. Ni tučnjave stoga nisu rijetkost.
Neka ljudi kupju. Čitav svijet zarađuje na njihovom idiotizmu.