Kruzer Costa Concordia, koji leži djelomično uronjen u plitkim vodama tirenskog otoka Giglia od nesreće u siječnju 2012. kada je poginulo 32 ljudi, bit će podignut s morskog dna i uspravljen pomoću složenog sustava hidrauličnih dizalica i čeličnih kabela na podvodnu platformu.
Stručnjaci za spašavanje umanjili su mogućnost da se golemi kruzer prepolovi pod ogromnom silom kojoj će biti izložen, no priznaju da se plan za podizanje broda do prije samo nekoliko mjeseci činio "ludim", prenosi Telegraph.
Više od 1000 vreća cementa i 30.000 tona čelika utrošeno je u izradu svih potrebnih komponenti za podizanje broda – četiri puta težih od Eiffelova tornja.
Očekuje se kako će cijela operacija trajati između 10 i 12 sati, a inženjeri objašnjavaju kako podizanje mora biti učinjeno veoma polako i postupno.
Operacija dizanja Coste Concordije, koja će na kraju biti otegljena i bačena u staro željezo, najskuplja je u povijesti pomorstva. Trošak se procjenjuje na 600 milijuna eura, a vjerojatno će biti i viši.
>>Hrvat sa Costa Concordije: Ništa ne može izbrisati traume!